Skrevet av Emne: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?  (Lest 1165 ganger)

Utlogget jensen100

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« : 20. februar 2007, 19:19 »
Hei!

Jeg har nå trent et par måneder og har merket litt, men ikke så veldig mye forskjell på størrelse. Treningsprogram får jeg på treningssenteret, så jeg stoler på at de som jobber der gjør en bra jobb med dette.
Det er dette med mat og proteiner jeg er litt usikker på..
En vanlig dag for meg ser omtrent sånn ut:
07:00 Frokost. 3-4 brødskiver med syltetøy og/eller servelat.
11:00 Lunch. 3 brødskiver her også. Som oftest med svartpølse, servelat og sjokoladepålegg. Noen ganger kjøper jeg også litt varm mat eller yoghurt med havregryn.
16:00 Den middagen som blir servert. Alt fra kjøttkaker, til fisk, til pizza. Mye variert mat her.
-Her kommer som regel treningsøkten min. Det er da 3 ganger i uken hvor jeg trener ca 2 timer hver gang. Rett etter trening spiser jeg et par bananer.
20:00 Kveldsmat 4-5 brødskiver med det pålegget jeg føler for da. Blir ofte ost og skinke.

Jeg har fått høre at jeg spiser litt for lite, men jeg klarer desverre ikke å presse i meg mer mat enn dette. Derfor har jeg nå også gått til innkjøp av protein pulver.
Et spørsmål er da om hvordan jeg bør ta dette, når og hvor mye jeg bør ta det? Jeg veier ca 70 kg.
En annen ting er kreatin som jeg kjøpte med. Leste at jeg skal ta 2 gram 10 ganger om dagen..? Syntes dette hørtes ekstremt ofte ut. Eventuelt når skal jeg ta denne kreatinen?

Har også et spørsmål. De dagene jeg ikke trener, skal jeg da ta like mye kreatin/protein pulver som de dagene jeg trener?

Håper jeg fikk fremstilt det her oversiktelig nok så folk skjønner  Wink
Takker på forhånd for svar

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« #1 : 20. februar 2007, 19:52 »
Prøv og spis mer. (tunfisk er å annbefale, billig og proteinrikt)
Klarer du ikke det, så hiv i deg en proteinshake om morgonen og en rett etter trening (ikke spar på proteinene, ta 2 scoobs per gang).  Kreatinet skal du ta 2 ganger om dagen med 10 gram per gang ( før og etter trening på treningsdager og om morgonen og kvelden på treningsfrie dager) Det finnes nok også en oppladningsfase du skal følle på kreatinen din, les en gang til på boksa og les nøye, der står alt du trenger å vite.
Du må ha i deg alt hver dag ja, selv om du ikke trener de dagene.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget jensen100

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« #2 : 20. februar 2007, 19:56 »
Takk for svaret. Forresten, hva mener du med scoobs? Er ikke helt inn i alle uttrykkene enda Wink

Utlogget skve

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« #3 : 20. februar 2007, 19:57 »
Hei

Kostholdet ditt er nok litt lite; prøv å gradvis gå opp i mengden mat. Det er veldig viktig for å se resultater! Hvis du blir lei brødskiver finner du alltids alternativer. Frokosten kan f.eks. være havregrøt eller bare en god porsjon havregryn m/melk. Her kan du også legge inn en proteinshake. I stedet for yoghurt kan du kjøpe fruktkesam som det er mer proteiner i. Spis egg på brødskiva, evt lag omelett. Kokt skinke og cottage cheese er fine proteinrike pålegg.

Det er bra du spiser banan rett etter trening; og her bør du legge til en proteinshake. Kroppen tar ekstra godt opp næring rett etter trening. Ta så mye pulver at det blir ca 30-40 gr proteiner. Spis først banenene og så ta shaken, så fort som mulig etter treninga.

De dagene du ikke trener bør du fokusere på å hive innpå med mye proteinrik mat, for det er da musklene bygger seg opp igjen  Smiley Ta en shake på morran, og gjerne sammen med måltider med lite proteiner. Hvis du ikke gjør det allerede er det også lurt å ta en skje tran og multivitaminer hver dag.

Ang kreatin vet jeg ikke, men regner med noen andre vet  Smiley

Utlogget jensen100

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« #4 : 20. februar 2007, 20:19 »
Takk for et fyldig og bra svar. Fikk løst mye. Men bør jeg ha 30-40 gram proteinpulver i både shaken på morgenen og den etter treningen? Kan jeg eventuelt ta en shake på kvelden på hviledagene?

Utlogget skve

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« #5 : 20. februar 2007, 20:31 »
Tja ta så mye du trenger for å fylle dagsbehovet. Hvis du spiser brød med skinke eller havregryn om morgenen + melk er det jo en del proteiner i dette. Bare å se litt an ca hvor mye protein du får gjennom maten.

Utlogget jensen100

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« #6 : 21. februar 2007, 13:49 »
Jeg fikk forresten ikke med noen scoobs.. Har jeg forstått det riktig er det en måleenhet som følger med..? Hvor mye er en scoob?

Utlogget Bygger'n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Sv: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« #7 : 21. februar 2007, 17:11 »
En SCOOP er noe som ligner på en spiseskje og følger med i esken. Denne er en måleenhet for hvor mange gram du tar av kosttilskuddet.
If you want great things out of your body, you need to put great fuel in it.  - Iron Addict

Gratulerer med å ha sett lyset, og velkommen til menigheten! Knebøyracket er ditt alter, og magnesium ditt englestøv. Blod, svette og tårer skal du ofre, og muskler og makt skal du få! - Stallion

2 stk. meniskskader.

Utlogget skve

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« #8 : 21. februar 2007, 17:31 »
Jeg fikk forresten ikke med noen scoobs.. Har jeg forstått det riktig er det en måleenhet som følger med..? Hvor mye er en scoob?

Det pleier følge med, har du gravd nedi pulveret?

Utlogget jensen100

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« #9 : 21. februar 2007, 17:41 »
Det pleier følge med, har du gravd nedi pulveret?

Ja, har sett gjennom hele boksen. Var ingenting

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: En vanlig dag. Passe med proteiner osv?
« #10 : 21. februar 2007, 18:13 »
Jeg fikk forresten ikke med noen scoobs.. Har jeg forstått det riktig er det en måleenhet som følger med..? Hvor mye er en scoob?
  Ca en 20-25 g Smiley
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!