Skrevet av Emne: Trening annenhver dag  (Lest 6758 ganger)

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Trening annenhver dag
« : 01. desember 2006, 02:08 »
Hei alle!

Jeg er snart ferdig med hvileuka før jeg skal starte med grunnprogrammet for første gang. Jeg er ganske godt trent fra før.
Det jeg lurer på er om jeg kan/om det er lurt å trene annenhver dag; mandag, onsdag, fredag, søndag, tirsdag, onsdag osv.

Eventuelt regne 3 treningsdager som en uke. Ukene og syklusen med lette og tunge vekter går da selvfølgelig kjappere unna.. Tror dere kroppen klarer å følge med..? eller er de 2 hviledagene på rad(lørdag og søndag) viktig.

I RYP står det at musklene gror på ca 24-48 timer. Ut i fra det skulle man tro planene mine var gjennomførbart.
Jeg har også en mistanke om at tn legger det opp til 3 dager for ikke å ta motet fra folk som kanskje ikke har så god tid og ikke er så godt trent fra før. Ikke gi de sjokk og skremme dem bort liksom..

Jeg for min del har stor tro på annenhver dag, da jeg har både tid og energi til det. Denne uken med hvile har nesten vært uutholdelig uten trening :s
no microtrauma - no growth

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Trening annenhver dag
« #1 : 01. desember 2006, 02:26 »
Har veldig gode erfaringer med trening annenhver dag kontinuerlig, uavhengig av ukedag. Bare ha ei hvileuke annenhver måned eller noe, og et mye mat og sov nok så går det glatt. Du bør dog ikke trene til failure.. Tommelregel kan vel kanskje være et oppvarmingssett og et eller to arbeidssett... Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Trening annenhver dag
« #2 : 01. desember 2006, 02:35 »
Jeg har også god erfaring med det, og har kjørt fullkroppsøkter til (positiv) failure hver økt. Bare hold arbeidsmengden lav.

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Trening annenhver dag
« #3 : 01. desember 2006, 02:44 »
Topp å høre! Da får vi se hvordan det går. Gleder meg!  biggrin
no microtrauma - no growth

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Trening annenhver dag
« #4 : 05. januar 2007, 17:33 »
Jeg har nå kommet til slutten av den 5 uka. Det har gått glatt til nå. Men de siste dagene har jeg hatt problemer med søvnen på natta, ligger våken lenge osv. Jeg føler også at jeg er blitt litt svakere de siste treningene = Jeg er overtrent.. Sad Skal ta 2 dagers pause nå, før jeg starter på 6. uke.. Noen som anbefaler mer hvile? Skal jeg begynne på uke 5 på nytt eller skal jeg bare fortsette å øke..? Noen av øvelsene gikk bare så vidt på siste trening..  Undecided
no microtrauma - no growth

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Sv: Trening annenhver dag
« #5 : 05. januar 2007, 17:35 »
Du kan evt kjøre 2 dager trening 2 dager hvile 2 dager trening 2 dager hvile osv....

Edit: jo lengre ut i programmet du kommer og vektene blir tyngre så trenger du lengre innhentningstid. Spesielt nå ettersom du har kjørt mer intensivt.

Edit 2: Du kan også gå litt ned på vektene for å hente opp noe "overskudd" igjen før du begynner å smelle til for fullt igjen


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Trening annenhver dag
« #6 : 05. januar 2007, 18:05 »
Tror iallefall jeg venter til jeg får nattesøvnen tilbake, så gå tilbake til starten på uke 5 igjen.
no microtrauma - no growth

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Trening annenhver dag
« #7 : 06. januar 2007, 14:40 »
Før når jeg har trent for hardt har jeg fått infeksjoner som munnsår og halsvondt, men aldri søvnproblemer! Det har jeg aldri hatt. Jeg kjøpte ZMAgenin for noen dager siden. Det var samme natt som jeg begynte med det jeg ikke fikk sove, men kan ikke sjønne at det kan ha noe innvirkning. Trodde det var andre veien.

Jeg kan også nevne at jeg gikk tom for kreatin noen dager før det begynte å bli tyngre på treningene. Jeg hadde 3 oppholdsdager med kreatinet før jeg fikk tak i ny boks.

Kanskje jeg ble svakere pga stopp på kreatinet..? og søvnproblemene skyldes ZMA?  Undecided Er jo helt frisk og rask ellers, og ikke sånn som har vært tidligere ved for hard trening..
no microtrauma - no growth

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!