Skrevet av Emne: egnet program..  (Lest 1125 ganger)

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

egnet program..
« : 03. desember 2006, 22:30 »
.. For en som vil vokse og samtidig bli sterkere..
Har ett her, men vil høre hva andre sier. Må sies at jeg har trent i 6måneder, er 17år, og har egentlig alltid følgt ett helkroppsprogram. Kan ikke så mye, og lurer på om dette er ett bra program å følge:

Mandag: Rygg, biceps og mage

Markløft 5x5
Chins    2x10
Foroverbøyd roing med stang 3x10
Stangcurls 3x10
Crunch: 2-4 sett 20-30 repper
Hengende strake benløft (Benhev): 2-4 sett 10-25 repper


Onsdag: Bryst, Triceps og lår:

Benkpress 5x5
Flyes     2x10
Stang Triceps Extensions 3x10
Franskpress 3x10
Knebøy 2x10
Knebøy 2x10


Fredag: Skuldre, Legger og mage:


Militærpress 5x5
Front hev    3x10
Skulderpress med hantler 3x10
Leggpress i benpressmaskin 2x10
Crunches: 3x20-25
Hengende strake benløft: 2-4 sett 10-25 repper

Ja, har suttet det sammen selv, og med litt blanding fra ett annet program etter beste evne. Siden jeg ikke har utdanning, eller har fordypet meg noe nevneverdig innen trening o.l. så vil jeg høre flere synspunkter.
 
Og vær så snill å ikke si sånt som:"Hvorfor har du suttet så mange/lite repetisjoner/sett på det og det". Jeg har prøvd å lage det etter beste evne, og hvis dere har noe bedre program som jeg kan følge til punkt og prikke så tar jeg imot det:)
 
Vil vokse og bli sterk så fort som mulig.
Takker for alle svar

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: egnet program..
« #1 : 03. desember 2006, 22:34 »
Anbefaler på det _sterkeste_ å kjøre helkropps... Smiley Anbefaler _ikke_ ha hastverk... Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: egnet program..
« #2 : 03. desember 2006, 22:41 »
hm..
 Men jeg har nå hatt helkroppsprogram i 6mnd. Når skal jeg slutte med det da?Tongue
(selvfølgelig går teknikk foran å putte på en masse vekter)

Utlogget RickBlaine

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 398

  • Homo mutabilis
Sv: egnet program..
« #3 : 03. desember 2006, 22:52 »
Jeg har hatt bra fremgang med et tilsvarende program, men jeg synes du har litt få øvelser for låra. Du har jo bare en øvelse og det er knebøy, jeg ville anbefalle deg å gå ned på repsa til 4x6 på knebøy, og minst ligge inn strake markløft for å trene bakside lår. Leg extension (beinspark) burde du også ha med.
Suksess måles ikke i penger, men i medmenneskelighet.

Celdiir

  • Gjest
Sv: egnet program..
« #4 : 03. desember 2006, 22:54 »
hm..
 Men jeg har nå hatt helkroppsprogram i 6mnd. Når skal jeg slutte med det da?Tongue
(selvfølgelig går teknikk foran å putte på en masse vekter)

Hvorfor slutte med helkroppsprogram i det hele tatt? Smiley

Det er en ekkel misoppfattning at helkroppsprogram er for nybegynnere. Kan ikke si at "nybegynner-program" artikkelen her på siden gjør saken bedre, når de anbefaler en 3-splitt etter så og så lang tid. Reinspikka tull! Smiley

Men - det skader selvfølgelig ikke å variere! Etter å ha trent helkropp ei stund synes jeg det er ganske artig å trene en splitt med flere øvelser og eksperimentere litt ekstra. Men som sagt, hvorfor i det hele tatt slutte (for godt) med helkroppsprogrammer?

Finnes f.eks. mange ulike framgangsmåter også med stor grad av variasjon, slik som dette opplegget:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=508031

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: egnet program..
« #5 : 03. desember 2006, 23:28 »
Kan vel tenkes at jeg går tilbake til helkroppsprogram, men nå har jeg vel lyst til å prøve ett annet program:P Men skal huske på det..
  Jeg kommer til å legge til øvelsene du sa Obo.
 Takk skal dere ha for at dere orket å se på det;P

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: egnet program..
« #6 : 05. desember 2006, 19:37 »
Herregud, for all del, ingen har vondt av å trene en splitt i ny og ne.. Variasjon er ikke bare viktig for fremgangen, men også for motivasjonen og treningslysten. Smiley

Dessuten er det morro å få massemasse pump Tongue


Angående programmet så må jeg si det så veldig bra ut, få som har så liten treningstid bak seg makter å sette opp et så bra program, uten overfokusering på benk og biceps.. ^^

Men når det er sagt, så har du litt puslete beintrening på onsdag.. Du kan f.eks begynne med 4-5 sett knebøy, ta et par sett strake markløft og avslutte med et par sett leg extensions.. Smiley

Noen spesiell grunn til at du har valgt fronthev som skulderøvelse? Den målretter fremsiden av skuldrene, den delen av skuldrene som får kjørt seg via alle pressøvelsene.. Mye bedre om du velger vanlig sidehev, eller enda bedre - foroverbøyd sidehev. (Bra for holdningen).

Selv ville jeg ikke splittet til mindre enn en 2-splitt, men om du har bestemt deg for dette, så får du ha lykke til! Husk å eta maten din!

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: egnet program..
« #7 : 05. desember 2006, 23:12 »
Ja, har sett etter, og trur faktisk jeg skifter til foroverbøyd sidehev:) men hva vil 2-splitt si? (Er ikke helt inne på alt, selv om jeg har lest _mye_:P) Er det 2-1-2? Trening Mandag, Tirsdag, Torsdag og Fredag?

btw, går d å kjøre markløft og Foroverbøyd roing med en sånn EZ-stang?

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: egnet program..
« #8 : 06. desember 2006, 07:03 »
2 splitt vil si at du deler opp kroppen i 2, slik at du trener hele kroppen fordelt på to treninger. Du kan trene en 2-splitt to ganger i uka...

Men jo, du kan kjøre foroverbøyd roing med Ez-stanga om du føler det tar bedre, men ikke markløft!
To grunner.. For det første vil slite veldig på håndleddene, og for det andre vil du etter en kort stund ikke ha plass til nok vekter! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!