Skrevet av Emne: hvor lenge lever dem  (Lest 12424 ganger)

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #60 : 07. januar 2007, 20:36 »
Gaffel :

Alle kan komme med påstander de kan stå inne for ja, og som de med "overveiende" sannsynlighet vet er sant. Dette du referer til er IKKE noen gjeldene sannhet. Du sier selv nå at, sitat : "Om de dør tidligere en andre vet ikke jeg." Og det er en gangske annen påstand enn du startet.

En kan selvsagt hevde at månen er en ost; men selv om det er et fritt vil jeg tro du vil bli sablet ned.... Grin
Jeg har aldri sagt at jeg vet at dem før tidligere en vanlig. Jeg har sagt at jeg TROR ut i fra det jeg har lært.


Ting du leser i både lærebøker, på internett og i andre oppslagsverk må du ta med sunn fornuft. Selv om kilden hevder det er fakta så er det ikke alltid slik at det er sant.
Dette gjelder jo dere også. Det har like mye for seg at jeg mener bodbybuilding er skadelig, som at dere mener at det ikke er skadelig.


UpAndComming: Mener du at overdrevet bodybuilding og/eller bruk av bol fører til tidligere død?

Dere kan jo kanskje komme med noen referat hvor det står at feks høyt blodtrykk ikke er farlig?
sterk,blid og ronkefri

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: hvor lenge lever dem
« #61 : 07. januar 2007, 20:38 »
Jeg har aldri sagt at kroppsbygning bare er positivt. Jeg ser saken fra to sider, det fins både positive sider og negative sider. Samtlige i denne tråden klarer å være nøytral å se saken fra flere vinkler. Det er nettopp dette du gjør feil, derfor blir du slaktet med masse kommentarer.
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

Sv: hvor lenge lever dem
« #62 : 07. januar 2007, 20:40 »
hehe.. mye ekstrem kverulering her ja. Er vel ingen tvil om at kroppsbygging på høyt nivå ikke er sunt, akkurat som de fleste andre sporter på høyt nivå.
Ikke bare pga av dopingen, men fordi toppidretssutøvere ligger på grensen av hvor mye man kan trene omtrent hele året, og dette sliter på kroppen..

 dette er vel også grunnen til at toppidrettsutøvere ofte tester lavt på testo, kroppen er nedbrutt..

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #63 : 07. januar 2007, 20:44 »
Jeg har aldri sagt at kroppsbygning bare er positivt. Jeg ser saken fra to sider, det fins både positive sider og negative sider. Samtlige i denne tråden klarer å være nøytral å se saken fra flere vinkler. Det er nettopp dette du gjør feil, derfor blir du slaktet med masse kommentarer.
Så det er feil å ikke være nøytral i en diskusjon? :Smiley

sterk,blid og ronkefri

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: hvor lenge lever dem
« #64 : 07. januar 2007, 20:50 »
UpAndComming: Mener du at overdrevet bodybuilding og/eller bruk av bol fører til tidligere død?
VI er alle skrudd samme forskjellig, og det går ikke an å gi noe entydig svar på dette. Dette vil være avhengig av en rekke andre faktorer, ikke bare bruk av steroider i seg selv.

Sitat
Dere kan jo kanskje komme med noen referat hvor det står at feks høyt blodtrykk ikke er farlig?

Blodtrykk er ikke bra, men det er ikke alle som for høyt blodtrykk ved bruk av steroider. Noen gjør det, men ikke alle. Du har hengt deg opp i høyt blodtrykk, men ikke bakgrunnen for det. Forutsetningene må også være riktige for å fastslå noe som helst.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: hvor lenge lever dem
« #65 : 07. januar 2007, 20:51 »
Så det er feil å ikke være nøytral i en diskusjon? :Smiley

Nei, det er slettes ikke feil å være nøytral i en diskusjon. Men når det er en såpass omfattende diskusjon som denne hvor man ikke bare kan hevde at "det og det er best" slik som politikerne gjør blir det feil å påstå masse forskjellige teorier og vas som du har lest på VGNett! Det var egentlig det jeg mente!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: hvor lenge lever dem
« #66 : 08. januar 2007, 08:22 »
Jeg har aldri sagt at jeg vet at dem før tidligere en vanlig. Jeg har sagt at jeg TROR ut i fra det jeg har lært.

Dette gjelder jo dere også. Det har like mye for seg at jeg mener bodbybuilding er skadelig, som at dere mener at det ikke er skadelig.


Dere kan jo kanskje komme med noen referat hvor det står at feks høyt blodtrykk ikke er farlig?

All fysisk aktivitet er mer eller mindre negativ når det drives på et nivå som gjør at en må presse grensene. Greia er vel den at de negative effektene ikke nødvendigvis manifisteres i en kortere levetid - så også om en har presset de endokrine grensene. Er ikke noe kult å slite resten av livet med ødelagte ledd og rygghvirvler heller lissom.........

En "positiv" ting er at de fleste kroppsbyggere har kort "levetid" som utøvere (i hvert fall på amatørnivå i Norge). Dels skyldes sikkert det at de fleste synes det er ubehagelig å vite at de kanskje må presse de kjemiske grensene litt vel langt for å ta noen steg videre, men mest av alt tror jeg det er familie o.l. som setter en stopper for det, samt at å kjøre så tøft som enkelte gjør endokrint koster skjorta for de fleste - har hørt mer enn en som har brukt type 50 lapper på å forberede seg til en konkuranse der en i høyden vinner et spann med proteiner og en søt liten igfbuk........
Uansett hva enkelte måtte påstå at de greier ovenfor familiene sine på deff, så er forberedelser til konkurranse også en særdeles ødeleggende familieaktivitet, så at en kone eller ektemann setter foten ned har jeg hørt om x-antall ganger Smiley

I tillegg er det utrolig vanskelig å forbedre seg når en har kommet over en viss terskel, slik at de fleste trenger både ett og to år mellom konkurransene for å komme inn forbedret - eller fordi de rett og slett ikke har råd til å konkurrere hyppigere....... Så lav konkurransefrekvens er i seg selv lite motiverende dersom en har konkurransegenet i seg. Mange finner det da mer meningsfyllt å begynne med hagleskyting eller noe.....

Alt i alt medfører det at de fleste som konkurrerer stort sett er med en sesong eller to, og da er det ikke gitt at de har rukket å påføre systemet så mye negativt at det skulle indikere en kortere livssyklus enn de ellers ville hatt. Tar en i tillegg inn at de som er noenlunde seriøse, forhåpentlig spiser sunnere og har sunnere røyke/drikkevaner enn snittet i befolkningen, så skal jo det virke i positiv retning - om ikke annet på papiret Smiley

Livet består uansett av mer enn kvantitet i år, og selv den sunneste av den sunne kan dø i ung alder, så den gode gamle leveregelen om å leve hver dag som om den var den siste er til tider fortsatt en grei regel Smiley



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget EirikOut89

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 824

  • 178cm, 92kg
Sv: hvor lenge lever dem
« #67 : 08. januar 2007, 08:41 »
Veldig bra skrevet, honnør! Smiley
Bøy: 2x160kg (4x155kg)
Benk: 1x130kg (8x105kg)
Mark: 1x210kg  (7x180kg)
Militær: 1x80kg (7x70kg)
Chins: 13 stk. (5x+20kg)
Dips: 32 stk.
Stangroing: 5x120kg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=30529.0

"I could do this aaall day!"

Utlogget nonanon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: hvor lenge lever dem
« #68 : 08. januar 2007, 10:07 »
 Grin

Utlogget radiobil

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: hvor lenge lever dem
« #69 : 08. januar 2007, 10:46 »
Det er ingen tvil om at kroppsbygging på høyt nivå er usunt. Men hvor lenge dem lever, det kan jeg fortelle deg.
Bodybuilding er EKSTREMT farlig og dødlig. Det kan sammenlignes med røyking, noen dør tidlig og noen lever litt lenger.  De seriøse kroppsbyggerene dør mellom 35-50år.

Om du bruker bol i tilegg er det 25-40år.
Det å gå så drasitisk opp og ned i vekt er livsfarlig både for blodet og hjertet. Også har de i seg altfor mye mat og fett, som lett fører til hjerteinfark.
Jeg har en kompiss som bruker bol, han døde fra han var 10-20år. Det sier litt om statistikken i seg selv.
Om du bare har en bodybuilder kariere på 10år så vil det skade kroppen, men det vil ikke redusere levealdreren din med så alt for mange år...

Men så finnes det jo også de som trener med måte^^ De dør fra 56-130år


Håper jeg har lært dere litt i dag Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: hvor lenge lever dem
« #70 : 08. januar 2007, 10:48 »
Er dette statistikker du har lest i noe du har skrevet selv?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: hvor lenge lever dem
« #71 : 08. januar 2007, 11:02 »
Jeg har en kompiss som bruker bol, han døde fra han var 10-20år. Det sier litt om statistikken i seg selv.

Det må ha vært en lang og pinefull død for et så ungt menneske - tragisk!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget KenMan

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

  • Train Hard , or go home
Sv: hvor lenge lever dem
« #72 : 08. januar 2007, 11:31 »
Jeg har en kompiss som bruker bol, han døde fra han var 10-20år. Det sier litt om statistikken i seg selv.
Det må ha vært en lang og pinefull død for et så ungt menneske - tragisk!

Tragisk at han bruker bol når han er død allerede. kanskje en zombiebuilder


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: hvor lenge lever dem
« #73 : 08. januar 2007, 12:27 »
Håper jeg har lært dere litt i dag Smiley


Jepp - at du ikke kan noe om dette overhodet; evnt. ikke har kommet deg etter helgens festlighetern riktig enda - noe som vil bidra til å korte ditt liv ned noe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget radiobil

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: hvor lenge lever dem
« #74 : 08. januar 2007, 13:53 »
Hva mener du UpAndCumming? Si hva jeg har sagt som ikke er riktig da. Og dokumenter det. Hjelper ikke bare å si at det jeg sier er feil. Det kommer ingenting ut av tomme ord Wink hehe...


/peace/ <3


EDIT: hjelp! gaffel misbruker pc'en min!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!