Skrevet av Emne: Dagsform - maksløft  (Lest 1358 ganger)

Utlogget SirWizard

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 589
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 589

  • Ting tar tid.
Dagsform - maksløft
« : 08. februar 2007, 23:26 »
Ok, for 2 uker siden satte jeg ny pers på 55kg i benkpress (ja, jeg er svak), men da jeg prøvde 49kg i min nyinskaffede benk i går, klarte jeg det nesten ikke.

Jeg sov relativt dårlig om natten, men jeg fikk i meg to skiver med makrell i tomat til frokost sammen med melk. Dette var i firetiden på ettermiddagen, før middag.

Den dagen jeg tok 6kg mer, sov jeg normalt og spiste normalt.

Kan dette ha noe med min dagsform eller har jeg rett og slett blitt svakere? Jeg har brukt et treningsprogram hele tiden, så totalt har jeg trent alle muskler i overkroppen 6 ganger siden da jeg tok maksløftet mitt.

Kan det hende at jeg hadde mer energi den dagen jeg tok 55kg? Har ekstra energi så mye å si? Kan bare tenke meg at en av forskjellene var at den dagen jeg tok 55kg åt jeg en skive eller et egg før jeg tok 55kg, men da jeg tok 49kg i går, hadde jeg ikke spist mye siden 13.00 eller noe sånt.

Tror dere at om jeg får i meg noe energirik mat før jeg tar benkpress neste gang at jeg kan prøve meg på 55kg igjen eller til og med 60kg? En Burn/Battery og en skive med skinke eller noe før jeg tar 60kg eller 55kg igjen?
17 år gammel.
1.74cm høy
6x kg

PC-nerd på fitness-rehab

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Dagsform - maksløft
« #1 : 08. februar 2007, 23:28 »
Det er nok dagsformen og matinntak/energi som spiller inn her. Smiley
Smiley

Utlogget Partyboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Dagsform - maksløft
« #2 : 09. februar 2007, 07:05 »
prøv å spise gjevnt hele dagen.. og spis en banan f.eks rett før trening.. burnen kan du drikke under økta viss du føler du trenger mer energi. Husk å få nok søvn også Smiley
alle vil hoppe på vogna men bommer og hopper foran

Utlogget Wilderness

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Sv: Dagsform - maksløft
« #3 : 09. februar 2007, 10:48 »
Ok, for 2 uker siden satte jeg ny pers på 55kg i benkpress (ja, jeg er svak), men da jeg prøvde 49kg i min nyinskaffede benk i går, klarte jeg det nesten ikke.


du trenger ikke si sånn "jeg er svak"
det er forskjell på folk og det skal det være, man løfter ut fra hvordan man er bygd og alder osv.. mye som spiller inn! du med din kropp, dine muskler og din alder trener like godt med 55 kilo som er stor mann trener med 120
så her trenger du ikke unnskylde noe Smiley

ontopic: handler nok bare om dasformen det der Smiley

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722

Sv: Dagsform - maksløft
« #4 : 15. februar 2007, 21:58 »
Jeg merker selv at etter jeg har styrtet en red bull før trening, blir jeg mye mer konsa og klarer å ta i mye mer. Om det er psykisk eller fysisk vet jeg ikke, men har fortsatt å drikke red bull før harde treningsøkter

Men det kan ikke være at selve stanga veier mer? Om den veier 5-10 kg mer gjør det jo ett utslag

Utlogget Wilderness

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Sv: Dagsform - maksløft
« #5 : 16. februar 2007, 11:23 »
er det flere forskellige stenger på gymmen din kan jo såklart det gjøre et utslag men jeg tror det er dagsform rett og slett Smiley

er sånn med meg og, noen dager klarer jeg såvidt 8 reps på bicepscurln min, andre dager går 10..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!