avstemning
Spørsmål: Syns du maleriet er fint?
Nei. - 28 (33.3%)
Ja. - 13 (15.5%)
Apen kunne gjort det bedre. - 19 (22.6%)
Kunne gjort det bedre selv. - 24 (28.6%)
Stemmer totalt: 81

Skrevet av Emne: Tidenes dyreste maleri.  (Lest 23309 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #180 : 15. desember 2006, 12:44 »
For øvrig er det artig å observere hvordan enkelte "hard core" markedsliberalister møter seg selv i døren i denne diskusjonen.
Markedet har jo uttalt seg om verdien på dette maleriet, punktum finale! Den prisen kan, slik jeg ser det, kun forklares ved at markedet ser på dette som et unikt kunstverk.

Godt poeng. Allikevel vil jeg påpeke at de som angriper prisen er vel strengt tatt ikke markedsliberalistene. Heller så syntes liberalistene at spørsmålet om hvorvidt dette er kunst eller ikke er mer interessant. At etterspørselen etter bildet eksisterer foreligger det ingen tvil om. Det er heller spørsmålet om hvorfor bildet blir foretrukket som er spennende.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #181 : 15. desember 2006, 13:04 »
Flua er fin, men du må jobbe med avsluttningen. Dessuten bør du helt klart velge sorte laksekroker om du skal binde klassiske laksefluer.
Binding av klassiske engelske laksefluer har klare kunstneriske elementer over seg i den betydning at det legges mye arbeid i ren utsmykking som ikke har betydning for fluens funksjon. Laksefluer generelt skal først appelere til mennesket, så til fisken....

For øvrig er det artig å observere hvordan enkelte "hard core" markedsliberalister møter seg selv i døren i denne diskusjonen.
Markedet har jo uttalt seg om verdien på dette maleriet, punktum finale! Den prisen kan, slik jeg ser det, kun forklares ved at markedet ser på dette som et unikt kunstverk.

Nå er det vel på ingen måte slik du skisserer, det er vel heller du som møter deg selv i døren når du (igjen) prøver å angripe de litt til høyre for deg selv.. Wink Undertegnede og flere med meg har vel understreket at prisen kun er et produkt av markedets krefter, absurd som den enn er..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #182 : 15. desember 2006, 13:08 »
Nå har jeg en teori:

Ingen liker abstrakt kunst, egentlig. Noen sier de liker det og kommer med alskens betraktninger, men dette er bare mennesker som liker oppmerksomhet og som har behov for å skille seg ut. De kan glatt plasseres i samme kategori som nassere, blitzere, gothere osv osv.

tullinger hele gjengen, synes nå jeg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #183 : 15. desember 2006, 13:11 »
Nå er det vel på ingen måte slik du skisserer, det er vel heller du som møter deg selv i døren når du (igjen) prøver å angripe de litt til høyre for deg selv.. Wink Undertegnede og flere med meg har vel understreket at prisen kun er et produkt av markedets krefter, absurd som den enn er..

Vanlig handlingsmåte dette. Venstrevridde unnlater diskusjonens kjerne for heller å angripe de til høyre for seg selv. Gjerne også med å legge ord i munn, ord som strengt tatt har blitt ytret av de samme venstrevridde snillistiske menneskene. Wink
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #184 : 15. desember 2006, 13:12 »
Nå har jeg en teori:

Ingen liker abstrakt kunst, egentlig. Noen sier de liker det og kommer med alskens betraktninger, men dette er bare mennesker som liker oppmerksomhet og som har behov for å skille seg ut. De kan glatt plasseres i samme kategori som nassere, blitzere, gothere osv osv.

tullinger hele gjengen, synes nå jeg.

Dog, jeg tror ikke denne teorien er så vanskelig å falsifisere.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #185 : 15. desember 2006, 13:29 »
Vanlig handlingsmåte dette. Venstrevridde unnlater diskusjonens kjerne for heller å angripe de til høyre for seg selv. Gjerne også med å legge ord i munn, ord som strengt tatt har blitt ytret av de samme venstrevridde snillistiske menneskene. Wink

Problemet er vel snarere at denne diskusjonen ikke har noen "kjerne"...Hvor finner man opphavet til sannheten om dette bildet er "kunst" eller ikke?? Å diskutere dette blir som å diskutere om "rød er en fin farge"... Kommer det uttalelser som gir inntrykk av å være en objektiv sannhet i en slik diskusjon, har ikke avsenderen forstått temaet for diskusjonen, slik jeg ser det.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #186 : 15. desember 2006, 13:39 »
Problemet er vel snarere at denne diskusjonen ikke har noen "kjerne"...Hvor finner man opphavet til sannheten om dette bildet er "kunst" eller ikke?? Å diskutere dette blir som å diskutere om "rød er en fin farge"... Kommer det uttalelser som gir inntrykk av å være en objektiv sannhet i en slik diskusjon, har ikke avsenderen forstått temaet for diskusjonen, slik jeg ser det.

Akkurat. Og det er vitterlig dette som blir diskutert i denne tråden. Ikke om markedsprisen er riktig eller ikke. Dette er for meg udiskutabelt. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #187 : 15. desember 2006, 14:21 »
Dog, jeg tror ikke denne teorien er så vanskelig å falsifisere.

Falsifiser det gjerne for meg, slik at min udekadente hjerne forstår hva du mener.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #188 : 15. desember 2006, 14:22 »
Ser dere nå hvor viktig kunst er?  Det skaper debatt og diskusjoner.  Tenk dere hvordan verden har vært uten noen form for kunst?  Musikk, bilder, arkitektur, teater, film etc etc.  Vi har ikke hatt en pøkk å snakka om uten kunst!  
Ingen kan bestemme at dette bilde er noe dritt, men mange kan mene det.  Det er mulig kunsteren kun har brukt noen måneder på dette bilde, men han har brukt årevis med utdanning og prøving før han har fått det navnet som "fortjener" den prisen på bildet.

Prisen på ett bilde blir jo bestemt av markedet, og er det noen som ønsker å bruke noen 10 talls millioner på ett bilde, så har de mest sannsynlig så mye penger at det er det samme som noen tusenlapper for oss "vanlige".

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #189 : 15. desember 2006, 14:31 »
Bestrider ike at kunst er viktig, bare slitsomt med de som skal prøve å være veldig dype med å le over andres personlige meninger om et bilde, for å så grave dypt i pisspreik for å selv finne en skikkelig avansert mening med det. Må være gøy å være abstrakt kunstner for å se hvor mye tull folk legger i bildene dine.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #190 : 15. desember 2006, 14:34 »
Enig i det Slux.  Det kan bli litt for mye av det gode i de fleste kretser.  Sonja Onstad senteret gikk jo på en smell da en ikke-kunstner som hadde kastet på noen malingsflekker fikk bilde sitt antatt på en utstilling på 90 tallet.  Det ble en stor skandale. Grin
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #191 : 15. desember 2006, 14:35 »
Enig i det Slux.  Det kan bli litt for mye av det gode i de fleste kretser.  Sonja Onstad senteret gikk jo på en smell da en ikke-kunstner som hadde kastet på noen malingsflekker fikk bilde sitt antatt på en utstilling på 90 tallet.  Det ble en stor skandale. Grin

Hahahaha =)






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Tidenes dyreste maleri.
« #192 : 16. desember 2006, 12:55 »
Jeg ville nok heller brukt en mrd. som dasspapir enn på det bildet (helst sedler)...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!