Skrevet av Emne: Gen-I-Alt-på vei mot sterkere kropp...  (Lest 165003 ganger)

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #795 : 26. februar 2008, 23:16 »
Oppdatering: Blitt noe mindre struktur siste uka, full skjerpings på logging.

Helg ble hafjell med strålende sol og park:) Progresjon er skikkelig bra på brett fortiden (til meg å være, andre tar det nok enda fortere enn meg).
Prøvde 180 for første gang...og merket at det er nok bare psyken som har stoppet meg tidligere. Var helt sikker på at jeg måtte gjennom noen dager med knall og fall før det ville sitte....
Første tur fikk jeg 3 hopp med landinger (180), ble seff en hel del fall og kongletryn i løpet av helgen også.. Men kom meg på beina igjen etter alle sammen gitt! Ble også endel hopp venstre linje. Men noe amputert pga sterk vind (varierte i løpet av dagen). Relativt stabil på goofy også denne helgen, egentlig ikke testet ut det så veldig...Men i helgen kom jeg meg ned hele løyper, med grei fart. Har uendelig mye å lære, men er egentlig det som gjør det skitgøy!
 I morgen er det styrke (ben har fått hvilt seg litt)...Vekt var på 67.1 kg i dag morges.. Har gått ned litt, fortsetter slik fremover..På tide med litt disiplin her!
Become your potential...

*Min profil

Utlogget retrospk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #796 : 27. februar 2008, 10:41 »
Wow, treningsnarkoman og brettkjører, du har jo alt! Grin
Shake a leg!

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #797 : 27. februar 2008, 12:24 »
Wow, treningsnarkoman og brettkjører, du har jo alt! Grin
Om det er alt... er verden easy to please!  Erter  Selv ønsker jeg liiitt mer Wink  Grin
Become your potential...

*Min profil

Utlogget retrospk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #798 : 27. februar 2008, 12:46 »
 :Smiley Godt poeng du, den falt i fisk Cheesy
Shake a leg!

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #799 : 27. februar 2008, 13:38 »
Mange jenter som kjører brett, det som er kult er at hun kjører målrettet brett. Kjører en goofy detter en, slår seg, ser dum ut og terper på noe en (hvertfall jeg) er dårlig i. Og får dermed fremgang ^^

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #800 : 27. februar 2008, 13:48 »
Målbrettet.

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #801 : 27. februar 2008, 14:29 »
Er vel slik at om man virkelig har lyst til å lære noe, eller forbedre seg på et område, bør man legge inn en liten plan for hva man vil oppnå, og hvordan man skal få det til. Jeg har allerede nådd målet mitt for brettkjøringen min denne sesongen, så nå er det bare å sette meg neste. Men det gjelder vel egentlig på alle områder...

Har vært veldig heldig denne vinteren, da jeg har kjørt mye med dyktige mennesker, som har gitt meg gode tips hele tiden. Var en helt utrolig forbedring første gang jeg fikk gjennomgang i parken og jeg forstod hva jeg skulle gjøre gjennom hele hoppet. Har også tatt meg tid til å studere endel teknikk ( vinkler, armer, ben ) i forskjellige snowboardklipp, alt hjelper...

Eneste som er synd er at jeg ikke bor rett ved bakken...Det hadde vært genialt det! Har min andre sesong på brett nå, den første dro jeg 3-4 helger. Denne sesongen (vinter 07-08) har jeg allerede vært i bakken 12-13 dager (som er bra til meg å være..) Noen som tilfeldigvis bor slike steder, og trenger litt selskap... Invite please Cheesy
Become your potential...

*Min profil

Utlogget retrospk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #802 : 27. februar 2008, 14:43 »
Sant, det som er kjipt med å bo i Oslo, ikke alltid like lett å få stått så mye uten lengre helger på fjellet. Selv om parken i Tryvann er ganske grei for kortere perioder Smiley Så jeg kan invitere til Tryvann, interessant? Grin
Shake a leg!

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #803 : 27. februar 2008, 14:45 »
Sant, det som er kjipt med å bo i Oslo, ikke alltid like lett å få stått så mye uten lengre helger på fjellet. Selv om parken i Tryvann er ganske grei for kortere perioder Smiley Så jeg kan invitere til Tryvann, interessant? Grin
Har faktisk bare vært på try en gang, men det var veldig artig:) Så sant det ikke er mye is. Leke seg litt. Står du mye?
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #804 : 27. februar 2008, 14:52 »
Har bare fått stått fire dager selv i år, men fikk opp skillsa til nivå jeg ikke har hatt på flere år. Slo meg en del og forstua (el) håndleddet en dag, men var veldig fornøyd. Har noen få show-off-ting som front-flip og sånt som er mye lettere å gjøre enn å spinne og sånn (som jeg ikke er like flink til), så krever litt disiplin for meg å øve på det jeg er dårlig i. Prøvde å lære meg spinning-mens-man-er-på-railen og sånn, var da jeg skada meg. Ellers sliter jeg med å finne en mellomting mellom å skjære hoppet og å "hakke" hoppet når jeg skal spinne.

Trickset for å bli god på brett er vel å fjerne en del psykiske sperrer, bruke hjelm og stadig å sette seg nye små-mål. Som å komme seg ned i brukbar fart goofy uten å se for goofy ut Smiley

Utlogget retrospk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #805 : 27. februar 2008, 14:55 »
Ganske greit anlegg til å være så sentralt, men er som du sier litt isete der siden temperaturen svinger såpass mye Smiley Står så mye jeg kan egentlig, så blir endel hytteturer til Hemsedal/Trysil. Aldri vært på Hafjell faktisk, bra der? Der de har fått gondoler nå? Spenstig å tørre gutse 180 etter såpass kort "karriere" på brett da, det skal du ha for Smiley
Shake a leg!

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #806 : 27. februar 2008, 15:04 »
Har bare fått stått fire dager selv i år, men fikk opp skillsa til nivå jeg ikke har hatt på flere år. Slo meg en del og forstua (el) håndleddet en dag, men var veldig fornøyd. Har noen få show-off-ting som front-flip og sånt som er mye lettere å gjøre enn å spinne og sånn (som jeg ikke er like flink til), så krever litt disiplin for meg å øve på det jeg er dårlig i. Prøvde å lære meg spinning-mens-man-er-på-railen og sånn, var da jeg skada meg. Ellers sliter jeg med å finne en mellomting mellom å skjære hoppet og å "hakke" hoppet når jeg skal spinne.

Trickset for å bli god på brett er vel å fjerne en del psykiske sperrer, bruke hjelm og stadig å sette seg nye små-mål. Som å komme seg ned i brukbar fart goofy uten å se for goofy ut Smiley

Oj.. Frontflip?? Høres ikke lett ut nei.. Trodde egentlig backflip skulle være lettere også, fordi man må time fart og slikt for å få stoppet rotasjon på riktig tidspunkt. Men mulig dette blir denne sperren igjen. Øvde du noe på trampoline eller airbag før du prøvde det på hopp? Tror nok jeg synes det er litt scary enda. Om jeg ikke hadde greid å komme helt rundt å landet på rygg eller hue. Har ikke prøvd meg veldig mye på rail enda, første gang var faktisk på try i år:) Men forståelig at det er lett å få skader...Noe jeg egentlig har forstått at man må tåle for å bli bedre. Denne sesongen har jeg knekt ribben, studd håndledd og landa på skuldra (men ikke noe pes). Kjøre ALLTID med hjelm og ryggplate, og føler det har hjelpt meg. Seff lager det sikkert en viss falsk sikkerhet også..Men om det kan hjelpe meg å senke noen sperrer så er det veien å gå...Wink
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #807 : 27. februar 2008, 15:09 »
Ganske greit anlegg til å være så sentralt, men er som du sier litt isete der siden temperaturen svinger såpass mye Smiley Står så mye jeg kan egentlig, så blir endel hytteturer til Hemsedal/Trysil. Aldri vært på Hafjell faktisk, bra der? Der de har fått gondoler nå? Spenstig å tørre gutse 180 etter såpass kort "karriere" på brett da, det skal du ha for Smiley

Aldri vært i trysil jeg.. Blir hafjell (+kvitfjell, skeikampen) eller hemsedal på meg, skal til Røldal i påska. Nyttårshelga var i hemsedal, jeg dansa hip hop med snowboardsko på afterski... uuuit! Cheesy Ler, bra minner.
Liker meg egentlig godt på hafjell ja. Har jo ikke hatt så kort karriere ift andre, traff en i helga som satt 180 første dagen i bakken...Det er da man kalles et naturtallent tror jeg Wink Men takk... Smiley Cheesy
Become your potential...

*Min profil

Utlogget retrospk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #808 : 27. februar 2008, 15:31 »
Hehe ja, skikkelig bra after-ski der oppe, var du på Hemsedal kafe eller? Var der nå i helga, utrolig bra liv. Hadde kanskje sammenheng med Vinterlyd-konserten med Kurt osv.. Smiley Hvor i all verden er Røldal? 180 første dagen ja, det er Shaun White-takter Wink
Shake a leg!

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt.. Reflect the storm...
« #809 : 27. februar 2008, 15:46 »
Hehe ja, skikkelig bra after-ski der oppe, var du på Hemsedal kafe eller? Var der nå i helga, utrolig bra liv. Hadde kanskje sammenheng med Vinterlyd-konserten med Kurt osv.. Smiley Hvor i all verden er Røldal? 180 første dagen ja, det er Shaun White-takter Wink
Ja, var innom der en tur også:) Mye folk der i helga? Hvordan var forholdene der oppe. Hadde også tenkt meg til hemsedal faktisk.. Men så på værmelding.. som sa regn, og hørte med en venninne som var der sist helg, så ble hafjell og strålende sol isteden.
Røldal er mellom oslo og stavanger et sted. Regnes som snøsikkert. På topp er det 340cm nå, bunn 240cm. Og det snør hele tiden, så jeg og venninna mi håper på pudder:)
Become your potential...

*Min profil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!