Skrevet av Emne: trening for og sloss?  (Lest 60065 ganger)

Utlogget AD/HD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

Sv: trening for og sloss?
« #255 : 11. april 2007, 11:34 »
Om man absolutt skal trene for å bli god til å slåss, er det ikke lurt å vurdere kampsport?
Er ikke alltid den med mest i maks-benkpress som er god til å slåss, som dessverre utrolig mange tror Smiley

Det er sant Wink
ADHD

Give them nothing. But take from them, Everything!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: trening for og sloss?
« #256 : 11. april 2007, 11:43 »
Klart de største gutta ofte slår litt tregere, men ofte er ikke forskjellen SÅ stor som man skulle tro.

Jeg vil heller ha ett forholdsvis raskt slag som er hardt, enn ett lynraskt ett som knapt er istand til å brekke en nese.
hvorfor vil du ha det ?

Fordi det ville vært mer effektivt. Nå skriver jeg ikke det fordi jeg har tenkt meg ut og sloss, men fra en hypotetisk kamp sin side.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: trening for og sloss?
« #257 : 11. april 2007, 11:45 »
Er MANGE idioter som er ute etter å slåss med "større" folk for å tøffe seg. Tro meg,,, har vært utfor en del slike situasjoner selv... taxi-køer, kebab-køer, og ikke minst  på uteplasser og andre festetilstelninger... Flere av gangene er det slik: Man står der og prater med kjentfolk, det kommer 2-5 karer bort til deg (ofte beruset), prøver å yppe med å kalle deg ting, fornærme osv. eller tom. si at du ypper på dem... Hvis ikke fornærmelsene virker begynner de å skubbe og håper du skubber tilbake... skjer ikke det noe da fortsetter de helt til du "ser galt på dem" og da kan det smelle Smiley

Har sett flere av disse artige bråkmakerne i ettertid på forskjellige treningsstudioer der de pumper benk benk benk og litt curls Smiley Kankskje der de finner "ofrene" sine også...? De ser en kar som løfter mer enn dem osv. også blir de provosert av det (for det skal jo ikke mye til med tanke på disse gutta).. Og så møter de denne karen ute på byen, og har en fordel med at de er 2-5 stykker som sagt, også trener de jo Smiley

Vet at dette kanskje oppfattes stereotypisk, men dette er noe jeg ser ofte selv både gjennom jobb og som uskyldig tilskuer og enkelte  ganger som "offer"....

De som leser dette, og vet at de oppfører seg sånn: Skjerp dere Smiley

For meg har det vært det stikk motsatte, jo større jeg har blitt med årene jo mindre bråk. Jeg tror de fleste bråkmakere prøver å se seg ut ofre som de regner med at de tar i en slosskamp. Om du er stor og får ofte bråk, KAN det jo hende det ikke har noe med størrelsen, men heller andre faktorer å gjøre.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget bjorngranum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 347
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 347

Sv: trening for og sloss?
« #258 : 11. april 2007, 12:53 »
Ser at det mange mener at det er en fordel å være stor med tanke på å "sloss"... Vel, mine 50øre angående dette er at det kommer an på... Kjedelig svar men er jo en hel haug med variabler inne i bildet da...

Er de (våre to imaginære kamphaner) ute etter å ta livet av hverandre? Hva er "slossing"? Vil de bare "knocke" hverandre? Hva var foranledningen til tumultene? osv...osv...

Det blir trukket sammenlikninger til UFC, Pride og div. MMA tilstelninger og vektklasser blir nevt... Vel, det sier vel seg selv at en må ha vektklasser i en konkurranse hvor hver enkelt utøver må forholde seg til de samme reglene som alle andre.

Det er jo en klassisk debatt dette med regler, ingen regler, sårbare punkter på menneskekroppen osv, men det er flere enn en grunn til at for eksempel UFC har de reglene de har.

Her snakker vi jo om en hel industri som pumper ut MYE cash. Hvordan hadde pengestrømmen vært dersom hver kamp varte i 10sek til 1min? Publikum ville skjelden ha fådd med seg hva som skjedde. Jeg snakker altså om dersom man tok bort alt av regler...

Hvor lang tid tror dere det tar å bite noen i clinch? Hva ville skjedd dersom en utøver som hadde mount på motstanderen holdte han bak nakken (for å sikre målet) og samtidig rev og slet i ansiktet på motstanderen med fingre og negler med den andre hånden, stakk fingrene i øynene, klorte, rev av øret osv...?

I et slikt scenario som jeg nettopp nevnte, hvor lang tid tror dere det ville tadd å lage fullstendig kjøttkake av ansiktet til den stakkaren som var mountet (forutsatt at han som var øverst fikk tak bak nakken hans med den andre arma for å holde hodet hans nært)?

La oss si at han ikke fikk tak rundt nakken på ham å bare fikk så vidt kjørt noen fingre i øynene på motstanderen... Har du/dere noen gang fådd en finger/fingre i øynene? Selv om dette hadde skjedd og han som var under hadde klart å bridge motstanderen av, hva skulle han så ha gjort dersom han ikke så en drit?

Slike ting er jo selvfølgelig forbudt da dette nesten ikke krever trening i det hele tatt og er helt ufyselig effektivt og skadelig.

Jeg nevnte biting i clinch... Mange tenker nok; "hahaha, jaja, du kan få prøve å bite meg..Da kommer jeg til å slå hodet av deg! Biting gjør ikke en dritt annet enn å fyre folk mer opp..", sant nok...Men jeg snakker ikke om biting som the end all be all men som noe som gir åpning/mulighet for noe annet, mer skadelig.

Tenk deg en motstander som kan litt grunnleggende bryting, boksing og noen spark men som er helt notorisk på å bite, klore og går for øynene/ballene/ansiktet så snart avstanden lukkes... Mareritt?

Tenk deg at en fyr på 150kg holder bestemora di i en bearhug under armene hennes slik at hun har armene fri. Se så for deg at hun gjør som jeg beskrev i det bakkekamp eksempelet, klemmer seg fast med ei hånd og river i vei med den andre hånden, setter neglene inn på øyeeplet til fyrn og river fram og tilbake..

Det kommer an på...

PS: Til de som har tenkt å komme med kommentarer som; "Jaja, men om du er stor og sterk, kan sloss og i tillegg bruker skittne triks så ville ikke en liten spjæling klart å ta deg uansett hvor hardt han kan bite...".

Delvis enig. Poenget mitt er at en tar bort fleste parten av fordelen til en stor og/eller trent kar dersom en stiller med en mentalitet hvor en er klar til å gjøre hva som helst for å komme seg bort fra situasjonen/overleve.

Dette er jo selvfølgelig å sette ting veldig på spissen men de fleste av oss får jo imprentet "regler" gjennom oppveksten. En tenker jo på biting, spytting, kloring og øye angrep som ekstremt ulovelige ting som en bare ikke gjør....vel, det er en grunn til det....

Om noen ikke tror på at det er effektivt kan dere for eksempel kjøre ei bakkekamp økt hvor først bare en har lov til å bite samt gjøre alle andre ting (escapes, låser, kvelninger osv...vanlig bakkekamp hvor man tapper for å gi seg). Etterpå kan dere begge bite. Se hvor morro det er... Grin
Use your mind, it`s the source of all power.

Min blogg:
http://www.aktivforalltid.no/

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: trening for og sloss?
« #259 : 13. april 2007, 22:57 »
Trenger ikke trene for å sloss, (men at du er relativt sprek, er jo en fordel) Det hele kommer ann på hvor gal du er, og hvor langt du er villig til å gå. Så om du kansje blir utfordret av en som er mindre enn deg, så skal du være obs på at mye kan skje, de pleier som regel ikke å yppe til bråk vist sjangsen for å tape er veldig stor.

Dessuten det som er synd i dag, er det at folkan skal gjerne ligge nede og blir sparka på gjerne av 2 stk til blodet renner, og bare "flaks" at man får lett skade og overlever. (for å ikke snakke om  at folk går med våpen, i form av kniv eller annet kødd.

Før så var det et slag, eller den som gikk i bakken først så var det over.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Notreal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

Sv: trening for og sloss?
« #260 : 14. april 2007, 00:38 »
vil si vi har fått svar på denner tråden ! all honnør til dem som har skrevet lange tekster ! setter pris på svara !
No pain, No gain

Utlogget carbs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

  • Spread those lats!
Sv: trening for og sloss?
« #261 : 16. april 2007, 17:42 »
er du stor, og snild..da er det ingen som kødder Smiley
men er du stor, og tror du er verdens sterkeste, da blir folk irritert Tongue
den byen jeg bor i, der er det nesten kaule hvær helg, så det er en fordel å ha en stor og stek gjeng som kann å slåss Smiley
170cm, 70kg, BMI: 24,5

BP: 100
ML: 121
KB: Hakke prøvd, men er svak Tongue

170cm
68kg
16 år

I don"t jog, it makes me spill my protein shake.

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47999.0

Utlogget project-herakles

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: trening for og sloss?
« #262 : 06. mai 2007, 19:26 »
Jeg bruker ofte å bryte med vennene mine på trampoline Wink Det er kjempemoro Smiley
Jeg lærer jo nye knep for å ta "motstanderen" men det er bare for moro;) ikke for å lære meg å banke folk på gata... Tongue

Utlogget riverboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: trening for og sloss?
« #263 : 06. mai 2007, 19:49 »
Nå som denne tråden var oppe igjen kan jeg jo slenge meg med..

Av de jeg kjenner, er det 4 treningstyper:

1. De som trener for å bli sterke. (meg)
2. De som trener for å se bra ut. (meg)
3. De som har lett å komme i bråk og derfor trener for at folk ikke skal yppe med dem lenger, og i noen tilfeller tøffe seg litt.
4. De som bygger for utelukkende å yppe med folk og disse bruker også ofte dop.
16 år - 75 kg

BP: 80 kg          Mål: 100 kg sommer'n -08
KB: 3x8x70 kg   Mål: 6x100 kg
ML: 4x8x75 kg   Mål: 6x110 kg

Utlogget DannyOcean

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: trening for og sloss?
« #264 : 06. mai 2007, 20:04 »
Om folk er så dumme at de skal trene vekter for å kunne ta folk på byen en fredagskveld så la de gjøre det..
183 cm.
Morgenvekt før: 96/97 kg. Nå: 87kg.
Mål: Ned i fettprosent/ned i vekt.

If you're gonna walk on ice, you might as well dance!

Logg DannyOcean

Utlogget Kungen++

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Trainee
Sv: trening for og sloss?
« #265 : 06. mai 2007, 20:28 »
Hvis man først er keen på å banke folk, kan du jo glemme styrke i starten. Teknikk, teknikk, teknikk og enda mer teknikk, også kan du begynne å legge på litt styrke.

Er jo ikke noen fordel å være svær hvis man faktisk VIL slåss. Ta for eks. en liten kar på byen som ikke virker så tøff i kjeften, du begynner å bråke også smeller det for han. Også er det faktisk han som er den overlegene pga. hans teknikk. Tror du folk blir overaska da eller... Tror det er veien å gå, HVIS du vil gå taper veien da......
"What you have to do is plant your feet, bite down on your mouthpiece and say, 'Let's go.'”

Snart utdannet Treningsinstruktør! Wink

Utlogget DannyOcean

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: trening for og sloss?
« #266 : 06. mai 2007, 20:33 »
Hehe , Nå kan det hende det kom litt ut som om jeg tror veien å gå for å banke noen er å trene seg stor på vekter da, må bare legge til at min mening er en helt annen. Er så utrolig mye som spiller inn, erfaringer,størrelse,teknikk,situasjonen i seg selv osv osv. Men overskriften på tråden var "trening for og sloss", så jeg tenkte kanskje at de som tenker at jo mer de trener benk f.eks hjelper dem ute en fredagskveld, så la de tro det. Er ikke så mye å gjøre med. :-)
183 cm.
Morgenvekt før: 96/97 kg. Nå: 87kg.
Mål: Ned i fettprosent/ned i vekt.

If you're gonna walk on ice, you might as well dance!

Logg DannyOcean

Utlogget Kungen++

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Trainee
Sv: trening for og sloss?
« #267 : 06. mai 2007, 21:55 »
Hehe, nei trokke det er no selrig du kan gjøre for dem. Foreldrene har vel allerede prøvd, og tydeligvis mislykkes. De skjønner det vel når de ligger på sykehyset, 20 år gammel og uten noen jobb eller framtid.. Wink
"What you have to do is plant your feet, bite down on your mouthpiece and say, 'Let's go.'”

Snart utdannet Treningsinstruktør! Wink

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: trening for og sloss?
« #268 : 06. mai 2007, 22:07 »
Jeg bruker ofte å bryte med vennene mine på trampoline Wink Det er kjempemoro Smiley
Jeg lærer jo nye knep for å ta "motstanderen" men det er bare for moro;) ikke for å lære meg å banke folk på gata... Tongue
Nei tror ikke det er noe særlig å trene for å sloss på en trampoline. Det er vi nok alle enige i Cheesy
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: trening for og sloss?
« #269 : 06. mai 2007, 22:11 »
Om folk er så dumme at de skal trene vekter for å kunne ta folk på byen en fredagskveld så la de gjøre det..
Om folk er så dumme at de vil trene for å slåss, er de i mine øyne _kun_ dumme. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!