Skrevet av Emne: vondt i hodet under trening  (Lest 11851 ganger)

Utlogget rootsy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

vondt i hodet under trening
« : 16. januar 2007, 21:50 »
Hei!
Jeg har et problem. Når jeg trener pleier jeg å få vondt i hodet (vondt nok til at jeg ikke klarer å trene mer) la meg ta et eksempel. Tar jeg militærpress, får jeg vondt i hodet etter å ha tatt non reps. Jeg kjenner smerten i høyre tinning. Hva kan det være?
Jeg hadde lignende problem for noen månder sia. jeg tok 2 ukers pause fra treninga, men da jeg begynte igjen kom det tilbake. Plutselig gikk det bort igjen, og noen månder etterpå (altså nå) fikk jeg det tilbake igjen. Noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre for å ikke få vondt i hodet?
Håper på svar!
19 år, 75 kg

Benkpress: 85kg*5
Markløft: 130kg*5
Knebøy: 100kg*5

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: vondt i hodet under trening
« #1 : 16. januar 2007, 21:55 »
Drikker du mye vann? hvordan er blodtrykket ditt? Har du jernmangel?
Vil ikke si jeg er noen ekspert på området. Men om det var meg ville dette vært det første jeg skulle funnet ut av..
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Ørjan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: vondt i hodet under trening
« #2 : 16. januar 2007, 23:30 »
Det er mulig at det er ischemi. Jeg er ikke ekspert på dette området, så du kan aventuelt google det og se om symptomene stemmer. Ischemi kan være et resultat av forandringer i oksygentilførselen til muskulatur og vev i hodet, og er ikke farlig. Det oppstår oftest plutselig ved overanstrengelser, som ved løfting av vekter.

Utlogget Candy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: vondt i hodet under trening
« #3 : 18. januar 2007, 14:06 »
Jeg kom nettopp hjem fra en treningsøkt, med samme problem. De siste to øktene har jeg fått smerter i hode under trening. (I mitt tilfelle er det ikke i tinningen med "bak" pannen.)

I dag varmet jeg først opp uten problemer og la meg på benken, de første settene med oppvarming gikk fint, men da jeg skule starte selve programmet mitt fikk jeg såpass store smerter at jeg måtte avbryte treningen. Forrige økt fikk jeg de samme smertene, men med mindre utslag.

Smerten ser desuten ut til å klamre seg fast en god stund.. :S

Utlogget rootsy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

Sv: vondt i hodet under trening
« #4 : 18. januar 2007, 14:49 »
Da har vi kanskje samme problem! Jeg skal til legen halv 4 idag, så han kan skjekke hva det. Når jeg kommer tilbake fra legen, kan jeg informere deg om hva han sa. Er spent på å finne ut hva det er, slik at jeg kan begynne å trene igjen snart.
Holder deg informert! Wink
19 år, 75 kg

Benkpress: 85kg*5
Markløft: 130kg*5
Knebøy: 100kg*5

Utlogget rootsy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

Sv: vondt i hodet under trening
« #5 : 18. januar 2007, 17:11 »
var hos legen nå og tok noen blodprøver og sånn. Blodtrykket mitt var vanlig, så det er ikke grunnen. Jeg hadde heller ikke jernmangel, men jeg ble sendt til MR i Oslo, som er der man tar røntgen av hjernen og sånn. Så jeg drar dit i lopet av neste uke, så kan jeg fortelle deg hva de sier etter det Wink
19 år, 75 kg

Benkpress: 85kg*5
Markløft: 130kg*5
Knebøy: 100kg*5

Utlogget Candy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: vondt i hodet under trening
« #6 : 18. januar 2007, 17:16 »
Glimrende! Smiley

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

Sv: vondt i hodet under trening
« #7 : 18. januar 2007, 23:29 »
Skjer dette ved nakke / militær press? Det er lett å få vondt i hode etter Skulder / nakke trening. Flere av de som har vondt i hode, får det pga av stiv nakke musklatur. Dette kan være pga stress, trening , uheldig arbeids stilling ( skole eller jobb )!


Skjer dette alltid, og med alle øvelsene du trener? Tung knebøy og tung markløft, er og 2 øvelser som kan utløse dette. Spesielt hvis du presser deg, når du har en tung dag. Har du spist nok før trening, har du nok energi. Hva med væske inntak? Drikk vann, og event. ta magnesium tilskudd! Husk å spise masse frukt og grønt. Spis variert mat.

Lykke til med undersøkelsen.

Utlogget rootsy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

Sv: vondt i hodet under trening
« #8 : 20. januar 2007, 14:45 »
Ok. Det skjer ikke bare ved militærpress. Jeg kan vel si at det skjer ved alle øvelsene unntatt mageøvelser og kondisjonsmaskiner. Det akn vel kanskje være som du sier at jeg har stiv nakkemuskelatur. Pleier å være mye under stress på skolen og sånn, men jeg ttar meg en tur til MR så der håper jeg på at jeg får et konkret svar på hva det er! =) Men takk for tipsene Smiley
19 år, 75 kg

Benkpress: 85kg*5
Markløft: 130kg*5
Knebøy: 100kg*5

Utlogget Candy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: vondt i hodet under trening
« #9 : 22. januar 2007, 23:02 »
Har du smertene hver eneste treningsøkt? Har du tatt pause nå eller trener du? Personlig går det bedre for meg når jeg trener med lettere vekter og flere rep, enn få og tunge rep.

Utlogget Drygolin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: vondt i hodet under trening
« #10 : 23. januar 2007, 15:28 »
MR i Oslo, som er der man tar røntgen av hjernen og sånn. Så jeg drar dit i lopet av neste uke, så kan jeg fortelle deg hva de sier etter det Wink

Hellu
Jeg har samme problemet. Var på Ullevaal for litt siden, de kommer til å gi deg beskjed om at det er stressrelatert hodepine antageligvis..  Professoren der sa det var mest vanlig v/harde treningsøkter..

cheers

Utlogget rootsy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

Sv: vondt i hodet under trening
« #11 : 23. januar 2007, 17:53 »
Jeg har tatt en pause nå ja, (pause i 2 uker). jeg trente faktisk idag. Jeg fikk ikke vondt i hodet under denne treningsøkten. Men da tok jeg som du sa mindre kilo og flere reps.

Stressrelatert hodepine ja. Det kan det sikkert være! Sa de på ullevål hva man kunne gjøre for å forhindre dette? Smiley
19 år, 75 kg

Benkpress: 85kg*5
Markløft: 130kg*5
Knebøy: 100kg*5

Utlogget Candy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: vondt i hodet under trening
« #12 : 08. februar 2007, 04:24 »
Lenge siden du har gitt lyd fra deg rootsy. Kom det noe fornuftig ut av MR-undersøkelsen?

Selv sliter jeg enda med problemet, men bare ved benkpress. Jeg har derfor byttet ut benk med pecdeck. Litt surt i og med at jeg foretrekker benk på brystøktene mine.

Utlogget rootsy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

Sv: vondt i hodet under trening
« #13 : 02. mars 2007, 18:10 »
Hei. Sorry for at jeg ikke har lagt ut no i det siste. Har vært litt opptatt.

Jo, jeg var på MR undersøkelsen. Det jeg syns var litt rart var at jeg ikke fikk no helt konkret svar på hvorfor jeg har denne hodepinen, men doktoren sa at det var antaklelig var stress relatert hodepine. Det skyldes av at man stresser veldig mye. I mitt tilfelle har jeg stresset en del i det siste syns jeg, med tanke på arbeid på skolen.
Legen anbefalte meg egentlig ikke no mer enn at jeg måte prøve å ikke stresse og ta det mer med ro. Massasje og akupunkter var noe hjelpemidler som kunne hjelpe med det.

Men akkuratt nå har jeg ikke mer hodepine under trening. Trener 5 ganger i uka og aldri hodepine. Men har jo hatt denne hodepinen 2 ganger med en mellomsrom på et halvt år under disse 2 årene jeg har trent, så det kan være den kommer tilbake.

Ellers var det ikke no farlig greier, sa legen. Jeg hadde ikke no skade i hjernen:P

Du sier du får hodepine under benkpress. Jeg fikk hodepine på alle øvelser til og med PecDeck. Det var bare øvelser der jeg trente mage at jeg ikke fikk hodepine.
Det jeg gjorde da,  var at jeg tok en 2 ukers pause der jeg slappet helt av. Jeg tror det hjalp Wink Så det anbefaler jeg at du gjør.

Lykke til=) Hvis problemet varer anbefaler jeg og kontakte lege slik jeg gjorde.



19 år, 75 kg

Benkpress: 85kg*5
Markløft: 130kg*5
Knebøy: 100kg*5

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!