Skrevet av Emne: Styrkeløft uten utstyr  (Lest 32436 ganger)

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Styrkeløft uten utstyr
« #210 : 09. april 2005, 16:51 »
Får en del hjelp av binda ja, men jeg har ikke planer om å surre de veldig stramt, mest for å beskytte. Men som nevnt, jeg løfter jo bare mot meg selv. Lurer på om det finnes utstyr som "bare" beskytter og gir minimalt hjelp.
Det er en stor trygghet å løfte max med utstyr, men ganske kiipt, når en veit at en måtte ta av titalls kg uten.

Lenge siden jeg har prøvd max i bøy uten drakt, så det blir spennende/ skremmende! Har ikke akkurat kjempe pers med, så når jeg må ta av 50/60kg...

Knevarmere (som feks. Rehband) kan være et alternativ til knebind. Holder leddet varmt noe som virker skadeforebyggende.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #211 : 09. april 2005, 18:00 »
Bruker Rehband på trening, merker at det hjelper, har hatt litt smerter en periode jeg ikke brukte de. Binda holder kneet litt på plass i tillegg, har en bror som mangler korsbånd i det ene kneet, han bøyer helt greit med bind, men uten begynner kneet å skli ut om han går for høyt på vektene.

Beholder binda foreløpig, litt pga det er så uvant å løfte uten enda, og litt pga jeg føler det er tryggere med, med hensyn til skader. De gir jo ikke så mange ekstra kg om jeg bruker dårlige bind, og bare legger de på.


Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #213 : 15. april 2005, 23:47 »
Takk for linken Smiley

For min del kommer jeg til å lytte til kroppen, tørr/vil ikke gi alt første stevnet uten utstyr, da tror jeg at jeg nesten garantert vil skade meg. Pga at jeg er svakere i deler av øvelsen da jeg ikke har løftet max uten drakt på lenge. Tror og håper at dette går bra, gir i hvert fall meg økt motivasjon!
Ikke for å plage andre, men jeg har vert skikkelig dritt lei draktene en god stund nå.
Målet mitt nå er å etterhvert slå persene mine med utstyr, uten!
Den dagen blir bra:) Og den dagen vil jeg kanskje føle meg som en styrkeløfter også.

Da jeg startet å trene var (og er jeg fortsatt) jeg veldig opptatt av å trene hele muskelen, dvs fulle bevegelser, og ikke minst kontolerte bevegelser. Drakter fordrer ikke akkurat det... Når jeg har tatt av drakta har jeg følt meg handikappa, forresten når jeg tok den på også!

Finner jeg ut at jeg på sikt ikke kan yte maks uten drakter, holder jeg litt igjen, eller legger opp som løfter. Vil ikke bli et stort tap for noen, trening er gøy, og det vil jeg holde på med til det siste.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #214 : 16. april 2005, 11:51 »
Takk for linken Smiley

For min del kommer jeg til å lytte til kroppen, tørr/vil ikke gi alt første stevnet uten utstyr, da tror jeg at jeg nesten garantert vil skade meg. Pga at jeg er svakere i deler av øvelsen da jeg ikke har løftet max uten drakt på lenge. Tror og håper at dette går bra, gir i hvert fall meg økt motivasjon!
Ikke for å plage andre, men jeg har vert skikkelig dritt lei draktene en god stund nå.
Målet mitt nå er å etterhvert slå persene mine med utstyr, uten!
Den dagen blir bra:) Og den dagen vil jeg kanskje føle meg som en styrkeløfter også.

Da jeg startet å trene var (og er jeg fortsatt) jeg veldig opptatt av å trene hele muskelen, dvs fulle bevegelser, og ikke minst kontolerte bevegelser. Drakter fordrer ikke akkurat det... Når jeg har tatt av drakta har jeg følt meg handikappa, forresten når jeg tok den på også!

Finner jeg ut at jeg på sikt ikke kan yte maks uten drakter, holder jeg litt igjen, eller legger opp som løfter. Vil ikke bli et stort tap for noen, trening er gøy, og det vil jeg holde på med til det siste.

Lytte til kroppen? Er du gal? Den kan jo finne på å si noe! Hva tenker du i tilfelle å gjøre da? Svare den?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Styrkeløft uten utstyr
« #215 : 16. april 2005, 22:25 »
Tror strengt tatt jeg ikke trenger å svare på den Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!