Skrevet av Emne: Styrkeløft uten utstyr  (Lest 32435 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #195 : 25. mars 2005, 17:00 »


 


Som noen vet så har jeg egentlig lagt opp som styrkeløfter bl.a. pga skader. Men innføringen av benkskjorta og alt dette medfører av nye treningsprinsipper etc er såpass spennende at jeg faktisk vurderer å begynne igjen med benkpress i fremtiden. Uten skjorta ville jeg antakeligvis ikke ha vurdert det engang.


Jeg sliter ennå med å vurdere om dette siste argumentet styrker eller svekker utstyrstilhengerenes sak ;-)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #196 : 25. mars 2005, 17:06 »


Reglene er nok i beste fall diffuse...
I IPF så må hofte leddet være lavere enn kneleddet... Hvordan kan man da bedømmet et løft, når man ikke bryter denne grensen.
Er løftet godkjent når man bryter 75, 80 eller 85 grader ??

Alle forbundene har helt klinkende klare regler. Jeg har sett teksten både for WPO, APA, WPC, IPA etc. Men spesielt i knebøy så blir de av en eller annen grunn ikke fulgt.
Gloria in Excelsis Deo


2strong

  • Gjest
SV: Styrkeløft uten utstyr
« #197 : 25. mars 2005, 17:11 »


Alle forbundene har helt klinkende klare regler. Jeg har sett teksten både for WPO, APA, WPC, IPA etc. Men spesielt i knebøy så blir de av en eller annen grunn ikke fulgt.

Akkurat, det er det jeg mener.
Det hjelper ikke å ha regler på papiret når de ikke følges i virkeligheten. Wink

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #198 : 25. mars 2005, 17:16 »
Det er ikkje draktene som er hovedproblemet i disse forbunda.... Det er dømming og utførsel av løfta som er problemet. Sammen med 48 timers innveging, noko som gjer at ein kan vege inn i 75 kg klassen og være rundt 90 kg gjennom konkuransen.. Doping bestemmeleser finnes jo heller ikkje.

Det eneste "problemet" er egentlig at IPF løftere føler det er urettferdig at deres resultater blir sammenlignet med resultater fra de andre forbundene med tvilsom dømming, null dopingkontroll, annet utstyr etc. Jeg synes personlig at det ikke er noe problem, selv om jeg har en viss forståelse for at de gode IPF løfterne ikke liker dette. Samtidig så forstår jeg det ikke overhodet, fordi styrkeløft er en nesten ukjent kjelleridrett, og folk utenfor styrkeløftmiljøet driter i om man har løftet 300, 400 eller 500 kg i knebøy.
 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #199 : 25. mars 2005, 17:22 »

Jeg sliter ennå med å vurdere om dette siste argumentet styrker eller svekker utstyrstilhengerenes sak ;-)

Om mitt eventuelle come back som benkpresser er en gevinst eller et tap for styrkeløftsporten er det nok delte meninger om.

Den store fordelen jeg ser med skjorta og come back er at hvis jeg gjør det veldig dårlig så kan jeg bare si at jeg egentlig er jævlig sterk uten skjorta.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #200 : 25. mars 2005, 17:42 »

Rasmus, du har rett. Jeg tenkte feil. Hummersåk hadde vel ikke akkurat sympati for skjorta. Slik jeg har forstått det så fikk de bl.a. ikke lov til å arrangere benkstevne på et kjøpesenter, fordi brannvesnet var redd for at aktivister fra klubben skulle sette fyr på benkskjortene. Det sier jo litt.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #201 : 25. mars 2005, 23:29 »
Blir det eget NM eller ett eget mesterskap uten utstyr så stiller jeg gladelig opp! Det har vært  prøvd for noen år siden i Skogn tror jeg, men vet ikke om det var vellykket eller ikke.
Synes Einar bør stå i front for å lage noe sånt?

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #202 : 26. mars 2005, 00:50 »
Ja, jeg ville også stilt på et utstyrsfritt stevne, selv om jeg syns det er greit med utstyr. Et slikt stevne hadde jo vært en fin avveksling og kanskje blitt litt mindre stressende. Som Bamse Bjørn sier, er det artig å løfte både med og uten utstyr! Bare det handler om å løfte noe, stiller man opp - og da på akkurat de forutsetninger som gjelder. Syns vel egentlig ikke det er mer komplisert enn det, og det er bra for en enkel sjel, he he.

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #203 : 08. april 2005, 20:28 »
Nå har jeg endelig tatt et valg ang løfting med eller uten utstyr. Hva jeg velger spiller ingen rolle for dere store gutta, men uansett:

-Selger alt jeg har av drakter.
-Skal løfte 25. juni uten drakter

Er såpass pingle at jeg beholder knebinda foreløpig.
Hvorfor jeg vil løfte uten utstyr? Tenkte litt over saken, er jo kiipt å få såpass med hjelp, føler ikke at det er jeg som viser hva jeg kan. (ikke kan Smiley )

Jeg løfter jo uansett mot meg selv, pga at jeg driver å roter rundt på lavt nivå. Så hvorfor skal jeg da pine meg selv inn i trange drakter, nei, nei! Ser ingen grunn til det lenger. Takk for meg Smiley

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Styrkeløft uten utstyr
« #204 : 08. april 2005, 20:30 »
Nå har jeg endelig tatt et valg ang løfting med eller uten utstyr. Hva jeg velger spiller ingen rolle for dere store gutta, men uansett:

-Selger alt jeg har av drakter.
-Skal løfte 25. juni uten drakter

Bow Bow Bow Respekt!!! Edit: tok vekk noe tull
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #205 : 08. april 2005, 20:42 »
Gleder og gruer meg til stevnet, det er jo på en måte nå det gjelder, kan ikke skjule meg bak drakter lenger.
Om det er noen som trenger utstyr, sjekk salgsforumet!

Bøy blir det værste, der har jeg alltid henta masse på drakt/bind, sikkert 60kg.
Benk er ikke så nøye, der har jeg alltid vert dårlig, så det spiller ingen rolle om jeg er kjempedårlig eller bare dårlig:)
Mark kan en jo tyne en god del uten drakta.
Detta blir gøy, gleder meg mer en på lenge til å løfte tungt!

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #206 : 09. april 2005, 00:49 »
Nå har jeg endelig tatt et valg ang løfting med eller uten utstyr. Hva jeg velger spiller ingen rolle for dere store gutta, men uansett:

-Selger alt jeg har av drakter.
-Skal løfte 25. juni uten drakter

Er såpass pingle at jeg beholder knebinda foreløpig.
Hvorfor jeg vil løfte uten utstyr? Tenkte litt over saken, er jo kiipt å få såpass med hjelp, føler ikke at det er jeg som viser hva jeg kan. (ikke kan Smiley )

Jeg løfter jo uansett mot meg selv, pga at jeg driver å roter rundt på lavt nivå. Så hvorfor skal jeg da pine meg selv inn i trange drakter, nei, nei! Ser ingen grunn til det lenger. Takk for meg Smiley


Herlig
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #207 : 09. april 2005, 11:39 »
Nå har jeg endelig tatt et valg ang løfting med eller uten utstyr. Hva jeg velger spiller ingen rolle for dere store gutta, men uansett:

-Selger alt jeg har av drakter.
-Skal løfte 25. juni uten drakter

Er såpass pingle at jeg beholder knebinda foreløpig.
Hvorfor jeg vil løfte uten utstyr? Tenkte litt over saken, er jo kiipt å få såpass med hjelp, føler ikke at det er jeg som viser hva jeg kan. (ikke kan Smiley )

Jeg løfter jo uansett mot meg selv, pga at jeg driver å roter rundt på lavt nivå. Så hvorfor skal jeg da pine meg selv inn i trange drakter, nei, nei! Ser ingen grunn til det lenger. Takk for meg Smiley


Nå må det jo nevnes at også knebind er utstyr da, får ganske mye på knebinda.. Smiley

Med det sagt så får du ha lykke til.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Magne Sium

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #208 : 09. april 2005, 15:16 »
Slenger meg på og ønsker lykke til, jeg også  2thumbsup.
Du er ikke sterkere enn ditt sterkeste ledd.

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #209 : 09. april 2005, 16:18 »
Får en del hjelp av binda ja, men jeg har ikke planer om å surre de veldig stramt, mest for å beskytte. Men som nevnt, jeg løfter jo bare mot meg selv. Lurer på om det finnes utstyr som "bare" beskytter og gir minimalt hjelp.
Det er en stor trygghet å løfte max med utstyr, men ganske kiipt, når en veit at en måtte ta av titalls kg uten.

Lenge siden jeg har prøvd max i bøy uten drakt, så det blir spennende/ skremmende! Har ikke akkurat kjempe pers med, så når jeg må ta av 50/60kg...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!