Skrevet av Emne: Hvorfor denne fascinasjonen?  (Lest 4174 ganger)

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Hvorfor denne fascinasjonen?
« #30 : 06. februar 2008, 12:00 »
Tingen er vel at å være en person som Gammern karakteriserer der, er nøyaktig like  mye " og gå sin egen vei" som å trene vekter, være skibum eller ragge rundt i en volvo 240.

Hehe.. spørs jo litt da. Jeg har hvertfall en annen definisjon på "å gå sin egen vei". Det var litt som dere var inne på i starten av tråden; folk kikker litt rart på de som har valgt en annen måte å leve livet på. Det å bryte med samfunnets normer, ikke følge de strømmene man blir oppdratt til å følge, er for meg "å gå sin egen vei". Derfor vil ikke det å etablere familie og å få barn, i seg selv, bli å gå sin egen vei for meg.
Lars Monsen er jo et utrolig godt eksempel på en som har valgt sin egen vei. men også han blir jo holdt igjen av visse lover: han må f.eks. lage tv-serier og skrive bøker for å finansiere turene. Men for ham er det sikkert overkommelig Tongue

Jeg skulle gjerne "gjort noe helt annet" med livet mitt. Selvfølgelig er det okei med de trygge rammene, men jeg synes det er deprimerende å tenke på at jeg låner penger for å utdanne meg til noe jeg skal jobbe i ørten år med bare fordi noen trenger pengene mine til å drifte verdensøkonomien. Hvis man tenker gjennom det: det er ikke mulig å gjøre hva man vil her i verden (?)

litt off topic men
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Hvorfor denne fascinasjonen?
« #31 : 06. februar 2008, 12:19 »
Hehe.. spørs jo litt da. Jeg har hvertfall en annen definisjon på "å gå sin egen vei". Det var litt som dere var inne på i starten av tråden; folk kikker litt rart på de som har valgt en annen måte å leve livet på. Det å bryte med samfunnets normer, ikke følge de strømmene man blir oppdratt til å følge, er for meg "å gå sin egen vei". Derfor vil ikke det å etablere familie og å få barn, i seg selv, bli å gå sin egen vei for meg.
Lars Monsen er jo et utrolig godt eksempel på en som har valgt sin egen vei. men også han blir jo holdt igjen av visse lover: han må f.eks. lage tv-serier og skrive bøker for å finansiere turene. Men for ham er det sikkert overkommelig Tongue

Jeg skulle gjerne "gjort noe helt annet" med livet mitt. Selvfølgelig er det okei med de trygge rammene, men jeg synes det er deprimerende å tenke på at jeg låner penger for å utdanne meg til noe jeg skal jobbe i ørten år med bare fordi noen trenger pengene mine til å drifte verdensøkonomien. Hvis man tenker gjennom det: det er ikke mulig å gjøre hva man vil her i verden (?)

litt off topic men

Hva er det egentlig Lars Monsen gjør som ingen andre har gjort før han? Han har funnet sin forretningside og tjener penger på den. Hva er så eget med det?

Og uansett velger jo alle hvordan de vil leve sitt eget liv. Om det de velger er for å imponere andre, så er det uansett et valg som er tatt. Om noen ikke klarer å fortsette å leve og tar sitt eget liv, er det også et valg. Skjønner derfor ikke dette higet etter å være spesiell, alle er jo spesielle. En eller annen gang vil det alltid være noen som ser rart på deg.


Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Hvorfor denne fascinasjonen?
« #32 : 06. februar 2008, 12:52 »
Hva er det egentlig Lars Monsen gjør som ingen andre har gjort før han? Han har funnet sin forretningside og tjener penger på den. Hva er så eget med det?

Og uansett velger jo alle hvordan de vil leve sitt eget liv. Om det de velger er for å imponere andre, så er det uansett et valg som er tatt. Om noen ikke klarer å fortsette å leve og tar sitt eget liv, er det også et valg. Skjønner derfor ikke dette higet etter å være spesiell, alle er jo spesielle. En eller annen gang vil det alltid være noen som ser rart på deg.

Ja, jeg tror bare jeg har mer min egen definisjon på "å gå sin egen vei". Det virker jo som en setning som bare kan tolkes på èn måte, men for meg er ikke "å gå sin egen vei" nødvendigvis å gjøre noe unikt, eller noe som INGEN har gjort før bare fordi ingen har gjort det før. For det vil alltid være en eller annen som har gjort det før.
Nei, for meg er "å gå sin egen vei" å gå den motsatte veien av hva du blir fortalt på skolen. Velge et liv uten den faste sikre jobben f.eks. Velge å ikke følge samfunnsreglene. Da går du din egen vei. Det å kunne stå opp om morgenen og vite at i dag MÅ jeg ikke på jobben, må være en fantastisk følelse.
Jeg tror ikke jeg forklarer hva jeg mener spesielt godt Tongue men jeg mener Lars Monsen har gått sin egen vei fordi han har meldt seg ut av samfunnet og bare er på tur. Greit nok, han er på tv og skriver bøker, så han er jo ikke ute av samfunnet slik. Men dette er et nødvendig onde for å kunne ''gå sin egen vei'' resten av året. Han følger samfunnsnormene en periode for å kunne bryte med dem slik han egentlig ønsker..

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så viktig å være spesiell. Men noen av disse menneskene som velger å leve "annerledes" vil jo automatisk bli oppfattet som spesielle av gjennomsnittsfolka. Det betyr ikke at å være annerledes er motivasjonen for å leve annerledes. Man føler bare at man blir "syk" av "reglene", og man må bort.
De som lever annerledes for å bli oppfattet som annerledes, er vel ofte bare ute etter oppmerksomhet.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Hvorfor denne fascinasjonen?
« #33 : 06. februar 2008, 12:58 »
De som lever annerledes for å bli oppfattet som annerledes, er vel ofte bare ute etter oppmerksomhet.

Hvordan skal f.eks. Lars Monsen tjene penger uten oppmerksomhet?

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Hvorfor denne fascinasjonen?
« #34 : 06. februar 2008, 13:04 »
Hvordan skal f.eks. Lars Monsen tjene penger uten oppmerksomhet?

Nei, si det du.. aksjer, vinne i lotto Tongue han skulle nok gjerne hatt svaret på det selv.
Jeg sier ikke at Lars Monsen misliker oppmerksomhet eller å bli oppfattet som annerledes. Men jeg har ikke trua på at det primært er derfor han har valgt å leve som han gjør. Han har bare funnet ut at han elsker naturen og at han ikke er interessert i å leve et A4-liv med fast jobb, fast inntekt, i en drabantby og med stasjonsvogn hvis han ikke må.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hvorfor denne fascinasjonen?
« #35 : 06. februar 2008, 14:15 »
Det finnes alltid sånne som Monsen. Alle som tjener til livets opphold ved å gjøre noe som andre ikke har guts til å gjøre, går vel sin egen vei på en måte. Monsern tok vel en sjangse med prosjektet sitt. Enten så hadde han måtte jobbe et halvt år og reise et halvt år, eller så gikk det som det gikk. Heldigvis for han så har det seg slik at folk elsker å boltre seg forran tv og se i trygg avstand på en som tør å gjøre noe som man nesten ikke engang tør å drømme om selv. Hell, jeg ville ikke engang levd som Monsen, men jeg respekterer og beundrer det faktum at han gjør det han gjør, som han ganske sikkert til og med hadde gjort om han ikke hadde hatt såpass suksess.

En annen ting er, VIL man egentlig bryte ut av samfunnet? Fattern fortalte om en finsk kompis som bodde i en landsby i Finland. En dag kom det en fyr inn til landsbyen og spurte om krigen var over. Sikkert bare en vandrehistorie, men poenget er vel at det må bli rimlig trist og bo alene i en hytte i skauen etterhvert. Og så lenge man velger å leve i samfunnet, uansett hva man måtte velge å drive med, så er ikke det valget man tar noe spesielt eller unikt. Du HAR blitt påvirket av noen andre, eller reklame, en kul film, musikk, kunst, ett eller annet som har rot i samfunnet. Basert på den logikken så konkluderer jeg med at ingen er hverken spesielle og at ingen ikke er spesielle. :S


Sa brura

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Hvorfor denne fascinasjonen?
« #36 : 06. februar 2008, 14:44 »
Hvorfor har vi mennesker en fascinasjon for makabre, dramatiske og morbide handlinger?

Fordi vi har makabre, dramatiske og morbide sider i oss. En slags lyst som må få sitt utspill.
Men det kan også være at noen mennesker ikke har denne fascinasjonen i det hele tatt men derimot blir støtt av det. Så har man mennesker som elsker å sjokkere som da bruker makabre, dramatiske og morbide virkemidler for å sjokkere de som blir støtt av det.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!