Skrevet av Emne: Hvem er sterkest ?  (Lest 11952 ganger)

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Hvem er sterkest ?
« #30 : 08. mars 2007, 11:33 »
For at noe kan kalles idrett så må det være dofritt. Ehh kremt dopfritt.  Wink

Resten for kalles noe annet.

Hva om wsm hadde hatt frivillig testing. Hvem vill vært den moralske vinner i pulikums øyne?
De som lar seg teste eller de som ikke gjør det?

Aktiv styrkeløfter

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
Sv: Hvem er sterkest ?
« #31 : 08. mars 2007, 11:36 »
For at noe skal kunne kalles idrett må den aktiviteten først og fremst være tilsluttet Norges Idrettsforbund Smiley

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvem er sterkest ?
« #32 : 08. mars 2007, 19:15 »
For at noe skal kunne kalles idrett må den aktiviteten først og fremst være tilsluttet Norges Idrettsforbund Smiley
Ingen har nektet på det. Smiley

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hvem er sterkest ?
« #33 : 13. mars 2007, 12:41 »
Ingen har nektet på det. Smiley
For at noe skal kunne kalles idrett må den aktiviteten først og fremst være tilsluttet Norges Idrettsforbund Smiley

Så før styrkeløftforbundet ble tilsluttet idrettsforbundet så var det ikke en idrett! Wink
Og gud forby!!!!!!! - hva om kroppsbyggerforbundet hadde lykkes i sin søken etter å bli tatt opp i NIF tidlig på 90-tallet biggrin

Ø

PS! Til det med styrke.... Jeg for min del lar meg ikke imponere så gruelig av de prestasjonene hverken den ene eller andre styrke-/kraftsportutøver utfører. Det skulle bare mangle om de ikke var sterke - de trener og spiser jo seriøst for det lissom....  Smile
Dessuten er jeg nok litt primitiv mht å vurdere styrke... Det er kult å se en liten sprett løfte 125kg i benkpress, men det er kulere å se en diger bamse løfte 300kg - uansett om den prosentuelle forskjellen mellom utøver og løftet vekt er i den minste utøverens favør

Det jeg imidlertid tidvis lar meg imponere veldig over er folk som aldri har hørt om ei vektstang en gang, men som alikevel er grisesterke - en sedat livsstil og et makabert kosthold til tross......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Hvem er sterkest ?
« #34 : 13. mars 2007, 15:02 »
For at noe kan kalles idrett så må det være dofritt.

Kan ikke idrettsutøvere gå på do?
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Hvem er sterkest ?
« #35 : 13. mars 2007, 17:50 »
Hahahahahaha!!!

You owned that bitch good! Cheesy
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hvem er sterkest ?
« #36 : 17. mars 2007, 03:58 »
Det ble en debatt igår der man diskuterte prestajonene til en som bruker aas VS en som ikke bruker det.
Tråden ser ut til å ha blitt slettet ( med rette også da diskusjonen ikke hørte hjemme der ), så nå starter jeg jeg et nytt topic.

Det jeg skrev i den tråden var dette :

For meg personlig så er all styrke som er målt utenfor testede stevner uinteressant.
Akkurat nå er Randen den som har løftet mest under kontrollerte former, og da er han sterkest i mine øyne.
Skal noen være sterkere så må de løfte mere under de samme kriteriene som han må følge.

Selvfølgelig kan det finnes noen som er fysisk sterkere enn Randen, men da må det bevises at de kan gjøre det under samme forutsettningene som han også.
Dette er selvfølgelig bare mitt syn på saken og mange mener nok at den som vinner NSM er sterkest... Rent teknisk/fysisk så er nok det rett også, hvis man bare ser svart/hvitt på saken.

Hilsen en som brenner for Styrkeløft og dopingfri idrett, men som også lar seg underholde av Strongman.


Akkurat det jeg skrev over her omhandlet Strongman og Styrkeløft, men vil ikke at dette skal bli en tråd om hva som er best av de to tingene. Setter pris på å se begge formene for kraftutfoldelse, så det er sagt.

Vil bare starte en debatt om hva dere synes er riktig. Er resultatene som bli satt i kontrollerte former mere imponerende enn de prestasjonene som bli gjort uten noe form for testing, selv om disse måtte være høyere ?

For meg personlig, som sagt over, så må den som skal kreve tittelen "Norges Sterkeste Mann" gjøre det under kontrollerte former.
De resultatene jeg har lyst til å måle meg mot er de som er satt uten medikamenter. Å sitte og gjette hva man ville tatt hvis man gjorde det og det, vil bare bli spekulasjoner.

Så skal jeg bli imponert over et benkpress resultat f.eks, så slår jeg opp siden til NSF og ser hva rekordene er. Om en broiler på 90 kg har tatt 230 raw på et gym uten testing, ja det interesserer meg fint lite.

Hva synes du ?  Smiley

Vel, om jeg skal ta utgangspunkt i tittelen på denne tråden ("Hvem er sterkest?") så er svaret enkelt. Styrke er en målbar enhet. Hvem løfter mest (kg)? Hvem har størst bicepsmuskel (cm)? Hvilken bil kjører fortest (km/h)? osv.

Hvis en isolert sett ønsker å kåre den sterkeste mannen/kvinnen eller den raskeste bilen, så er det egentlig uinteressant hvorvidt mannen/kvinnen har benyttet hormonelle tilskudd eller hvorvidt bilen er blodtrimmet. Den som løfter flest kilo ... og den bilen som freser fortest bortover landeveien er definitivt eier av tittelen sterkest/raskest.

Når en er ferdig med den biten kan en jo bevege seg over på moral/etikk aspektet som egentlig blir en helt annen problemstilling. Er det akseptabelt å benytte ulike hjelpemidler i sin jakt på tittelen sterkest/raskest? Her vil noen svare ja og andre nei. Noen flagger åpent sin holdning til hormoner og velger gjerne sporten sin deretter (strongman / pro kroppsbygging m.m). Andre flagger like åpent sin negative holdning til de samme tingene og velger konkurranseformer som legger opp til en mer intensiv form for testing som i realiteten vanskeliggjør/umuliggjør bruk av hormoner uten å bli fersket.

Det har vært nok "ja eller nei til dop" diskusjoner, så vi trenger ikke å ta den her. Jeg er ingen pro-dop fyr selv, men mener hver og en bør ha friheten til å fatte egne beslutninger. Uansett hva en måtte velge personlig så synes jeg at en ovenfor omgivelsene bør være såpass fair at en flagger åpent og ærlig hvor en står. Ingen ønsker konkurranse på ulike vilkår. Det er respektløst å benytte hormonelle hjelpemidler i konkurransesituasjoner hvor en burde anta/vite at omgivelsene forventer at en stiller dopingfri.

For å svare konkret på ditt spørsmål nr 2 (hvorvidt resultater oppnådd under forhold hvor en med stor sannsynlighet kan anta at deltakerene er "rene" er mer imponerende), så er mitt svar her ja. Randen har nok eksepsjonellt gode gener for styrkeløftsporten, noe som reflekteres gjennom de gode resultatene han har å vise til. Det ligger uansett mye målrettet og disiplinert trening bak slike resultater.

Jeg vil personlig trekke frem noe som jeg synes er enda mer imponerende enn en frisk og sunn ungdom som løfter mange kilo rent: En veltrent eldre person. Det kreves så veldig mye mer av deg for å komme i form i høy alder at det alltid imponerer meg hvis jeg støter borti 50-60 åringer med en knallfysikk. I de yngre år kan de fleste slippe unna flere synder uten at det går nevneverdig utover fysikken. Når en blir eldre blir slikt så veldig mye mer merkbart.


Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hvem er sterkest ?
« #37 : 17. mars 2007, 04:00 »
Det jeg imidlertid tidvis lar meg imponere veldig over er folk som aldri har hørt om ei vektstang en gang, men som alikevel er grisesterke - en sedat livsstil og et makabert kosthold til tross......

Definer "makabert kosthold"?
 rofl

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hvem er sterkest ?
« #38 : 19. mars 2007, 15:26 »
Definer "makabert kosthold"?
 rofl


4 Grandis og 3 liter Coca Cola daglig ispedd 2-3 fyllekuler ukentlig

De heter normalt Toralf eller no, og bor slike steder som Seljord, Nyrud eller Å


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Hvem er sterkest ?
« #39 : 20. mars 2007, 23:06 »
Vel, da avklarte jo Janne den saken Cheesy

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hvem er sterkest ?
« #40 : 22. mars 2007, 00:31 »
4 Grandis og 3 liter Coca Cola daglig ispedd 2-3 fyllekuler ukentlig

De heter normalt Toralf eller no, og bor slike steder som Seljord, Nyrud eller Å

Dæven!

En diett å prøve før neste NM kanskje? Ville vært knall ... stillt likbleik og med "dissemage" on-stage?

Drankere Food Drikke

Huh


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hvem er sterkest ?
« #41 : 14. mai 2007, 18:31 »
Det som irriterer mest er at de sitter der 130kg muskler opparbeidet på 2 år å sier de er dopingsfri å at det er kun gode gener og ett godt kosthold. Hadde alle heller bare innrømmet hva dem har tatt og hvor mye så hadde jeg faktisk ikke hatt så mye imot det. Jeg personlig tar sterk avstand fra doping.
Hvem er det?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hvem er sterkest ?
« #42 : 14. mai 2007, 20:17 »
Det som irriterer mest er at de sitter der 130kg muskler opparbeidet på 2 år å sier de er dopingsfri å at det er kun gode gener og ett godt kosthold. Hadde alle heller bare innrømmet hva dem har tatt og hvor mye så hadde jeg faktisk ikke hatt så mye imot det. Jeg personlig tar sterk avstand fra doping.

Hvis du tror slikt går på to år, med eller uten doping, så tar du en smule feil....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvem er sterkest ?
« #43 : 14. mai 2007, 20:24 »
Men jeg er litt enig med gutten, jeg...

Det hadde vært fint om det var litt mer rom for ærlighet. Uten å måtte sloss for sine private valg i livet. det være seg legning, religion, politiske meninger eller medikamentbruk.

Man skal ha lov til å være stolt dopingfri uten å måtte ta imot dritt for det, på samme måte som det skal være mulig å dope seg god og stor uten å måtte forsvare seg for gud og hvermann bare fordi man velger annerledes enn andre.

Dette er min personlige mening, som jeg forbeholder meg retten til å ytre. Jeg setter grensen for hva jeg aksepterer hos andre ved lovligheten. Jeg liker ikke at folk sniker på trikken, snyter på skatten, lyver til sine nærmeste, kjører farlig fort og utsetter andre mennesker for fare...

Det som fpr meg til å tilte, er når folk som har; røyket hasj, kjørt for fort, banket noen, jobbet svart eller sneket på trikken kritiserer eller gjør narr av byggere som lovlig gjør noe så banalt ufarlig som å dope seg.

Måtte den som er uten synd kaste den første sten...

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hvem er sterkest ?
« #44 : 21. mai 2007, 21:55 »
Jeg elsker strongman, og uheldigvis så vil jeg aldri klare å komme meg inn der. JEG kommer aldri til å dope meg uansett hvilke drømmer jeg har. Det er et valg jeg tok da jeg begynnte å trene. Har litt personlige/private grunner til det, men alikevell ser jeg opp til enkelte strongman utøvere dopet eller ikke. Håper de en dag får det like strengt når det gjelder doping som i styrkeløft. Da hopper jeg på første konk. Jerne hatt mer stevner med 90kgs klasse også Smiley

Liker styrkeløft, men det blir litt kjedelig for meg med de samme 3 øvelsene.


Hvem sier at du ikke kan bli en bra strongman uten dop?
Det som skiller en som når toppen og en som ikke gjør det er innsatsen og hvor mye man er villig til å forsake..
For å bli en god og sterk strongman bør du trene litt "styrkeløft" også.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!