Skrevet av Emne: Utdanning: Nordisk Institutt for Scene og studio  (Lest 756 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Utdanning: Nordisk Institutt for Scene og studio
« : 15. januar 2007, 06:04 »
Har i mange år hatt lyst til å jobbet med spesialeffekter i film og sånt noe, og de eneste som har tilbud til sånn utdanning her i Norge er altså NISS. I Oslo, seff.
Noen her som har erfaring med å gå der?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Utdanning: Nordisk Institutt for Scene og studio
« #1 : 15. januar 2007, 12:27 »
Kjenner mange som har gått der, men stort sett musikere. Vet ikke så mye om spesialeffekttilbudet...

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

Sv: Utdanning: Nordisk Institutt for Scene og studio
« #2 : 15. januar 2007, 14:52 »
Har i mange år hatt lyst til å jobbet med spesialeffekter i film og sånt noe, og de eneste som har tilbud til sånn utdanning her i Norge er altså NISS. I Oslo, seff.
Noen her som har erfaring med å gå der?

Desverre er det normalt sett ikke mye å hente på slike utdanninger. Uten å vite så mye om den skolen du nevner der kan jeg komme med noen generelle erfaringer.

Tok selv et år på noroff en gang for mange år siden. Det var i den tiden jeg drev med spesialeffekter. Timesvis med rotoscoping mv. Var en av de første brukerne av alamdv (www.alamdv.com), men ellers lagde jeg effekter i photoshop (frame by frame), jobba med 3dsmax (cameramotion mv. (3d-materiell i live film)). Veldig mye moro å jobbe med.

Da jeg prøvde å utdanne meg innen det ble jeg skuffa. Slik jeg skjønner det er det bare de flinkeste av de flinke som "får lov" å jobbe med dette på et moro skala. Jeg tror personlig du vil få mer av å lære på egenhånd, og bli oppdaget på den måten. Lag mye bra for å lage en portefolio du sender rundt. De som du evt. skal jobbe med er mer interessert i resultatene dine enn skolegangen.

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Utdanning: Nordisk Institutt for Scene og studio
« #3 : 16. januar 2007, 09:59 »
Har en kompis som har siviltjenestensin der, men  han driver med musikk.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!