Skrevet av Emne: Fighter Kickboksing  (Lest 4573 ganger)

Utlogget Wizious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Fighter Kickboksing
« : 28. november 2006, 17:51 »
Ja, jeg er språknasjonalist og skriver kickboksing uten "x".

Til saken. Jeg vurderer å gjennoppta min kickboksingkarriere, men det er flere ting jeg lurer på. Siden jeg har skjønt såpass at det er personer fra klubben her, velger jeg å rundspørre meg litt.

Jeg tok en nybegynnerkurs for en stund siden, men lang og upraktisk reisevei gjorde at jeg falt fra før første graderingen. Jeg byttet til en thaiboksingklubb som lå nærmere der jeg bodde og trente glad og fornøyd thaiboksing sammenhengende i ett år. Når jeg skulle fornye medlemskapet fant jeg til min store skuffelse ut at prisveksten hadde vært eksplosiv, og tatt studentøkonomien i betraktning, valgte jeg å avslutte avtalen. Jeg har siden jeg sluttet på thaiboksingen i sommer trent boksing på OSI Bokseklubb.

Jeg har kompiser som trener i Fighter og når jeg sparrer med de merker jeg de har blitt merkbart flinkere det siste året. Bokseklubben hvor jeg trener er en fin klubb, men den er mest beregnet på utøvere som vil "holde nivået gjennom studietiden" snarere enn å trene mot konkurranse. Dessuten er jeg lei av at enkelte av mine sparringskamerater (de vet hvem de er) har brattere læringskurve enn meg selv.

Spørsmålet mitt da er hvis jeg skulle begynne å trene kickboksing igjen, vil jeg være nødt til å repetere hele nybegynnerkurset? Jeg har som sagt gjennomført det engang før, men ikke gradert meg formelt. I tillegg har jeg trent ett år sammenhengende thaiboksing siden da. Dette er litt avgjørende for meg hvis jeg skulle begynne igjen, fordi motivasjonen for å trene "basic" teknikker i løse luften ikke er helt optimal.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Fighter Kickboksing
« #1 : 28. november 2006, 22:30 »
Nå har vi vel snakket om dette før, men la gå Smiley

Du trenger ikke å repetere nybegynnerkurset.  På lettkontaktpartiet (hvor jeg trener) er det utøvere som aldri har gjennomført noen gradering i kickboxing. Derimot har de annen relevant bakgrunn -- f. eks fra muay thai.

For å få trene på det partiet kreves det at du har visse ferdigheter, noe du definitivt har. Det kreves videre at du er innstillt på å ville konkurrere, at du er flink til å faktisk møte opp på treningene, samt holder deg i en viss fysisk form. Så sant du jobber litt med kondisjonen din, går dette lett som en forholdsvis liten fjær.

Hvis du ikke har intensjoner om å konkurrere noe særlig, er det nok videregående 2 som gjelder. Her er det Lasse som styrer, og jeg kan aldri tenke meg at han forlanger at du skal trene på noe lavere nivå enn det på grunn av beltemangel. Det kan han imidlertid få lov til å svare på selv Smiley

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Fighter Kickboksing
« #2 : 29. november 2006, 09:16 »
Lasse er da meg,så det ikke skulle være noen tvil.. Smiley
Du er velkommen til mitt(og Philippes)parti,som er på Bjølsen tirs. og tors. fra 19.00.
Lite opptatt av belter ja..heller ingen tilhenger av at folk skal hoppe rett inn på
lettkontaktpartiet(til Pål),syntes de burde gjennom vidregående 2 først.
Lettpartiet i utgangspunktet ett konkurranseparti,som tydligvis noen der ikke har
skjønt,er man der skal man være med og konkurrere,som Pål bl.a ønsker.

Dette er litt avgjørende for meg hvis jeg skulle begynne igjen, fordi motivasjonen for å trene "basic" teknikker i løse luften ikke er helt optimal.
Men dette er jo ikke særlig da..jeg trener basic enda..alle som vil bli noe eller er noe i
kickboxing trener basic..men jeg forstår hva du mener.Nybegynnerbasic ut i luft uten
særlig tankegang mens man venter på instruktør(2 på 30stk)er ikke noe særlig. 

Vil nok uansett anbefale å vente til etter nyttår,er slutten av sesongen nå,med mye
kjedelig graderingstrening(og basic Smiley).
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Wizious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Fighter Kickboksing
« #3 : 29. november 2006, 09:48 »
Lasse er da meg,så det ikke skulle være noen tvil.. Smiley
Du er velkommen til mitt(og Philippes)parti,som er på Bjølsen tirs. og tors. fra 19.00.
Lite opptatt av belter ja..heller ingen tilhenger av at folk skal hoppe rett inn på
lettkontaktpartiet(til Pål),syntes de burde gjennom vidregående 2 først.
Lettpartiet i utgangspunktet ett konkurranseparti,som tydligvis noen der ikke har
skjønt,er man der skal man være med og konkurrere,som Pål bl.a ønsker.
Men dette er jo ikke særlig da..jeg trener basic enda..alle som vil bli noe eller er noe i
kickboxing trener basic..men jeg forstår hva du mener.Nybegynnerbasic ut i luft uten
særlig tankegang mens man venter på instruktør(2 på 30stk)er ikke noe særlig. 

Vil nok uansett anbefale å vente til etter nyttår,er slutten av sesongen nå,med mye
kjedelig graderingstrening(og basic Smiley).

Ja, det var nyåret som var tankegangen. Og med "basic ut i lufta" mener jeg "nå står vi på linje og slår i lufta når treneren roper og leker befal". I forhold til selve teknikkene kan man vel aldri trene dem lenge nok, men det finnes mer motiverende treningsformer enn å slå i løse luften. Boksesekk for eksempel :-)

Ellers høres dette ut som et alternativ (reiseveien min til Bjølsen blir ikke like lang som den var heller). Hvordan er en trening lagt på viderekommende partiet?

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Fighter Kickboksing
« #4 : 29. november 2006, 10:07 »
Og med "basic ut i lufta" mener jeg "nå står vi på linje og slår i lufta når treneren roper og leker befal".
Leker befal gjør vi når det er graderingstrening,i og med at det er
sånn det er på en gradering.. Smiley

Hvordan er en trening lagt på viderekommende partiet?
Mye oppgaver og mye sparring
Ikke så mye sekk,men skal bli flinkere til å bruke det.
Ellers er jo jeg og Philippe veldig forskjellige som trenere,noe som har slått veldig bra
an har jeg fått inntrykk av,jeg er mer teknisk og har mye fokus på det,mens Philippe
har en hardere trening som går mer på utholdenhet og styrke..om treneroppsettet
ser ut som nå til neste år er derimot vanskelig å si..man vet jo aldri.Har egentlig mest
lyst til å ha treninger på et høyere nivå.
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Fighter Kickboksing
« #5 : 29. november 2006, 10:11 »
Du trenger ikke å repetere nybegynnerkurset.  På lettkontaktpartiet (hvor jeg trener) er det utøvere som aldri har gjennomført noen gradering i kickboxing. Derimot har de annen relevant bakgrunn -- f. eks fra muay thai.
Cynthia er jo ett godt eksempel ja..begynte på vidregående 2 til jeg "kastet henne ut"
og sa at hun burde/måtte trene på lettpartiet..
Men ellers er det vel ingen som har thai bakgrunn..?
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Fighter Kickboksing
« #6 : 29. november 2006, 18:12 »
Cynthia er jo ett godt eksempel ja..begynte på vidregående 2 til jeg "kastet henne ut"
og sa at hun burde/måtte trene på lettpartiet..
Men ellers er det vel ingen som har thai bakgrunn..?

Tror ikke det er flere med thai-bakgrunn nei (selv om det er mange som ikler seg thai-shortser, blasfemisk nok), men jeg er ganske sikker på at det er flere der som ikke har gradert seg noe særlig.  Halgeir er jo f. eks en meget dyktig kar, men såvidt jeg husker har han ikke engang gult belte. (Jeg kan huske feil, og han har jo uansett trent kickboxing en stund). Poenget er uansett, som du nå har bekreftet, at beltefargen ikke skal ha så fryktelig stor betydning for hvilket parti man får trene på. Smiley

Wizious trente forøvrig på samme nybegynnerparti som meg, så du har faktisk vært trener for ham før.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Fighter Kickboksing
« #7 : 30. november 2006, 14:57 »
Jaja..han er da i hvertfall velkommen til å prøve så får vi vurdere det.. Smiley
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Fighter Kickboksing
« #8 : 30. november 2006, 15:00 »
Luftslåing er så kjedelig.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Fighter Kickboksing
« #9 : 01. desember 2006, 11:25 »
Luftslåing er så kjedelig.. Tongue
Større sjanse å vinne da..Skybert er snill.. Smiley
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Wizious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Fighter Kickboksing
« #10 : 07. januar 2007, 18:52 »
Leker befal gjør vi når det er graderingstrening,i og med at det er
sånn det er på en gradering.. Smiley
Mye oppgaver og mye sparring
Ikke så mye sekk,men skal bli flinkere til å bruke det.
Ellers er jo jeg og Philippe veldig forskjellige som trenere,noe som har slått veldig bra
an har jeg fått inntrykk av,jeg er mer teknisk og har mye fokus på det,mens Philippe
har en hardere trening som går mer på utholdenhet og styrke..om treneroppsettet
ser ut som nå til neste år er derimot vanskelig å si..man vet jo aldri.Har egentlig mest
lyst til å ha treninger på et høyere nivå.


Sånn nå er nyåret kommet, og jeg er fremdeles inntressert! Har dere får klarlagt litt mer hvordan treningsopplegget er satt opp og hvor en slask som meg burde innfinne seg dersom han fremdeles har lyst til å trene?

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Fighter Kickboksing
« #11 : 07. januar 2007, 22:55 »
www.fighter.org/hovedside.htm
Begynner til tirsdag 17.30,sammen med lettkontaktpartiet.(tydeligvis.. :Smiley)
Bærer sikkert preg av litt feriemodus fremdeles så det går nok bra.. Smiley
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Wizious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Fighter Kickboksing
« #12 : 08. januar 2007, 10:36 »
www.fighter.org/hovedside.htm
Begynner til tirsdag 17.30,sammen med lettkontaktpartiet.(tydeligvis.. :Smiley)
Bærer sikkert preg av litt feriemodus fremdeles så det går nok bra.. Smiley

Ok... Er det du som har den treningen eller noen andre?

Utlogget Wizious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Fighter Kickboksing
« #13 : 08. januar 2007, 18:50 »
Forresten, hva slags utstyr trenger man?

Går ut i fra hansker, fotbeskytter, leggbeskytter, hjelm, tannbeskytte og hoppetau? Men hvilken hanskestørrelse går det i?

Ellers er det mulig jeg venter til neste uke med å dukke opp, ettersom det er Fadderuke på jusstudiet hvor jeg begynte nå. Sånn som fadderne legger opp opplegget ser det ikke ut som det ikke er lov å ha under 2 i promille...

Edit: Ellers ser det ut på linken du gav at VDG II ikke er 1730, men 1900.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Fighter Kickboksing
« #14 : 08. januar 2007, 23:23 »
Forresten, hva slags utstyr trenger man?

Går ut i fra hansker, fotbeskytter, leggbeskytter, hjelm, tannbeskytte og hoppetau? Men hvilken hanskestørrelse går det i?

Edit: Ellers ser det ut på linken du gav at VDG II ikke er 1730, men 1900.
Ja..de klarte å rette det opp,19.00 er riktig.
Hanskestørrelse:..så lenge det er 10oz eller mer..
Har treninga i morgen,etter det skifter jeg litt beite og bytter med en som heter
Karl(gal finnmarking med syke thaispark..),så jeg blir nok ikke trenern din hvis du begynner der,skal ha vdr.1 neste sesong..i hvertfall neste halvår..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!