Skrevet av Emne: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?  (Lest 33394 ganger)

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« : 03. november 2006, 18:24 »
I sverige selger de produktet el-tigere som er sammensatt av effedrin og koffein som gir utrolig bra effekt når du skal brenne fett. I Norge er det ikke lov å selge effedrin og kassa. Anser dere det som kosttilskudd og doping?

Utlogget Zuul

SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #1 : 03. november 2006, 18:27 »
doping selvsagt

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #2 : 03. november 2006, 18:43 »
Er nok å blir doping det ja. Det var lovlig i Sverige tidligere, men nå er det blitt uloveligjort der også. Forøvrig min eneste "dopingsynd". Har brukt det både ubevist og bevist. Første gangen var det purple burn. Det viste seg ikke før noen år senere at det var spor av effedrin i de. Når det gjelder El tigre kjøpte kameratene mine det da vi var i Sverige i fjor. Så jeg ga etter jeg også. Ser ikke så strengt på slikt som Norge gjør, og så lenge det ikke er AAS så er det på en måte greit.. Uansett, tok aldri mer 1 pille av det pga. dårlig sammvitighet. Solgte resten. Ser fortsatt på meg selv som en naturell bygger. Man blir ikke akkurat svær av effedrin eller noe, hehe! Cheesy

Desuten sies det at 20 El tigre tilsvarer 1 gåtur.... Så noe effekt fikk hvertfall ikke ut av det.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #3 : 03. november 2006, 19:37 »
Efedrin er ikke lovlig i salg, men kun doping under konkurranser!!
Tester tatt på trening kan godt vise effedrin, uten at ADN gjør noe med det. det er lovlig for idretsfolk tilogmed.. men bare på trening.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #4 : 03. november 2006, 19:48 »
Eg klassifiserer det som doping, og det gir mange uheldige biverknader over tid.Gir så vidt eg veit ingen prestasjonsfremmande effekt, men kroppen går på "høg gir" heile tida visstnok.
Bruk av stoffet er jo ulovleg å bruke i idrettssammenheng, så er ein tilslutta eit idrettslag/forening så må man vel følge lover og regler frå ADN(?)

står mykje nyttig om stoffet efedrin her: http://www.antidoping.no/t2.asp?p=39504&x=1&a=171425
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #5 : 04. november 2006, 03:11 »
Man kan få bivirkninger av paracet også for den saks skyld..

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #6 : 04. november 2006, 03:14 »
Man kan få bivirkninger av paracet også for den saks skyld..

Den der var tåpelig






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #7 : 04. november 2006, 06:09 »
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #8 : 04. november 2006, 08:06 »
Gir så vidt eg veit ingen prestasjonsfremmande effekt, men kroppen går på "høg gir" heile tida visstnok.

Ok...??  what
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #9 : 04. november 2006, 08:50 »
Eg klassifiserer det som doping, og det gir mange uheldige biverknader over tid.Gir så vidt eg veit ingen prestasjonsfremmande effekt, men kroppen går på "høg gir" heile tida visstnok.
Bruk av stoffet er jo ulovleg å bruke i idrettssammenheng, så er ein tilslutta eit idrettslag/forening så må man vel følge lover og regler frå ADN(?)

står mykje nyttig om stoffet efedrin her: http://www.antidoping.no/t2.asp?p=39504&x=1&a=171425
1. Det er ikke DU som klassifiserer diverse stoff. Det er WHO, og FN. WADA dernest. FN regulerer blant annet narkotiske stoffer i diverse definisjoner, og WHO medisin...

2. KOffein var regnet som doping UNDER konkurranser, men KAFFE ble ikke doping automatisk av den grunn.. Effedrin er nå definert som doping i og med at den sentralstimulerende effekten vil være prestasjonsfremmende i noen idretter, men BARE hvis effedrin er funnet UNDER konkurranse.

3. ADN har tatt norske utøver for bruk av effedrin, men det var selvfølgelig test under en konkurranse, ikke på trening. Så ADN håndhever regelverket slik det skal. Det er da lurt av utøveren å følge det også.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #10 : 04. november 2006, 08:52 »
Man kan få bivirkninger av paracet også for den saks skyld..
ja, det er derfor man bare får kjøpt EN pakke om gangen på apotekene.

Paracetamol er meget levertoxisk, og overdreven bruk kan gi skader på lever og mage/tarm.

Dette i tillegg til vanlige mulige bivirkninger. Smiley

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #11 : 04. november 2006, 09:14 »
1. Det er ikke DU som klassifiserer diverse stoff. Det er WHO, og FN. WADA dernest. FN regulerer blant annet narkotiske stoffer i diverse definisjoner, og WHO medisin...

2. KOffein var regnet som doping UNDER konkurranser, men KAFFE ble ikke doping automatisk av den grunn.. Effedrin er nå definert som doping i og med at den sentralstimulerende effekten vil være prestasjonsfremmende i noen idretter, men BARE hvis effedrin er funnet UNDER konkurranse.

3. ADN har tatt norske utøver for bruk av effedrin, men det var selvfølgelig test under en konkurranse, ikke på trening. Så ADN håndhever regelverket slik det skal. Det er da lurt av utøveren å følge det også.


Trådstarter spurte om kva vi andre meinar om efedrin og koffein. Kanskje feil av meg å bruke ordet "klassifisere", men meininga mi er at det er doping, då det faktisk har ein sentral stimulerande effekt.
Du skriver følgande: "Effedrin er nå definert som doping i og med at den sentralstimulerende effekten vil være prestasjonsfremmende i noen idretter, men BARE hvis effedrin er funnet UNDER konkurranse.", er det sånn at det er lov under trening då? er det meininga di?

Man kan få bivirkninger av paracet også for den saks skyld..

Om du trykker i deg tilstrekkelig av paracet, så skal du nok merke at der er biverknader i form av lever- eller nyresvikt, anoreksi eller alkoholisme.Kan også forekomme biverknader på magen også.
Men opp til kvar enkelt å bruke efedrin, bare nevnte at der finnes dokumenterte biverknader.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget harri89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

  • GO HARD OR GO HOME!
SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #12 : 04. november 2006, 10:54 »
effedrin tester jo positiv på en dopingtest, så da er det doping.... :Smiley
alder:  18år
vekt:   Ca: 85kg
høyde: Ca: 183cm

BP: 105
ML: 120 x 5
KB: 120 x 5

Min bildeprofil
Min Treningsdagbok

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #13 : 04. november 2006, 14:38 »
effedrin tester jo positiv på en dopingtest, så da er det doping.... :Smiley
joda, det er doping hvis testen er tatt på en konkurranse. Men som  Atlas skriver; Jeg mener det ikke er doping på trening. PÅ SAMME MÅTE SOM NÅR KOFFEIN VAR PÅ DOPINGLISTA!! Da var koffein doping hvis testen fra konkurransen viste høye nivåer.. mens man kunne drikke så mye kaffe man ville på trening! Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Effedrin/El-tigre, kostilskudd eller doping?
« #14 : 04. november 2006, 14:39 »
Dere må misforstå meg riktig. Jeg sier ikke at Effedrin er bra, jeg bare forklarer dopingreglene. Jeg lager ikke disse reglene, men jeg kjenner dem relativt godt. Jeg har selv en kompis som ble testet på konkurranse, og hadde effe i testen.. han ble utestengt han...

Men hvis det hadde vært trening, og ADN kom for å teste, DA ville saken vært en annen. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!