Skrevet av Emne: Trene til failiure?  (Lest 1624 ganger)

Utlogget Slakteren

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Trene til failiure?
« : 25. november 2007, 10:43 »
I år har jeg begynnt å trene sammen med 2 andre karer. Har altid trent alene før, så jeg har aldri kunne tatt mer en jeg klarer å få opp i f.eks. benkpress. Men nå som vi trener sammen trener vi til failiure på ALT. Det føles herlig, men er det bra?
BILDEPROFIL OG LOGG
 
"Without struggle, there is no progress"

oli

  • Gjest
Sv: Trene til failiure?
« #1 : 25. november 2007, 10:47 »
kommer ann på frekvensen på øktene dine..
trener du en gang i uka så er det ikke noe probelm å ta et par sett til failure, men har du 2-3 økter i uka på samme muskelgruppe, så vil det nok være negativt med failuretrening..

du merker det fort igrnn, om du kjenner kroppen din godt:-)

mvh anders

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Trene til failiure?
« #2 : 25. november 2007, 10:56 »
hvis dere ikke er overtrente før 2008 etter og ha trent til failure på alt er det et mirakel..

Utlogget Slakteren

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Trene til failiure?
« #3 : 25. november 2007, 11:07 »
Det er det vi gjør Anders. Vi trener kun noen få muskelgrupper hver gang.  I dag skal vi foreksempel kun ha bryst og triceps. Pleier å være 3 dager hvile mellom hver gang vi trener en muskel. Så neste gang for bryst og triceps blir på torsdag.

Det eneste jeg kan komme på der vi ikke kjører til failiure er vel når vi trener traps. Jaja, jeg får se. Det er vel rett som du sier, jeg kjenner vel hvis det blir galt:D Takk for svar hvertfall:)

Og til Krisofferw: Det kan godt hende det. Men det har skjedd mirakler før Wink
BILDEPROFIL OG LOGG
 
"Without struggle, there is no progress"

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Trene til failiure?
« #4 : 25. november 2007, 11:28 »
vent litt dere trener 2-3muskel grupper med 3dagers mellom rom...
dvs dere trener hver muskel hver 10ende dag eller noe(Tar sikkert feil vanskelig og finne ut)
jaja er ikke 100% sikkert dere blir overtrent men jeg ser ikke noe positivt i denne treningsmetoden..

Utlogget Slakteren

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Trene til failiure?
« #5 : 25. november 2007, 11:44 »
vent litt dere trener 2-3muskel grupper med 3dagers mellom rom...
dvs dere trener hver muskel hver 10ende dag eller noe(Tar sikkert feil vanskelig og finne ut)
jaja er ikke 100% sikkert dere blir overtrent men jeg ser ikke noe positivt i denne treningsmetoden..

Nei nei nei. Hehe:) Jeg skrev da ganske så tydelig hvor ofte vi trener hver muskel?
Det er det vi gjør Anders. Vi trener kun noen få muskelgrupper hver gang.  I dag skal vi foreksempel kun ha bryst og triceps. Pleier å være 3 dager hvile mellom hver gang vi trener en muskel. Så neste gang for bryst og triceps blir på torsdag.

Det eneste jeg kan komme på der vi ikke kjører til failiure er vel når vi trener traps. Jaja, jeg får se. Det er vel rett som du sier, jeg kjenner vel hvis det blir galt:D Takk for svar hvertfall:)

Og til Krisofferw: Det kan godt hende det. Men det har skjedd mirakler før Wink

Jeg laget bildeprofil for en uke siden. Så om en måned slenger jeg inn nye bilder så kan vi se om det nytter å trene til failure. Men nå må jeg stikke å trene...til FAILURE Cheesy
BILDEPROFIL OG LOGG
 
"Without struggle, there is no progress"

Utlogget Bygger'n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Sv: Trene til failiure?
« #6 : 25. november 2007, 13:13 »
I de mange tilfeller tør jeg påstå at det ikke er treningen som direkte er skyld i overtrening. Det er hovedsaklig næringsinntaket og søvnen det kommer ann på. Dessuten blir du ikke overtrent med èn gang, det går over tid med svake faktorer som jeg nevnte ovenfor.
If you want great things out of your body, you need to put great fuel in it.  - Iron Addict

Gratulerer med å ha sett lyset, og velkommen til menigheten! Knebøyracket er ditt alter, og magnesium ditt englestøv. Blod, svette og tårer skal du ofre, og muskler og makt skal du få! - Stallion

2 stk. meniskskader.

Utlogget Slakteren

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Trene til failiure?
« #7 : 25. november 2007, 13:24 »
I de mange tilfeller tør jeg påstå at det ikke er treningen som direkte er skyld i overtrening. Det er hovedsaklig næringsinntaket og søvnen det kommer ann på. Dessuten blir du ikke overtrent med èn gang, det går over tid med svake faktorer som jeg nevnte ovenfor.

Jeg skjønner. Næringsinntaket er bra, det føler jeg meg trygg på. Søvnen er det værre med. Er 7 timer for lite? + kanskje en times formiddags lur.
BILDEPROFIL OG LOGG
 
"Without struggle, there is no progress"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!