Skrevet av Emne: Steroider farlige?  (Lest 32728 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Steroider farlige?
« #75 : 13. februar 2007, 22:47 »
okay.. på et typisk gym hvor det er mye bolere. hvor mange ender i den kunnskaprike kategorien, og hvor mange ender i den mindre kunnskaprike kategorien?

sånn ca. prosentmessig, hva vil du anslå ?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Steroider farlige?
« #76 : 14. februar 2007, 07:20 »
Stallion, da et helt vanlig gym med folk som trener HELT rent. Hvor stor andel av disse har god greie på trening og kosthold ? Hva vil DU anslå ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Steroider farlige?
« #77 : 14. februar 2007, 11:49 »
god greie på kosthold og trening: 2 prosent eller mindre
dårlig greie på kosthold og trening: 98 prosent eller mer

så da blir det vel forholdstallene noe av det samme for de som bruker AAS.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Steroider farlige?
« #78 : 14. februar 2007, 11:58 »
Den dosen som er "anbefalt" ... ?? Anbefalt av hvem da ?

Utsagn som det der viser ingenting annet enn at du ikke har forstått poenget.

Den dosen som er anbefalt av ham de kjøpte varene av vel! Smiley Han har skikkelig god peiling, og garanterer at du ikke vil få noen bivirkninger eller skader, for det fikk ikke han!
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Steroider farlige?
« #79 : 14. februar 2007, 12:16 »
god greie på kosthold og trening: 2 prosent eller mindre
dårlig greie på kosthold og trening: 98 prosent eller mer

så da blir det vel forholdstallene noe av det samme for de som bruker AAS.

Nå vet ikke jeg hvem du er eller hvor du trener, men jeg tror at enten så trener du på friskis og svettiss eller så setter du deg selv altfor høyt.

Du må ikke se på det på den måten. I mine øyne blir det feil. Du kan heller spørre om hvor mange som driver med kroppsbygging eller styrkeløft som har peiling. Hvis dette var et treningsforum for skiløpere ville vi ikke sittet å diskutert stilen, kostholdet eller treningen til bestefar som går seg en søndagstur på fjellet.

Hvis jeg kan få lov å svare på spørsmålet ditt med et forbehold skal jeg prøve å komme med et anslag. Vi stryker dørvakta, fjortisen, han som bare trener biceps og benk og tar kun med de som trener seriøst. Snakker ikke kun om å stille, men de som er dedikerte og vil noen vei med treningen. Der tror jeg prosenttallet er ca 50/50. Og jeg tror nok at 20% som faller i den "uvitende" kategorien kommer til å oppleve senvirkninger mot kanskje 5% av den andre gruppen som jeg har definert. Dette er selvfølgelig bare synsing, men jeg tror ikke jeg er helt på jordet.


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Steroider farlige?
« #80 : 14. februar 2007, 12:17 »
Hey! Hva er galt med dørvakta? Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Steroider farlige?
« #81 : 14. februar 2007, 12:18 »
Hey! Hva er galt med dørvakta? Tongue

Han slapp meg ikke inn i helga Sad

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Steroider farlige?
« #82 : 14. februar 2007, 12:31 »
B.B

Bra svart!

Jeg er styrkeløfter og trener på toppidrettsenteret.

Tallene jeg oppga er bare et anslag ut fra hva jeg har opplevd fra de fire forskjellige treningssentrene jeg har jobbet på de seks siste årene.

Og da har jeg tatt med alle, uten å skille mellom seriøse og useriøse gym-gåere.

Av de som er seriøse med treningen vil nok anslaget du har virke mer fornuftig.

Det er mange som er seriøse med treningen sin i norge, men de er nok i prosentvis mindretall på de fleste gym, dessverre.

Eller kanskje man heller skal si at det er bra ? Det finnes andre ting i livet også enn å trene, selv om det for oss kan virke som det viktigste. Smiley


Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Sv: Steroider farlige?
« #83 : 14. februar 2007, 12:46 »
Hey! Hva er galt med dørvakta? Tongue

Bøs og Skog er jo begge dørvakter=) Jeg og for den del, men med noen maxløft som får Kipketer til å virke som strongman har jeg vel neppe stemmerett på barnas dag engang. Uansett. Top Notch er at begge jobber på samme plass Smiley Kom til Trondheim og lag faan...
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Steroider farlige?
« #84 : 14. februar 2007, 13:13 »
Bøs og monstret ja.. Greit stor form på Ronny også!
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Steroider farlige?
« #85 : 14. februar 2007, 15:09 »
B.B

Bra svart!

Ironisk?  Wink

Poenget mitt var bare å få frem at det er et nyansert bilde, ikke et sort hvitt bilde. Når man leser gjennom sånne her tråder så dukker det bestandig opp kommentarer som "doping er for tullinger" "bare idioter og utålmodige som trenger det" "steroider er livsfarlige" bare for å nevne noen. Ja, steroider kan være farlige. Men det er ikke en regel.

Steroider kan ha positive effekter og det fins mange brukere/misbrukere som kan leve et langt og godt liv uten å få plager. Jeg ser aldri at man påstår at gamle menn som får HRT behandling blir sinnsyke eller dør av hjerteinfarkt eller prostata kreft. Men hvis en gammel kroppsbygger får hjerteinfarkt eller kreft er steroider selvfølgelig årsaken.

Livet gir deg ikke spesielt gode odds uansett. 50% av oss får kreft og halvparten av alle som får kreft dør av det. Likevel lever vi i vår egen lille bekymringsløse verden og tror aldri det kommer til å skje oss.






Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Steroider farlige?
« #86 : 14. februar 2007, 16:05 »
det var ikke ironisk faktisk. jeg synes genuint det var bra svart! enig i ditt siste innlegg også. du er en fornuftig mann!

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Steroider farlige?
« #87 : 14. februar 2007, 16:46 »
Må si meg veldig enig med B.B her. Ikke bare det, men jeg vil ta det enda lengre. Må si tråden om X-CE-ME (Cee/Mee) på kosttilskudd er et fantastisk eksempel for den type ”diskusjon” som er rundt AS. Den eneste posten med overhode et snev av fornuft er jo den siste hvor det står:
Sitat
Utrolig lite kunnskap om kreatin i denne tråden!!

Hvis dere ikke vet, men tror, så ikke post i tråden!
Ligger masse  info om de forskjellige kreatin typene på forumet hvis man leter litt.

Lykke til.”

Hvorfor i guds navn hiver man om seg av ting man ikke har det snev av kunnskap rundt? For å svare på mitt eget spørsmål er dette så enkelt som at man har en innebygget mekanisme som gjør at man stoler på autoriteter. Kan man ikke bare lære dette en gang for alle. Stol ikke på noen som ikke kan vise tilbake til FAKTA!

Til dere som sier; ”Steroider er for idioter! Steroider er for tapere! Steroider brukes av garasjeløftere! Steroider er juks!”
Vel, hva mener dere egentlig? Er det mennesker med generelt lav IQ som bruker steroider? Er de bare kriminelle og avvikerer? Er det slik at disse menneskene har forstått mindre enn dere? Er det verre å bruke AS enn å drikke eller røyke? Er de bare primitive individer som ikke tåler lyset av et vanlig treningsstudio? Er det slik at sminke, kosmetiske operasjoner, kreatin og andre kjemiske anabole framstilt stoffer som vi alle bruker er juks? Er det juks med ionisert protein? Eller hvor trekker dere grensen? Svar som ”Norsk lov sier det” holder ikke her. Jeg VET at dette er et både gyldig og godt argument, men føler muligens at det burde være egne refleksjoner som skulle veie tungt i en sak som denne. Er det ikke slik at det er vi som skal bestemme hva regjeringen og stortinget skal gjøre? Tenk selv!


Til dere som ikke skjønner helt dette med fornuftig og ufornuftig bruk:

Fornuft (ty. Vernunft), den bevisste forstand, evnen til å tenke rasjonelt, dvs. sammenhengende og hensiktsmessig; praktisk sans, sunt vett.

Ufornuft (ty.), motsatt av fornuft.

Altså fornuftig bruk (fornuftige doser) ville være forstandig, rasjonell og hensiktsmessig bruk! Så, hva ønsker man å oppnå, hva ønsker man å ikke oppnå? Jeg tipper poenget med AS er i hovedsak å bli større, sterkere og sunnere. Med nyere stoffer som peptidene IGF, PEGMGF, Melanotan II, osv er det også andre helse og fysiologiske faktorer som spiller inn. Men felles for dem begge er at man ikke ønsker bivirkninger. Altså vil fornuftig bruk være en dose som gir maks effekt med akseptable bivirkninger(alt etter hvor ivrig/hensynsløs man er). Fornuft er altså ikke å høre på dealern din, eller på han største på TS, eller han kule på forumet, det er å lete etter FAKTA og ta en rasjonell avgjørelse etter hvilke fakta man får frem. Jeg vil da tro de fleste med et snev av forsiktighet vil evne å se at doser som veldig mange stapper i seg vil ha en uønsket høy risiko for bivirkning. Muligens man greier å få ønsket effekt av halvparten og med null bivirkninger.
Og siden jeg selv ikke har funnet noen artikler med klare bånd mellom fornuftig bruk og alvorlige/uakseptable skadevirkninger, så vil jeg gjerne at dere som påstår AS er dødelig finne frem noen. Eller er det slik at i alle diskusjoner om kosthold og kosttilskudd roper dere ”dette er dødelig!” siden alt, absolutt alt i store nok doser vil ta livet av deg. Så dette med at overdoser dreper, vel det trenger jeg ingen artikler om!

Her er forøvrig grunnene for hvorfor man ikke burde bruke AS:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=51485.0

*kan merkes at usikkerhet om stoffet og støtte til kriminelle er ene og alene grunner bundet til lovlig/ikke lovlig -spørsmålet.
Min personlige erfaring er at det er rettslig etterfølgelse og usikkerhet som er hovedårsaken for at de fleste holder seg unna AS.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Steroider farlige?
« #88 : 14. februar 2007, 17:11 »
du er fornuftig og reflektert. dessverre er det en haug i den motsatte kategorien også.

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Steroider farlige?
« #89 : 14. februar 2007, 17:22 »
det var ikke ironisk faktisk. jeg synes genuint det var bra svart! enig i ditt siste innlegg også. du er en fornuftig mann!

Takk for det. Hvis man prøver å legge bort det som man har blitt fortalt i alle år og prøver å se objektivt på ting, vil man i mange tilfeller se flere sider av saken. Det gjelder mange andre ting enn steroider også, men det er kanskje ett av de mest myteomspunnede emner som fins i denne sporten.

Flott at du kan slakke litt i tøylene når du får argumenter mot deg, ikke mange som er "store" nok til å gjøre det. Det som vanligvis skjer når man argumenter mot folk med store fordommer mot doping er at de ender diskusjonen med "det er ikke lov" fordi de er tomme for argumenter Smiley



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!