Skrevet av Emne: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.  (Lest 9892 ganger)

Utlogget Xsindre

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« : 11. februar 2007, 21:18 »
Navn:
Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.

Smak:
Jordbær og banan er drikkelig i vann, har ikke prøvd med melk.
4/10
Sjokolade er godt i vann, og kjempegodt i melk! Wink
10/10

Konsistens:
Veldig lett å blande ut, ha det i et glass sammen med vann/melk, og bruk sånn visp ting, tar 2 sek, så er det blanda ut.
10/10

Fordøyelighet:
Går vel under smak.

Totalvurdering:
Jordbær og banan. 5/10
Sjokolade 10/10!

Pris:
799 får en 5 kg boks.

Utlogget Arild-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #1 : 13. juni 2008, 18:30 »
Det er morsomt at de fleste her vurderer proteinene kun utifra smak. For min del er det kvalitet som teller. Det er naturligvis vanskelig for oss uten tilgang til labratorier og vurdere dette, men det hadde vært interessant og hørt om noen faktisk opplever bedre resultater med enkelte proteinpulver fremfor andre.

Jeg begynte med 90+ for ca 3 uker siden. Smak bryr jeg meg egentlig ikke om (selvom sjokoladesmaken er veldig god). Derimot kan jeg melde at jeg har hatt en god økning i styrke og kroppsmasse, opp ca 2 kilo. Har tidligere brukt 100 % whey fra PF, og har ikke hatt samme umiddelbare økning. Har ikke forandret   treningsmetoden min heller. Jeg blander alltid enten karbopulver eller havremel i shaken min (avhengig av når på dagen jeg tar den). Så hva tror dere? Er det pulveret, eller er det bare tilfeldig at jeg har økt etter at jeg begynte med det?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #2 : 13. juni 2008, 23:01 »
Du har ikke spist noe mer etter at du begynte med 90+?
Smiley

Utlogget Arild-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #3 : 14. juni 2008, 18:57 »
Nei Smiley

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #4 : 18. juni 2008, 14:20 »
Er vel kanskje kaseinen som ligger i magen og lar kroppen din hente ut proteiner den trenger over en lengre tid?! Smiley
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #5 : 21. august 2008, 19:32 »
Synes jordbær var elendig smak på, både i melk og vann. Kjøpte heldigvis bare 2,5kg. Men sjokolade-smaksprøven de sendte med var mye bedre. Smile

Utlogget Z

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 297
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 297

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #6 : 05. oktober 2008, 12:45 »
90+ med sjokoladesmak er rett og slett å forgude i melk.
Brakk med etter første slurk i vann da  what

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #7 : 11. oktober 2008, 13:23 »
Det er morsomt at de fleste her vurderer proteinene kun utifra smak. For min del er det kvalitet som teller. Det er naturligvis vanskelig for oss uten tilgang til labratorier og vurdere dette, men det hadde vært interessant og hørt om noen faktisk opplever bedre resultater med enkelte proteinpulver fremfor andre.

Jeg begynte med 90+ for ca 3 uker siden. Smak bryr jeg meg egentlig ikke om (selvom sjokoladesmaken er veldig god). Derimot kan jeg melde at jeg har hatt en god økning i styrke og kroppsmasse, opp ca 2 kilo. Har tidligere brukt 100 % whey fra PF, og har ikke hatt samme umiddelbare økning. Har ikke forandret   treningsmetoden min heller. Jeg blander alltid enten karbopulver eller havremel i shaken min (avhengig av når på dagen jeg tar den). Så hva tror dere? Er det pulveret, eller er det bare tilfeldig at jeg har økt etter at jeg begynte med det?

Endelig en som ikke bare tenker smak. Det er en håpløs debatt, da noen liker mora, andre dattera Wink

Protein er ikke kun protein. Det er et fag å sette seg inn i kvalitetsforskjellene. Kan ikke forvente at mange kunder har tid til det.

Litt om kvalitetsforskjellen på de 2 nevnte:
Det er ca 15% mer protein i 90+ enn 100% whey.
100% whey består kun av myseproteinkonsentrat. 90+ er en blanding av myseproteinisolat og micellar kasein.
100% whey er tilsatt karbo i form av maltodekstrin og fruktose. 90+ er ikke.

Videre er det forskjeller innenfor råvare, produksjonsmåter og filtreringsmetoder. Dette er alle faktorer som påvirker proteinets kvalitet. Det er slettes ikke sikkert at Tine er ledende på disse områdene.

Tviler vel på at dine 2kg alene skyldes forskjellen på 90+ og 100% Whey, men noe av æren bør den nok få Wink

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J as / ej-shop.no

Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #8 : 11. oktober 2008, 13:39 »
Endelig en som ikke bare tenker smak. Det er en håpløs debatt, da noen liker mora, andre dattera Wink

Protein er ikke kun protein. Det er et fag å sette seg inn i kvalitetsforskjellene. Kan ikke forvente at mange kunder har tid til det.

Litt om kvalitetsforskjellen på de 2 nevnte:
Det er ca 15% mer protein i 90+ enn 100% whey.
100% whey består kun av myseproteinkonsentrat. 90+ er en blanding av myseproteinisolat og micellar kasein.
100% whey er tilsatt karbo i form av maltodekstrin og fruktose. 90+ er ikke.

Videre er det forskjeller innenfor råvare, produksjonsmåter og filtreringsmetoder. Dette er alle faktorer som påvirker proteinets kvalitet. Det er slettes ikke sikkert at Tine er ledende på disse områdene.

Tviler vel på at dine 2kg alene skyldes forskjellen på 90+ og 100% Whey, men noe av æren bør den nok få Wink

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J as / ej-shop.no



Hvorfor oppgir dere proteininnholdet i 90+ i dry matter på hjemmesiden deres?

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #9 : 11. oktober 2008, 13:55 »
Hvorfor oppgir dere proteininnholdet i 90+ i dry matter på hjemmesiden deres?

Vi er nok ikke de eneste Wink
Det er vel også et lite problem, når en gjør kundene oppmerksom på at det er dry matter. Mulig vi endrer det når vår nye butikk lanseres.
Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget RONNY S7

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 482

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #10 : 11. oktober 2008, 14:45 »
Vi er nok ikke de eneste Wink
Det er vel også et lite problem, når en gjør kundene oppmerksom på at det er dry matter. Mulig vi endrer det når vår nye butikk lanseres.

Ja jeg tipper 90+ i sjokosmak har en feil margin på 5-10% på protein innholdet i forhold til label, har du en fersk(i løpet av de siste 2år) labanalyse som er norsk å vise til her ej?
Finner det veldig rart at et melkeproteinpulver med såpass mye smak kan inneholde såpass mye protein, selv i dry matter.
Ikke ment som noe angrep på ej da dette også gjelder de fleste andre levrandører....PF,TN osv
1.70 og 84-86kg. Armer=44cm

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #11 : 11. oktober 2008, 15:05 »
Synes alt for mange er sjokolade-konservative. Banan, bringebær, jordbær synes det er deilig Smiley
Foresten, blander aldri med vann. Maxim sin vanilje husker jeg, ekleste på jord. Men kun Maxim i seg selv er en advarsel.

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #12 : 11. oktober 2008, 15:08 »
Pulveret fra ej-shop.no er det beste jeg har smakt... men smak sier jo lite eller ingenting om kvalitet selvfølgelig, siden det bare er søtstoffer som er tilsatt. Men pulveret fra ej-shop blander seg veldig lett også. Dessuten bruker jeg ikke pulver for å oppnå noen muskelbyggende effekt, jeg ser kun på det som lettvinn måte å få ekstra proteiner på. Bruker det mest i smoothier hvor det ikke er protein i fra før.

Har forresten kjøpt pulver fra proteinfabrikken også, og det smakte ikke godt + at det var vanskelig å blande ut. Men det er sånn et år siden eller noe, og kun et pulver. De har vel mange ulike så.

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #13 : 11. oktober 2008, 15:08 »
Ja jeg tipper 90+ i sjokosmak har en feil margin på 5-10% på protein innholdet i forhold til label, har du en fersk(i løpet av de siste 2år) labanalyse som er norsk å vise til her ej?
Finner det veldig rart at et melkeproteinpulver med såpass mye smak kan inneholde såpass mye protein, selv i dry matter.
Ikke ment som noe angrep på ej da dette også gjelder de fleste andre levrandører....PF,TN osv


Slike tåpelige angrep fra en som selv i hovedsak bruker forumet til å drive reklame for konkurrenter gidder jeg ikke å svare på. Vi har i flere år vært ledende i bransjen ift produktdokumentasjon. Etterhvert har noen lært og kommet etter, men de fleste har en lang vei å gå før de er på vårt nivå.
Jeg kunne sagt mye om andres oppskrytte produkter og "labanalyser", men det får være. Vi jobber heller med å forbedre oss selv.
Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Nutrisport 90+ Jordbær, banan og sjokolade.
« #14 : 11. oktober 2008, 15:10 »
Har nettopp vært og kjøpt nye 5 kg 90+ med sjokoladesmak Smiley Utvilsomt mitt favorittpulver.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!