Skrevet av Emne: Forbrenning av fett  (Lest 1003 ganger)

Utlogget problembarn?

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Forbrenning av fett
« : 14. januar 2007, 00:51 »
Hey.
Jeg lurte på om noen har en bra måte å forbrenne fett på ?
Jeg er så sykt lei av det extra lille fettet jeg har så jeg ikke får 6-packen frem. dry dry dry dry

Trenings metoder?
hvormange ganger i uka ?
hvor lenge  ?

Jeg er villig til å prøve det aller meste >Cheesy

Utlogget B-boi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: Forbrenning av fett
« #1 : 14. januar 2007, 01:03 »
Gåturer om morgenen før frokost, ca 30-45 min er en utrolig effektiv måte å forbrenne på. Kardio rett etter vekttrening i ca 30 min er også bra.
Dette er de beste tidspunktene å utføre kardio og få mest mulig ut av det!
Selve trening med vekter er også en måte å få igang forbrenninga på, jo mer masse du får jo bedre blir forbrenninga, og du må spise ofte, ca hver 3 time for å holde blodsukkeret igang...
no pain no gain...

Utlogget problembarn?

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Forbrenning av fett
« #2 : 14. januar 2007, 02:46 »
Hva med å jobbe før frokost istedet ? vi har en  bra distanse hos oss ca 4,7 km tror jeg det er. Å hvor mange ganger i uken burde jeg "forbrenne" fett for at det skal ha temmlig bra effekt. å hvor lang tid vil det ta før jeg  muligens vil se resultater vist jeg spiser vanlig mat å trener ofte ?  Huh

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Forbrenning av fett
« #3 : 14. januar 2007, 11:56 »
Går ut ifra du mener jogging..

"Hvis du løper i stedet for å gå på denne treningsrunden før frokost, vil det kreve så mye energi at fettcellene ikke når å frigi tilstrekkelig. Det betyr at muskelmassen begynner å brytes ned for å kunne skaffe deg energi og blodsukker. Derfor er det mye bedre å gå, siden 80-90 prosent av energiforbruket da dekkes av fettforbrenningen. Dessuten klarer kroppen å holde blodsukkernivået uten å bryte ned muskelmasse, fordi den tar reservene i leveren i bruk. Det er altså etspørsmål om intensitet og betyr ar du ikke skal trene for hardt, så lenge du ikke har mye insulin og blodsukker." (Paulun, Fredrik: "Alt om fettforbrenning", Oslo: J.W. Cappelens Forlag AS 2002)

Med andre ord, - så tidlig på morgenen har du ikke den energien som kreves til slik intensitetstrening, uten at det skal gå på bekostning av muskelmasse. Du kan derfor gå denne runden i hurtig tempo,

Du bør hvertfall kjøre kardio 3-4 ganger i uka, mener jeg da. Det er klart hvis du trener vekter i tillegg, vil du jo også forbrenne en del under disse treningene, samt at kroppen bruker mere energi jo mere muskler du har (for å gjøre en lang historie kort).

En annen faktor er kostholdet ditt, en viktig en sådann og. Hvis du skal ned i fett%, må du forbrenne mere kcal enn du inntar i løpet av en dag.


Utlogget OlaNordmann

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Forbrenning av fett
« #4 : 15. januar 2007, 21:04 »
Godt svar Hege, takk:) hehe virke som morgen cardio virkelikt e tingen alle snakke stort om d heh, så eg får vell begynna å gå (min første deff) Smiley
Skjønnhet kommer innenfra - VRENG DEG!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!