avstemning
Spørsmål: Har homofile rett på barn?
Ja - 25 (32.1%)
Nei - 53 (67.9%)
Stemmer totalt: 77

Skrevet av Emne: Har homofile rett på barn?  (Lest 17768 ganger)

Utlogget ubersuperduperman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Har homofile rett på barn?
« #135 : 14. mars 2007, 20:59 »
im against it, kommer til å bli mobba 24 7

Utlogget Vilde

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: Har homofile rett på barn?
« #136 : 14. mars 2007, 21:57 »
im against it, kommer til å bli mobba 24 7

Det er ene og alene fordi det finnes mennesker som mener dette..

Saken her er at det er voksnesom mobber og "forankrer" meninger i hjernen til ungene , ikke omvendt.

Om man skulle la være å gjøre ting ut i fra redselen av å bli mobbet, eller at noen skal mobbe , så hadde ikke vi hatt det samfunnet vi kjenner til i dag. Vi hadde hver og en sittet på en øde ho,me og vært livredd for å komme i kontakt med andre "stammer" av redsel for at de skulle synes noe om oss.

R

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #137 : 16. mars 2007, 16:59 »
Litt annen retning i homo-diskusjonen, men tenkte det var like godt å poste det her som å lage en ny tråd... Svenskene åpner for homo-vielser i kirka
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Har homofile rett på barn?
« #138 : 16. mars 2007, 17:09 »
Dette blir noe litt annet. Én ting er nå spørsmålet om hvorvidt homofili er akseptabelt innen kristendommen; hvor mye av GT skal kristne i dag egentlig bry seg med? Noe annet er dog den bibelske definisjon av et kirkelig ekteskap som (så vidt jeg vet) mellom én mann og én kvinne. Sånn sett mener jeg at kirken i grunnen kompromitterer sin egen integritet ved å la homofile vies kristelig.

For all del, jeg er 100% for at homofile par skal ha de samme rettigheter som heterofile par, men det går an å gifte seg uten å gjøre det i en kirke.

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
Sv: Har homofile rett på barn?
« #139 : 16. mars 2007, 18:09 »
amen
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
Sv: Har homofile rett på barn?
« #140 : 16. mars 2007, 18:17 »
Den katolske kirke (Paven) har gjentatt hevdet at bruk av prevansjonsmidler er synd, og fordømt det på det sterkeste. Nå foreskriver de som du sier også kyskhet, men mennesker er og blir kåte dyr - enhver religion som tror at dette er til å få bukt med, er fullstendig virkelighetsfjern (hvilket religioner flest viser seg å være).

nei, det er ikke forsvarlig aids politikk.

det jeg sier: hadde afrikanere vært så relgiøse at DET var grunn til ubeskyttet sex så burde dette også gjelde sex med mindreårige,utroskap, hor som er langt syndigere.
men en fin unnskyldning er det.

videre ER kondom aksepterte i aktolske miljøer og vi blir oppfordret til å bruke det på konfirmasjonsundervisningen, (og der er det 95% innnvandringbakrunn).og dette praktiseres.

problemet ligger hovedsaklig i den afrikanske kulturens forhold til sex, utroskap er så vanlig som 70% i enkelte land og folk er generelt utvitende om prevensjons og risikoen ved ubeskyttet sex.


Er dette en forsvarlig 'politikk' overfor AIDS-befengte områder som Afrika?
Den katolske kirke (Paven) har gjentatt hevdet at bruk av prevansjonsmidler er synd, og fordømt det på det sterkeste. Nå foreskriver de som du sier også kyskhet, men mennesker er og blir kåte dyr - enhver religion som tror at dette er til å få bukt med, er fullstendig virkelighetsfjern (hvilket religioner flest viser seg å være).


Er dette en forsvarlig 'politikk' overfor AIDS-befengte områder som Afrika?
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Har homofile rett på barn?
« #141 : 16. mars 2007, 22:28 »
Ang mobbing; Det er ingen holdepunkter for at barn av homofile mobbes mer. Det som undersøkelser fra USA viser er at dette faktisk blir barn/voksne med høy selvfølelse, og som har følt seg elsket som barn nettopp fordi de har foreldre som har tatt et bevisst valg før de valgte å få barn.
Sikkert ikke alltid det er slik, men kan også legge til at jeg gjennom mitt arbeid fra en av våre største barneskoler har erfart at barn av homofile ikke har større vansker enn andre.
Jeg ser ingen grunn til å nekte noen å få barn, om det skjer på ene eller andre måten.

(Men skulle ønske at flere ville være fosterforeldre/besøkshjem/adoptivforeldre!)
Blenda!

andreassk

  • Gjest
Sv: Har homofile rett på barn?
« #142 : 16. mars 2007, 23:06 »
http://www.youtube.com/watch?v=_yCxoerZkhA

Se hva Emo core og homser gjør med barna..

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Har homofile rett på barn?
« #143 : 17. mars 2007, 00:59 »
http://www.youtube.com/watch?v=_yCxoerZkhA

Se hva Emo core og homser gjør med barna..

Hva er poenget med dette innlegget? At emo gjør folk homo? At homofile liker emo?

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Har homofile rett på barn?
« #144 : 17. mars 2007, 17:24 »
http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=180183

Lurer på hva folket mener om saken. Spørsmålet er kanskje ikke direkte forbundet med artikkelen, men dog.

Selv synes jeg, kanskje ikke veldig overraskende, at homofile ikke bør få adoptere. De bør heller ikke få inseminasjon som i dette tilfellet. "Alle har rett på barn" synes jeg blir alt for dumt å bruke som argument, dette pga det faktisk _ikke_ er en menneskerett å få og å ha barn. Og nei, det er ikke "naturlig" å være homofil, uansett hva homoforkjempere sier, det er unaturlig. Dog er det vanlig; vanlig og naturlig bør ikke forveksles, særlig i denne sammenhengen.
Jeg er vel neppe upartisk i en sånn meningsmåling, av diverse grunner, bl.a at jeg har en mor og en far, ikke to mødre eller to fedre. Jeg kan vel vanskelig tenke meg hvordan det kan være å vokse opp med feks to fedre, men jeg kan umulig se for meg at det er helt bra for ungen. Jeg tror at ungen trenger input fra både en mor og en far...

Ingen har rett til å få barn. Ikke heterofile kvinner og menn heller. Barn er noe som naturen velsigner oss med, eller som vi av en eller annen grunn ikke er i stand til å få på naturlig vis. Greit nok med prøverør og diverse metoder for å fremprovosere en befruktning, men det bør ikke gå fra skattebetalerenes penger.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Har homofile rett på barn?
« #145 : 17. mars 2007, 17:30 »
Dette blir noe litt annet. Én ting er nå spørsmålet om hvorvidt homofili er akseptabelt innen kristendommen; hvor mye av GT skal kristne i dag egentlig bry seg med? Noe annet er dog den bibelske definisjon av et kirkelig ekteskap som (så vidt jeg vet) mellom én mann og én kvinne. Sånn sett mener jeg at kirken i grunnen kompromitterer sin egen integritet ved å la homofile vies kristelig.

For all del, jeg er 100% for at homofile par skal ha de samme rettigheter som heterofile par, men det går an å gifte seg uten å gjøre det i en kirke.

Rettigheter blir i denne sammenhengen nesten litt uinteressant da to mennesker av samme kjønn er forhindret fra å få barn sammen. Jeg irriterer meg grenseløst over overskrifter i diverse blader/aviser hvor "lesbe A og lesbe B venter barn sammen". Nei, de venter ikke barn sammen. Lesbe A eller lesbe B har fått litt drahjelp fra en eller annen sæd donor der ute til å bli gravid. Det er ikke deres felles barn.

Når det er sagt, så må jeg også få lov å definere kristendommen som en svulst på samfunnets rumpe. Skinnhellige mennesker må vi alle lære oss å omgåes på en grei måte. Problemet er når disse skinnhellige menneskene skal "oppdra" resten av omgivelsene sine til å leve sine liv på samme måte som dem selv. Det finnes vel knapt nok institusjoner som er så primitive som de som er relatert til religionsutøvelse.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #146 : 17. mars 2007, 20:59 »
Du kjenner sykt mange kristne, regner jeg med, ettersom du mener _alle_ sammen er så utrolig skinnhellige..?

Jeg, igjen, irriterer meg noe grenseløst over at MINE skattepenger går til behandling av skader som alkohol har skylden for. Kristne drikker som kjent relativt lite... Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Har homofile rett på barn?
« #147 : 18. mars 2007, 02:22 »
Du kjenner sykt mange kristne, regner jeg med, ettersom du mener _alle_ sammen er så utrolig skinnhellige..?

Jeg kjenner dessverre alt for mange mennesker i ulike religiøse samfunn ja. Jeg definerer ikke _alle_ som skinnhellige, men majoriteten av dem gjør jo hevd på å ha funnet fasiten for livet. Gudstro og religion i seg selv er forferdelig primitivt. Bare det å feste sin lit til metafysiske fenomen som en har prøvd å påvise i tusenvis av år nå uten konkrete resultater burde si sitt. Jeg akter ikke å fordømme andres frihet til å tro og mene hva de vil. Det er når de prøver å prakke tullet sitt på intelligente, smarte mennesker at jeg blir irritert.

Jeg, igjen, irriterer meg noe grenseløst over at MINE skattepenger går til behandling av skader som alkohol har skylden for. Kristne drikker som kjent relativt lite... Smiley

Jeg irriterer meg generelt over å måtte betale skatt, men jeg er innforstått med at de fleste rundt meg synes at dette kollektive ranet er ok.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Har homofile rett på barn?
« #148 : 18. mars 2007, 07:44 »
Jeg kjenner dessverre alt for mange mennesker i ulike religiøse samfunn ja. Jeg definerer ikke _alle_ som skinnhellige, men majoriteten av dem gjør jo hevd på å ha funnet fasiten for livet. Gudstro og religion i seg selv er forferdelig primitivt. Bare det å feste sin lit til metafysiske fenomen som en har prøvd å påvise i tusenvis av år nå uten konkrete resultater burde si sitt. Jeg akter ikke å fordømme andres frihet til å tro og mene hva de vil. Det er når de prøver å prakke tullet sitt på intelligente, smarte mennesker at jeg blir irritert.

Amen to that. Støttestokken for menneskers uvitenhet er utvilsomt religion. Det er de svakeste i samfunnet som er mest mottakelige, og de som etterhvert blir dypest religiøse. (Min mening, en hypotese jeg forøvrig ville ønsket å ha testet. Smiley) Dette betyr ikke Warlock, at du og din familie er svake. Det finnes religiøse her i verden som selvfølgelig har fått dette inn med teskje fra ung alder innad i familien. Men blant nykristne spiller nok de svakeste en klar majoritet, noe som ikke er så rart da det er disse menneskene som sterkest trenger en "støttestokk".

Kristendommen "generelt sett" i Norge i nyere tid slipper gjennom mitt nåløye. Dette grunnet hva jeg assosierer med moderne kristendom. Verdier og livssyn samsvarer med mitt, noe som gir religionen kredibilitet. Helt fram til, som quadriceps forteller, kristendommen blir et rekrutterende fiktivt fenomen.

Uansett. Kristendom har lite med homfili å gjøre. Det er i hvertfall min mening. Jeg mener, Eva hadde vitterlig ikke snurrebass.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Har homofile rett på barn?
« #149 : 18. mars 2007, 19:17 »
Amen to that. Støttestokken for menneskers uvitenhet er utvilsomt religion. Det er de svakeste i samfunnet som er mest mottakelige, og de som etterhvert blir dypest religiøse. (Min mening, en hypotese jeg forøvrig ville ønsket å ha testet. Smiley) Dette betyr ikke Warlock, at du og din familie er svake. Det finnes religiøse her i verden som selvfølgelig har fått dette inn med teskje fra ung alder innad i familien. Men blant nykristne spiller nok de svakeste en klar majoritet, noe som ikke er så rart da det er disse menneskene som sterkest trenger en "støttestokk".

Kristendommen "generelt sett" i Norge i nyere tid slipper gjennom mitt nåløye. Dette grunnet hva jeg assosierer med moderne kristendom. Verdier og livssyn samsvarer med mitt, noe som gir religionen kredibilitet. Helt fram til, som quadriceps forteller, kristendommen blir et rekrutterende fiktivt fenomen.

Uansett. Kristendom har lite med homfili å gjøre. Det er i hvertfall min mening. Jeg mener, Eva hadde vitterlig ikke snurrebass.

Jeg er sjokkert over ditt uttrykk "støttestokk" ! Selv nøyer jeg meg med "mental krykke"  Grin
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!