Skrevet av Emne: Hvordan få mer topp på biceps??  (Lest 4043 ganger)

Utlogget KCA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • No Pain No Glory
Hvordan få mer topp på biceps??
« : 13. februar 2007, 09:29 »
Hei er det noen som vet hvordan man kan få mer topp på bicepsen?
Har hørt at man kan prøve og kjøre halve rep?? what Takk for alle svar
23 År
90 Kg
170 Kg Benkpress
240 Kg Mark
180 Kg Bøy

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #1 : 13. februar 2007, 09:54 »
Hvordan bicepsen din blir seendes ut er genetisk. Du kan ikke forme den, bare gjøre den større. Wink
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget aalvs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • Alt for Norge
Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #2 : 13. februar 2007, 13:18 »
Kan prøva og kjøra konsentrasjonscurl som ein 3. øvelse på biceps..

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #3 : 13. februar 2007, 14:58 »
Jeg leste en plass at det er en muskel som presser bicsepsen sammen og gjør at den får en topp tror den får mer topp hvis du trener den men jeg husker ikke hva den heter noen som vet?
195 høy

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #4 : 13. februar 2007, 14:59 »
Kan prøva og kjøra konsentrasjonscurl som ein 3. øvelse på biceps..
DET ER GENETISK.

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #5 : 13. februar 2007, 15:01 »
kjør curl me me smalt grep..da kommer peaken Cool Tongue

Celdiir

  • Gjest
Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #6 : 13. februar 2007, 15:26 »
Jeg leste en plass at det er en muskel som presser bicsepsen sammen og gjør at den får en topp tror den får mer topp hvis du trener den men jeg husker ikke hva den heter noen som vet?

Brachialis, men den presser ikke biceps sammen. Den ligger bare under biceps, og er den stor blir jo biceps "løftet" mer opp (siden den ligger oppå muskelen). Isolert trenes den greit med hammercurls, statisk trening eller reverse curl. Har man en "flat" bicepsform vil ikke brachialistrening gjøre den mer "spiss" siden dette er genetisk, men bare kunne løfte den flate bicepsen litt opp.


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #7 : 13. februar 2007, 15:39 »
Hvordan bicepsen din blir seendes ut er genetisk. Du kan ikke forme den, bare gjøre den større. Wink
Ja det er jo egentlig sant, men stangcurl med overhåndsgrep skal visst ta på biceps på en måte som "presser" biceps opp. Er ikke sikker på om dette stemmer da men. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget b0rt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #8 : 13. februar 2007, 16:52 »
I boka til arnold skriver han jo masse om hvordan en kan forme musklene med forskjellige øvelser osv for å ta utsiden, innsiden, peak, hele biceps osv. er dette da bare bs eller har det noe for seg, en kan jo kjenne at forskjellige biceps øvelser tar på forskjellige steder av biceps

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #9 : 13. februar 2007, 17:41 »
Er vel ikke _bare_ bull, men de aller aller fleste av oss kan vel egentlig heller konsentrere seg om å trene tunge øvelser og fokusere mindre på å treffe biceps på alle mulige måter.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Celdiir

  • Gjest
Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #10 : 13. februar 2007, 17:58 »
Ja det er jo egentlig sant, men stangcurl med overhåndsgrep skal visst ta på biceps på en måte som "presser" biceps opp. Er ikke sikker på om dette stemmer da men. Smiley

Sjekk innlegget over. "Biceps" brukes vel gjerne av folk som en samlebetegnelse for armbøyerne, men overhåndsgrep tar ikke på biceps brachii på en spesiell måte. Derimot aktiveres brachialis mer, og dette er jo også en av armbøyerne.

I boka til arnold skriver han jo masse om hvordan en kan forme musklene med forskjellige øvelser osv for å ta utsiden, innsiden, peak, hele biceps osv. er dette da bare bs eller har det noe for seg, en kan jo kjenne at forskjellige biceps øvelser tar på forskjellige steder av biceps

Jo, jo, man kan sette fokuset litt mer på det ene av de to bicepshodene - altså det som kalles innside og utside på godt norsk. Scottcurl er et eksempel på en øvelse hvor det lange hodet (utsiden) settes i en anatomisk gunstig posisjon og gjør litt ekstra arbeid. En person som trener med scottcurl vil likevel oppleve at hele muskelen vokser. Det er kun snakk om litt fokusering, og som Warlock skriver burde nok de fleste her på forumet bare trene tungt og ikke bry seg om å treffe alt fra alle vinkler. Spar dette til du skal stå på en scene med 4 i fettprosent, og liv og ære (eller 1. premien) avhenger av fullstendig harmoni.

Ofte hører vi folk prate om nedre biceps (kanten på "peaken"), men denne muskelen "finnes" ikke. Dette er brachialis som trenes på nedre biceps øvelser, men mange som rett og slett ikke vet at denne muskelen eksisterer tror at en øvelse som fokuserer på denne tar på nedre biceps. Scottcurl og konsentrasjonscurl har et slikt rykte på seg. Derimot trenes brachialis ekstra, og siden den rett og slett ligger under biceps og dytter den litt opp kan man gi illusjon av ekstra peak. Likevel er muskelens form genetisk.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #11 : 13. februar 2007, 19:51 »
Sjekk innlegget over. "Biceps" brukes vel gjerne av folk som en samlebetegnelse for armbøyerne, men overhåndsgrep tar ikke på biceps brachii på en spesiell måte. Derimot aktiveres brachialis mer, og dette er jo også en av armbøyerne.
Mener bare å ha lest at Tommy Hauge skrev det her en gang i tida at overarmscurl med stang var bra for peak. Mulig jeg husker feil. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Celdiir

  • Gjest
Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #12 : 13. februar 2007, 21:22 »
Mener bare å ha lest at Tommy Hauge skrev det her en gang i tida at overarmscurl med stang var bra for peak. Mulig jeg husker feil. Smiley

Tror vi snakker forbi hverandre. Smiley

Med reverse curl (som jeg skrev i mitt første innlegg) mente jeg curl med overhåndsgrep, som du skrev i ditt første innlegg. Som sagt skjer det ikke noe spesielt med selve biceps brachii, men brachialis trenes mer og kan "dytte" biceps litt opp, og skape illusjon av peak. Kanskje jeg suger å forklare, så siterer grungern her:

Hei og hopp!

Kom over noe ganske interessant som jeg så vidt har begynt å testet ut, og har en kammerat som har forbedret biceps peakene sine veldig ved å gjøre.

---> bicepsen til en av folkene bak denne teknikken vistnok.

Nøkkelordet er muskelen brachialis, en av albueflekserne, som sniker seg under biceps. Denne ser ganske liten ut, men man kan bare se en liten bit av den. Selve muskelen er større enn hva man ser og jo større man bygger den, jo mer kan den dytte opp biceps som igjen gir bedre peak og større tykkere armer. Vistnok Smiley

Arnold var en stor fan av å trene denne musklene for ekstra masse til armene sine Smiley

Så hvordan man trener den:
Ifølge MRI studier er det Incline harmmercurls, med armene fra albuene bøyd litt utover og vekk fra kroppen, som treffer brachialis best....
Og mer om hvordan, og litt mer utfyllende skrevet om dette:
http://www.bodybuilding.com/fun/xrep7.htm

Jeg testet øvelsen en gang nå sist og jeg må si det reiv noe heftig!! Klarte kun noen kg over halvparten av hva jeg tar i bicepscurls, men det ga en syk pump! Jeg syns under pumpen at biceps var mer peaket enn den har vært tidligere!

Anbefaler folk å teste dette og så kan vi diskutere om det fungerte eller ikke Grin

Utlogget aalvs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • Alt for Norge
Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #13 : 13. februar 2007, 23:13 »
DET ER GENETISK.

Mja, sant nok det altså, men veit det har hjulpe for meg..

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Hvordan få mer topp på biceps??
« #14 : 14. februar 2007, 18:36 »
testa det meste av arm ideer i min treningskarriere og har funnet ut at uten bol er det kun en ting som gjør armene større...  gå opp i kroppsvekt ved å løfte tunge basisøvelser... og så litt armtrening fordi det er gøy med pump....
Men jeg går opp ca 1cm per 1-2kg kroppsvekt jeg går opp...   kan pumpe arma med kule vinkler, lillefingern litt ut ut på toppn osv osv osv, men alt det gir er bedre pump den dagen, og kanskje 0.5cm den perioden man gjør det.

og tilslutt.. har man en sucky biceps peak når man har 35 cm armer, og f.eks store fine pecs, så kan du banne på at flere år seinere, uansett trening, så har du kanskje 45cm armer, med sucky biceps peak, og fortsatt f.eks stpre fine pec osv...  se på selv proffene,  ingen av dem har endret vesentlig på muskelform, de har bare blitt større.   Kjedelig å knuse drømmer, men har man en kort biceps feste så kan du ta scott curl til dommedag, men du vil fortsatt ikke få lengre biceps.

  Trene opp brachialis som nevnt her, funker faktisk bitte litt... men selveste biceps forblir lik, men man kan som  fortsatt skape en illusjon...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!