Skrevet av Emne: Gevær-ammunisjon, priser og litt sånn forskjellig  (Lest 5331 ganger)

Utlogget blarg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Gevær-ammunisjon, priser og litt sånn forskjellig
« #15 : 14. desember 2006, 20:02 »
Det er jo ingen forskjell på en m4 og en AR15 bortsett fra at en AR15 er halvauto. Istedet for å diskutere det her, vil et kjapt googlesøk bekrefte dette.

Det som trulle sikkert prøver å mene noe om, er at en ar15 som er konfigurert til å ligne en m4 ikke lengre er lov i Norge pga løpslengde, men dette gjelder kun ar15er registrert i senere tid. De som kjøpe sin m4-ar15 tidligere, kan fritt eie og selge disse second hand.

(Jeg måtte bare si det, det er jo litt irriterende når noen liksom skal rette på det en sier når man vet hva man snakker om..)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Gevær-ammunisjon, priser og litt sånn forskjellig
« #16 : 14. desember 2006, 20:41 »
Skal du skyte på avstander over 500 meter og med GOD presisjon stiller dette en god del krav :

- Du må ha et løp som er GODT, her er det uansett våpentype individuelle forskjeller
- Du vil ha stor suksess med å lade egne patroner, samt å eksperimentere med riktig mengde krytt for å få mest stabil spredning på de forskjellige skuddene (dette er egentlig en stor jobb)
- Du er 100 % avhengig av et "tungt" kaliber, og jeg vil si at 6,5 mm er minste mulige, og selv den ville jeg brukt minimumm 11 gr prosjektil.

Min erfaring er at amunisjon er alfa og omega på slike avstander, og standard ammo du kjøper er sjelden bra nok. Er du skikkelig pirk så "speiler" du alle patroner før du tar de i bruk.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Gevær-ammunisjon, priser og litt sånn forskjellig
« #17 : 14. desember 2006, 21:17 »
Er jo pistolklubb her i Stavanger, og har jo lenge tenkt at jeg skal melde meg inn der. Har bare ikke blitt noe til det, jobber jo så mye. Er skikkelig klar for å begynne å skyte litt igjen nå, altså, jeg skjøt ganske mye før.. Konkuranseskyting, 6.5 Mauser/Sauer. Begynner å bli litt ute av det, og det kan vi jo ikke ha noe av.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Gevær-ammunisjon, priser og litt sånn forskjellig
« #18 : 14. desember 2006, 21:21 »
Slik jeg ser det:

1) Låskasse

2) Løp

3) Avtrekk

4) Kolbe

5) Sikte (ja, jeg er sånn teiting som bruker kikkertsikter)

Kjøp en Rem. 700 ADL, bdl, sps(bra låskasse, greit avtrekk), kjøp et schilen-løp (hvordan staves dette?), en mcmillan A-4 kolbe og et rimelig greit leopold-sikte eller noe swarowski om man får tak i det. (jeg tar forbehold om stavefeil, tar det etter hukommelsen).

En 700 kan du få ny for noe så lavt som 4000-5000, med de tilpasningene/ombygningene der er du oppe i 15-20.000 og får en _særs_ grei rifle.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget blarg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Gevær-ammunisjon, priser og litt sånn forskjellig
« #19 : 14. desember 2006, 21:29 »
Helt enig med Hr.Thyve. XXL er et bra tips til remington 700 og zeiss optikk, da de selger til latterlig lave priser!

Enig i det som blir sagt om lading og, men vil tilføye at dette faktisk er svært interessant og moro når man kommer inn i det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!