Skrevet av Emne: Trening på lavkarbodiet?  (Lest 1008 ganger)

Utlogget vaffelonia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Trening på lavkarbodiet?
« : 18. mai 2007, 15:43 »
Jeg er for tiden på diet av helsemessige grunner. Spiser verken sukker eller så mye karbohydrater (så lite som mulig) Stort sett står dietten min av fisk og grønnsaker- litt kjøtt, bønner/linser.

Har lyst til å begynne å trene. Er det et problem med en sånn diett? Spiser en del fett..(omega3 og ekstra virgin olive oil) men mange ganger føler jeg at jeg ikke har så mye energi.

Går det greit å trene på et lavkarbo kosthold? Og om jeg spiser litt karbo før trening, vil de bli brent bort ganske fort igjen da? (veit ikke om det er noe bra løsning..)

Takker og bukker for svar  Wink
vaffelonia

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Trening på lavkarbodiet?
« #1 : 18. mai 2007, 15:45 »
Det går helt fint, gjør det selv om dagen. Spis som vanlig egentlig og spis bra etter trening. Du vil nok merke at "trykket" er noe annerledes (mindre) enn du ville hatt med et karbohydratrikt kosthold, men det er bare å justere i forhold til dette. Trening på lavkarb er ikke noe problem så lenge du får i deg nok mat - noe jeg regner med at du gjør.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget vaffelonia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Sv: Trening på lavkarbodiet?
« #2 : 18. mai 2007, 15:51 »
Godt å høre! Smiley Spise nok gjør jeg, selv om man går litt lei ensidig kost av og til.. Takk for svar!

Utlogget Babel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 40

Sv: Trening på lavkarbodiet?
« #3 : 21. mai 2007, 22:29 »
Hm ...

Hvor lite karbo er det da? Er det såpass lite at du går i ketose? Jeg har lest (hos de som driver med ketose/lavkarbo-dietter) at man bør være forsiktig med tung trening, fordi det skal være en viss fare for hjertestans faktisk. Husker det sto det i et skriv jeg fikk når jeg brukte en slik diett. Den var dog ekstrem, med nesten null karbo. Fulgte til og med soyaprotein for å lage eget brød, og man skulle skuffe innpå med bacon, biff og annet kjøtt ... Jeg hukser ikke i farten hvem legen var

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!