Skrevet av Emne: Synspunkt på program  (Lest 774 ganger)

Utlogget Astor

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Synspunkt på program
« : 13. november 2006, 13:30 »
Tenkte å teste prog med vekt på benkpress. En tung og en lett dag.

Dag 1 Bryst/Triceps:
Benkpress 3x6
Skrå flyes/skrå benkpress 2x6-8
Franskpress 3x6-8


Dag 2 Ben/legger
Knebøy: 4x6-8
Benspark (leg extension):3x8-10
Benpress:3x8-10
Lårcurl:4x8-10
Stående tåhev/sittende tåhev/leggpress i benpressmaskin :4x12-20

Dag 3 Hvile

Dag 4 Bryst/skuldre:
Benkpress: 3x8-10
Skulderpress/militærpress/arnoldpress: 3-4x8-10
sidehev: 2x8-10
Fronthev: 2x8-10

Dag 5 Rygg/biceps
Markløft4x6-8
Nedtrekk foran med bredt/smalt grep: 3x8-10   
Chins 3x8-10
Sittende roing: 4x10
Bicepscurl: 2x6-8
Hantercurl: 2x6-8


Noe jeg mangler evt bør ha mer av? Justeringer på antall sett/rep? Synes egentlig det var litt lite triceps.

Utlogget MJK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Synspunkt på program
« #1 : 14. november 2006, 16:29 »
Ser ganske bra ut det her! Tja, hvordan er treningsbakgrunnen din da? Både benkpress og skrå benkpress/skrå flyes tar jo relativt bra på triceps, mens franskpress er jo en øvelse som stimulerer direkte. Det kommer alt an på hvor lenge du har trent, hovrdan du har trent før osv. Du kunne f.eks kjørt noen sett med dips helt til slutt bare for å ha tatt ut det siste, og passet på da at du ikke har lent deg for mye fremover, da involverer man bryst i større grad. Ellers er jo dips igrunn en baseøvelse som involverer masse muskelgrupper, så øvelsen er god sånn sett, men burde kanskje da ha kommet litt tidligere i økten. Prøv deg litt frem!

Ellers ville jeg ha byttet ut benpress med utfall siden du allerede da har kjørt ganske hardt i knebøy. Videre ville jeg også ha kjørt strake markløft istedenfor lårcurl, siden strake markløft er en vel så bra øvelse i tillegg til at den ikke irriterer senenen på baksiden av låret så mye som ved lårcurl.

Ellers sert det ganske bra ut, prøv deg frem og se hva som fungerer for deg. Det er nemlig ikke noe fasitsvar på øvelser, bortsett fra at man i mest mulig grad bør benytte seg av baseøvelser.

Utlogget Astor

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: Synspunkt på program
« #2 : 14. november 2006, 20:37 »
Har trent litt på og av i noen år, men er først i det siste det er blitt seriøst. Tenkte å kjøre dette programmet frem til jul. Planen var å begynne med RYP etter nyttår.. Bør man ha lang treningserfaring for å kjøre 5x5 powerbuilding?

Har litt problemer med strake mark i og med at jeg er ekstremt stiv i muskulaturen. Kan evnt prøve med lettere vekter.

Takk for svar og tips...

Utlogget kensuperstar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Synspunkt på program
« #3 : 15. november 2006, 10:14 »
de fleste kjører alltid benk 2 ganger i uka.. hvorfor ligger all fokus på store pupper og det å løfte mest i benk? skjønner ikke helt dette jeg.. da får du en muskelgruppe som får mer stimuli enn de andre..

progrmmet ser jo ellers ganske greit ut :-)

har noen programmer liggende på nettsiden min om det er av interesse :-)

du kan forresten droppe beinspark, når du kjører både knebøy og beinpress, da begge disse går  forside lår, men det ser du ann selv.
Sove, spise, jobbe, trene, spise, sove.
Er dette et liv? Ja, for meg så :-)

H:190
W:107
Benk: 150kg
Beinpress: 420kg x 8
Mark: 160x8

Utlogget MJK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Synspunkt på program
« #4 : 16. november 2006, 09:16 »
Du kan jo prøve å kjøre det programmet du har satt op frem tl jul for deretter å se hvor stor fremgangen er. Det er jo ikke all verden med tid da, men jeg regner med at etter jul/tidlig på nyåret sitter igjen med en følelse på hvordan programmet virker. RYP går jo på å utnytte sin egen kapasitet til det fulle, så hvis du ikke har så altfor god treningsbakgrunn så kan jo det være tingen. Uansett spis masse mat og få i deg dagsbehovet ditt for næring. Regn ut hvor mye energi i kcal du trenger per dag når du trener å få i deg nok næring! Det er alfa omega for hvordan du vokser. Lykke til..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!