Skrevet av Emne: Valla trekker seg.  (Lest 2035 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Valla trekker seg.
« #15 : 10. mars 2007, 10:11 »
Tror ikke akkurat Yssen gikk til VG for pr'en sin del ...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nystad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 171
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 171

Sv: Valla trekker seg.
« #16 : 10. mars 2007, 11:36 »
Hun hadde vel ikke så mye valg heller. Skal man få gjort noe med den mektigste i et land, så må han bruke mektige midler.(medier)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Valla trekker seg.
« #17 : 10. mars 2007, 12:33 »
Hvis man ikke kan gå noe sted for å få hjelp.. vel, hva skal man gjøre?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Valla trekker seg.
« #18 : 10. mars 2007, 13:05 »
Det er klart at når man skal prøve seg mot den "reelle statsminister" i Norge må man jo gå til den reelle statsmakt også.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Valla trekker seg.
« #19 : 10. mars 2007, 14:25 »
er det ingen over valla hun kunne gått til? isteden for heksejakten hun har satt igang
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Valla trekker seg.
« #20 : 10. mars 2007, 14:29 »
Noen over Valla ? rofl
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Valla trekker seg.
« #21 : 10. mars 2007, 14:36 »
tenkte mer på Fougner-utvalget. de som granska hele skaken.
synest uansett at hun burde gått rett der, isteden for å lage enn heksejakt på valla

men what goes around, comes around
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: Valla trekker seg.
« #22 : 10. mars 2007, 17:19 »
Mye å kommentere i denne saken, men det morsomste er kanskje at hun aldri har gitt uttrykk for å forstå sakens kjerne. Som leder av LO er jo det ganske ironisk. Det renner for øvrig ironi av hele saken, synes jeg.

Synes det var helt på sin plass at hun gikk av.

Sluttpakken hennes gjør det hele bare enda bedre. En herlig miks av ironi og dobbeltmoral.

For å gjøre det klar, jeg synes sluttpakker på det nivået er helt greit for ledere i den posisjonen, men dette blir kanskje en smule komisk..

Utlogget Vilde

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: Valla trekker seg.
« #23 : 10. mars 2007, 18:03 »
Jeg er veldig glad for at Valla måtte gå.
Hun var en meget usympatisk og kritikkverdig leder.
At man kaller det heksejakt på henne , er ganske misvisende , med tanke på hennes hesejakt på andre innad i sin egen organisasjon.

Når kvinnemennesket enda klarer lyve på tv, om rapporter og såkalte samtaler , så burde hun faktisk pakka ned hatten sin og vandret ut LO's dører for lenge siden.

LO har desverre den siste tiden hatt en ukultur ang urettferdig behandling og mobbing av ansatte . Dette er kommet fra i en prossess over lengre tid. Yssen var bare en del av dette, og hun tok på seg støyten for flere .

Man ser jo også at aviser og media MÅ til for at en person skal få rettferdig behandling i dagens samfunn.
Man kan jo begynne spørre følgende :
Hva skal vi med LO dersom de ikke klarer ta vare på sine egne ?
Tør man tro på at LO vil hjelpe et medlem i en slik situasjon ?
Hva skal man med LO når media viser seg mer effektiv ?

R

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Valla trekker seg.
« #24 : 10. mars 2007, 18:12 »
Sitat
Hva skal vi med LO dersom de ikke klarer ta vare på sine egne ?


Det klarer de fint. LO som organisasjon må uttrykke de verdier de ønsker å bli sammenliknet med. Det har de gjort fint ved at Valla nå er borte. Valla er surrehodet her. Hun burde "gitt" Yssen penger, som avtalt, når Yssen skulle "pakke sine ting og dra" for å tjene forsvaret. Dette trakk Valla tilbake. Da har Valla dritet seg ut, ikke LO.

Sitat
Tør man tro på at LO vil hjelpe et medlem i en slik situasjon ?


LO har gjort lite galt. De har satt igang en granskning. Å gi Valla fyken ville vært enda mer usolidarisk. Dog, jeg vet ikke om de kanskje burde visket "litt" hardere i øret til Valla om at en granskning vil finne sted.

Sitat
Hva skal man med LO når media viser seg mer effektiv ?


Her skjønner jeg ikke spørsmålet ditt. Media har gjort sin jobb som forventet. LO har gjort sin jobb. Er det slik at LO har eksistert, ettersom media ikke har fungert før granskningen?


Sitat
LO har desverre den siste tiden hatt en ukultur ang urettferdig behandling og mobbing av ansatte . Dette er kommet fra i en prossess over lengre tid. Yssen var bare en del av dette, og hun tok på seg støyten for flere .




Altså. Nå som Valla drar, tar hun på seg skylden for den ukulturen som eventuelt måtte ha eksistert i LO. Hun satt på toppen. Hun sitter med ansvaret. Granskningen er utarbeidet for å finne ut av forholdet mellom Valla og Yssen. Ikke en kultur innad i LO. Det er eventuell ny sjef som tar tak i den kulturen/ukulturen som finnes i LO. Og da også endrer denne om det er en løsning. Klarer ikke den nye personen dette, så avskaffes han/hun, og man finner en ny.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Valla trekker seg.
« #25 : 10. mars 2007, 21:49 »
For meg var det avgjørende øyeblikket i denne saken pressekonferansen der Valla skulle be om unnskyldning. Jeg hadde aldri før sett en psykopat i fri dressur på direktesendt fjernsyn, og det var imponerende:

-Ingen evne til å be om unnskyldning for egne handlinger (bare for andres reaksjoner)
-Ingen evne til å forstå andres følelser
-Ingen evne til å ta et personlig ansvar, bare "vi"

Dette er kjente trekk for alle som har hatt en psykopat på arbeidsplassen, og at Valla har slike trekk er også noe av konklusjonen i Fougnerrapporten. (Der står det at Valla har "begrenset innsikt i, og forståelse av, hvordan hennes adferd påvirker andre, og dels av et forskjønnet bilde av hva som faktisk har skjedd".)

Så var da også Vallas reaksjon på rappoerten typisk for psykopaten. Hun mener fortsatt at hun ikke har gjort noe galt, men det har alle andre: Yssen, pressen, LOs sekretariat, granskningskommisjonen, osv. Alle har gjort noe galt, bortsett fra Valla selv, som bare er misforstått.
¡BASTA YA!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!