Skrevet av Emne: Pauluns top 10 verstinger  (Lest 40553 ganger)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #75 : 21. april 2007, 02:05 »
Jeg har liten tid til å følge med i timen for tiden, men stemmer det virkelig at kroppen ikke påvirkes av matvarens pH?

Hva med denne studien?

Am J Physiol Renal Physiol 2003 Jan;284(1):F32-F40

Neutralization of Western diet inhibits bone resorption independently of K intake and reduces cortisol secretion in humans.

Maurer M, Riesen W, Muser J, Hulter HN, Krapf R.

Medizinische Universitatsklinik und Zentrallabor, Kantonsspital Bruderholz, CH-4101 Bruderholz/Basel; Institut fur klinische Chemie und Hamatologie, Kantonsspital, CH-9007 St. Gallen, Switzerland; and Genentech, Incorporated, South San Francisco, California 94080-4990.

A Western-type diet is associated with osteoporosis and calcium nephrolithiasis. On the basis of observations that calcium retention and inhibition of bone resorption result from alkali administration, it is assumed that the acid load inherent in this diet is responsible for increased bone resorption and calcium loss from bone. However, it is not known whether the dietary acid load acts directly or indirectly (i.e., via endocrine changes) on bone metabolism. It is also unclear whether alkali administration affects bone resorption/calcium balance directly or whether alkali-induced calcium retention is dependent on the cation (i.e., potassium) supplied with administered base. The effects of neutralization of dietary acid load (equimolar amounts of NaHCO(3) and KHCO(3) substituted for NaCl and KCl) in nine healthy subjects (6 men, 3 women) under metabolic balance conditions on calcium balance, bone markers, and endocrine systems relevant to bone [glucocorticoid secretion, IGF-1, parathyroid hormone (PTH)/1,25(OH)(2) vitamin D and thyroid hormones] were studied. Neutralization for 7 days induced a significant cumulative calcium retention (10.7 +/- 0.4 mmol) and significantly reduced the urinary excretion of deoxypyridinoline, pyridinoline, and n-telopeptide. Mean daily plasma cortisol decreased from 264 +/- 45 to 232 +/- 43 nmol/l (P = 0.032), and urinary excretion of tetrahydrocortisol (THF) decreased from 2,410 +/- 210 to 2,098 +/- 190 &mgr;g/24 h (P = 0.027). No significant effect was found on free IGF-1, PTH/1,25(OH)(2) vitamin D, or thyroid hormones. An acidogenic Western diet results in mild metabolic acidosis in association with a state of cortisol excess, altered divalent ion metabolism, and increased bone resorptive indices. Acidosis-induced increases in cortisol secretion and plasma concentration may play a role in mild acidosis-induced alterations in bone metabolism and possibly in osteoporosis.

For å ikke bli misforstått, så vil jeg presisere at jeg absolutt ikke mener dette er noe problem for normale, friske mennesker med et 'normalt' kosthold, men jeg mener diskusjonen er interessant for mennesker som sliter med plager som legen sliter med å finne ut av. En urinprøve kan være verdt strevet.

Kokulimonkusjonen i innlegget mitt rett før sengetid må bli at jeg ikke mener dette er noe å bry seg om for folk flest, men at man skal være forsiktig med å avskrive hele diskusjonen.

Nattinatt! Smiley

Utlogget Walter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #76 : 21. april 2007, 17:12 »
Har fulgt med en stund under diskusjonen her og ser at v.m har rett i veldig mye her

Riktignok et par feil hvor han påstår kreft ikke kan utvikle seg i ph over 6. Det riktige tallet er 5,8. Når det gjelder ph har han ellers helt rett

Registrerer også endel uvitenhet blant flere selvpålagte kostholdseksperter som nok med fordel kunne visst litt mindre arroganse.Tenker da blant annet på Stallo med sin avlæring av v.m som på bare ett innlegg kommer med flere feilaktige opplysninger som topper seg opp med påstanden om at diett ikke har noen betydning for ph-balansen.

Selvfølgelig har det noe å si, men det burde ikke være sånn hvis vi var aktive og har en diett som ligger på hva den burde vært dvs ca 70% base og 30% syredannende mat. Vi er mindre aktive idag og i tilegg er kosten motsatt av hva den burde vært nemlig nærere 80% syre og 20% base og noen får nesten ikke i seg base i hele tatt.Kroppens metabolisme produserer syre,stress og hard trening produserer syre og vi får i oss masse syredannende.I tilegg produserer ikke kroppen selv base det må tilføres via maten. Så selv om aktivitet fjerner en del syre er det viktig med å tilføre nok base i kosten. Og i disse dager med store mengder syre bør vi kompansere med ekstra mye base,men det gjør vi ikke og for mange blir da forholdene syre/base alt for stor i favør syre slik at kroppen da ofte må hente basiske mineraler fra vevet som benbyggningen og som v.m riktig presiserer vil dette over tid føre til dårligere blodårer etc.( den gode nyheten er at dette ofte vil kunne rette seg ganske fort ved å forandre forholdet på denne fordelingen)

Personer som hevder at diett ikke har noe å si har ikke anelse om hva de snakker om og burde frata seg selv tittelen kostholdsekspert

Det er nå så mange studier,forskere og leger som bekrefter dette at de som påstår noe annet ikke kan bli tatt seriøst. Å referere til forskere etc som støtter dette er egentlig liten vits da det er så mange men jeg nevner for ordens skyld Knut Flyteli og Dr Joel Robbins som forøvrig skriver litt om dette på sin hjemmeside. Studier finnes det jo også nok av og baah refererte vel også til en.

http://www.healthfree.com/nutritional_power_robbins.html

Man kan jo bare se på tilstanden til oss mennesker. Amerikanerne har nå en gjennomsnittlig ph på mellom 5-5,5.(det skal være ca 7 da er vi friske) Vi snakker om gjennomsnittet her og ikke enkelt tilfeller og det er ikke stort bedre i Norge. Dermed burde det kanskje gå opp et lys for noen her at ph ballansen ikke stabiliserer seg til normalt like enkelt som noen skal ha det til og at kosten har mye å si

Det ser ut som noen her fortsatt tror jorda er flat. Kanskje på tide å oppdatere seg litt?
Kan nok tenkes at det er noen andre på forumet som trenger litt avlæring her ja.

Uansett fortjent honnør til v.m






Utlogget Stallo

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #77 : 22. april 2007, 18:15 »
Tja, for å sitere fra Peer Gynt – der hvor utgangspunktet er galest, blir resultatet titt orginalest.


Jeg skal i dette innlegget nøye meg med å se på en del av de kildene som det refereres til. Når det gjelder Gary Martin, så har jeg allerede nevnt at den eneste referansen jeg finner om ham, er hans egen hjemmeside på nettet, hvor han reklamerer for sitt helsesenter i Australia. Jeg skal ikke kategorisk benekte at mannen kanskje kan utføre medisinske mirakler, men for å si det forsiktig, så er jeg skeptisk.

Når det gjelder Knut Flytlie, som har utgitt boken ”Vitaminrevolusjonen”,  så har ikke Walter noen sitat fra  boka, så jeg vet ikke nøyaktig hva han sier som motsier det jeg hevder. Men jeg har funnet en del stoff om ham på nettet:

Sitat
SAMMENDRAG
Ukebladet Allers hadde i sitt nr. 3 (18. januar 1994) førstesideoppslag med tittelen: "Den norske legen Knut Flytlie bekrefter: SUPERPILLE FORLENGER LIVET!" , med bilde av legen og en pakning med piller av typen Q-10. På oppslaget står det også at Q-10 forebygger hjertelidelser, kreft, åreforkalkning, revmatisme, høyt blodtrykk og overvekt. I artikkelen inne i bladet siteres dr. Flytlie med utsagnsverbene "hevder" og "mener" og "påstår" i en omtale av middelets virkningsmuligheter, men han er ikke sitert, med en bekreftelse på at superpillen forlenger livet. Sammen med artikkelen er plassert en ramme som opplyser at "Fra neste uke kan du også kjøpe Pharma-Nords Q 10-produkt Bio Qinon gjennom Allers Helseshop".

KLAGEN
Bransjerådet for Naturmidler klaget saken inn for Pressens Faglige Utvalg i brev mottatt 21. januar 1994. I klagen heter det at "Det synes å være en påfallende og entydig vilje hos forfatteren til å ville rose Q 10 høyt, og unngår så langt det er mulig å si noe som kan svekke salget". "Når så det hele avsluttes med en direkte henvisning til at det omtalte produkt fra neste uke er å få kjøpt gjennom Allers' egen helseshop, må man være kommet langt fra den gode redaksjonelle omtale av et nytt og interessant produkt. Man er rett over i et salgsfremstøt i samarbeid med Allers. Det trekkes ikke skille mellom omtalen og salgsoppfordringen. At Allers har en salgsinteresse i produktet gjennom "Allers Helse-shop", må være hevet over enhver tvil".

Bransjerådet reiser også spørsmål om legen som anbefaler produktet kan ha økonomisk interesse av salget. Ennvidere påpeker Bransjerådet at aviser og blad må utvise etisk ansvar i omtalen av medisinske eller helsemessige nyheter. "Det må vises spesiell varsomhet når det gjelder midler som fremstilles som forskjellige "vidundermidler" og som kan forebygge eller lege sykdom."

Når det gjelder Dr Joel Robbins, så har han også ei hjemmeside med et imponerende CV:

Sitat
Dr. Robbins - The Nutritional Doctor
Dr. Joel Robbins did his undergraduate work at San Jacinto College in Houston, TX, majoring in pre-med. In 1978 he graduated from Cleveland Chiropractic College in Kansas City, MO. with a degree in Chiropractic, (DC). He did a residency in Clinical Nutrition and received his Doctor of Naturopathy (ND) degree from Anglo-American Institute of Drugless Therapy.
Dr. Robbins has been operating his Health and Wellness practice in Tulsa, OK since 1978. His goal is to find truth concerning health and disease and then pass this knowledge on to sincere health seekers, so they too can have the gift of health.

Det første, undergraduate work majoring in pre-med, betyr at han kvalifiserte seg til å kunne begynne å studere medisin. (Men som han aldri gjorde)
Når det gjelder Doctor of Naturopathy fra Anglo-American Institute of Drugless Therapy så finner jeg fort følgende referanse:

Sitat
· Joel Robbins is licensed chiropractor who operates the Health & Wellness Clinic of Tulsa, Oklahoma. Robbins, also has a bogus naturopathic "degree" from a diploma mill called the Anglo-American Institute of Drugless Therapy [4].

Men det aller beste er denne:

Dr. Robbins received his Doctor of Medicine (MD) degree from the British West Indies College of Medicine.

Hva finner vi så om denne ”skolen”? (Som ligger i den Dominikanske Republikk.)

Sitat
DCs Lured to Foreign Medical School
 
Dubious Goings-on down Santo Domingo Way
"An investigation into licensing of physicians in 1984 by the House Subcommittee on Health reported 10,000 people in the United States were suspected of having fraudulent medical degrees. Postal inspectors discovered a school in the Dominican Republic that had issued 165 "medical degrees" to individuals who went on to practice medicine. In the U.S., 40 people in six states at one point were prosecuted." -- The Book of Lies: M. Hirsh Goldberg, 1990.
 
"Welcome to one of the most advanced and exciting Medical Education programs in the world," boldly proclaims the student flyer of the British West Indies Medical College (BWIMC).
Exciting? Yes! Imagine yourself jet-setting off to the Caribbean (Santo Domingo, Dominican Republic) once every three months for one week of study (including clinical rounds), and at the end of your seventh visit, you're eligible to enter the medical school of Uniremos (Universidad Eugenio Maria de Hostos), in Santo Domingo where in only three trimesters on campus full-time, your eligible for "world-wide licensure," according to the student prospectus.

De som vil lese hele artikkelen, finner den her:.

 http://www.chiroweb.com/archives/11/01/04.html


Joel Robbins er også assosiert med en annen kvakksalver,  Caplinger, som ble dømt til 12 års fengsel for sine meritter. Siterer:

Sitat
While operating the Blue Ridge Medical Clinic, Caplinger acquired an associate named Laurence Perry [10}, whose credentials included a "diploma" from the British West Indies School of Medicine. In 2002, Perry was convicted of involuntary manslaughter and practicing medicine without a license following the death of an eight-year-old diabetic child whose mother followed Parry's advice to stop administering insulin [17]. Another individual sporting a medical degree from this "school" is Joel Robbins who operates the Health & Wellness Clinic of Tulsa, Oklahoma. Robbins, a licensed chiropractor, also has a naturopathic "degree" from the Anglo-American Institute of Drugless Therapy, which is a diploma mill.

Link til artikkelen:

http://www.credentialwatch.org/reports/bwimc.shtml

Så kan jo enhver gjøre seg opp sin egen mening.

La meg til slutt presisere – jeg har ikke noen sted hevdet at kostholdet ikke har noen betydning for helsen, tvert i mot. Selv er jeg meget bevisst på hva jeg spiser og drikker.
At man er opptatt av helse og kosthold er positivt og man skal gjerne være åpne for nye ideer, men må kunne skille mellom skitt og kanel og ikke la seg dupere av en hvilken som helst kvakksalver
"I am not young enough to know everything." - Oscar Wilde (1854-1900)


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #78 : 22. april 2007, 21:08 »
La meg til slutt presisere – jeg har ikke noen sted hevdet at kostholdet ikke har noen betydning for helsen, tvert i mot. Selv er jeg meget bevisst på hva jeg spiser og drikker.


Hmm, ja du mener all rødvinen Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Walter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #79 : 22. april 2007, 21:36 »
Nå visste jeg allerede om kvakksalverpåstandene men tar det med en klype salt da det alltid er noen som vil sverte alternativ. Uansett var poenget mest å se litt på det teoretiske om toxiner og ph og dets effekter på kroppen og synes Joel forklarer dette ganske så bra.

Det jeg ikke synes er like bra er den håpløse påstanden din om at maten ikke har noe betydning for ph i kroppen. Har sett gang på gang at bare ved å kutte ut feks kaffe så vil de som allerede har en lav ph i kroppen øke denne. Dette ville aldri skjedd hvis ikke matvarenes ph har betydning for vår ph. Når vi ser på hvilke matvarer som er syredannende så henger det også ofte sammen med hvor sunne eller usunne de er. Det er ihvertfall ikke mye mat og drikke med lav ph som kan kalles sunt for kroppen. Kjøtt feks var ikke like usunt og syredannende før i tiden men de siste årene er det mye mer toxiner i kjøttet som også gjør det mer syredannende

Du kan jo feks fortelle hva det er som gjør at befolkningen nå har så lav ph hvis ikke maten har noe å si......kun på grunn av innaktivitet da eller. Venter spent på svaret ditt

Vi kan godt begynne å dra frem informasjon som beviser påstandene våres, men hva med å tenke litt logisk her også

Utlogget AgentOrange

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 109
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 109

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #80 : 22. april 2007, 22:31 »
Tja, for å sitere fra Peer Gynt – der hvor utgangspunktet er galest, blir resultatet titt orginalest.

<klippet masse god kildekritikk>


Honnør! Jeg var innom noen av de sidene du refererte til, og en av de første tingene jeg la merke til var den noe løsslupne bruken av doktor-tittelen. Ikke så lett i farten å få med seg at det står ND og ikke MD!

Godt at noen har tid og energi til å "kjempe mot vindmøllene". Det er dessverre ikke alltid så enkelt som noen vil ha det til bare "å tenke logisk" og så forstå menneskekroppens ofte finurlige mekanismer.

Takk for opplysningene. Kanskje jeg skal kjøpe meg en legetittel å slå i bordet med jeg også. Kan sikkert være kjekt å ha! :-)

Utlogget Walter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #81 : 22. april 2007, 23:33 »


Godt at noen har tid og energi til å "kjempe mot vindmøllene". Det er dessverre ikke alltid så enkelt som noen vil ha det til bare "å tenke logisk" og så forstå menneskekroppens ofte finurlige mekanismer.

Å prøve å bevise hvordan kroppen  fungerer når det gjelder ph etc overfor visse personer her er vel omtrent like enkelt som å lære blinde å kjøre bil Grin

Vi ser altså at ved å fjerne bare en matvare som er sterkt syredannende så vil ph i kroppcellene øke og motsatt ved å legge til sterkt syredannende så blir også kroppens ph surere. her er det tatt biopsiprøver som garanterer riktig ph i kroppscellene. Dette forteller det meste hvilke effekter matvarer med lav ph har på kroppcellenes ph. Like hærlig påstår noen her at maten vi spiser ikke påvirker ph. Ærlig talt folkens det henger jo ikke på greip i det hele tatt

Uansett, selv om jeg mener meningene til noen på forumet her er totalt feil kan jo folk etterhvert  selv danne sine egne meninger om hva som virker mest logisk og riktig....og godt er det Smiley

Utlogget Walter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #82 : 23. april 2007, 14:25 »
Hva er det som gjør oss syke?

Det er vel ikke noen stor overaskelse at det som gjør oss syke er en blanding av for mye miljøgifter, mangelfult kosthold og innaktivitet og at gener er mer en faktor på hvor lite eller mye en kropp tåler før en utvikler alvorlige sykdommer

Hva er en sunn kost?  Det bør da være en kost som inneholder nok med næring og ikke inneholder toxiner

Hva med en "fitnesskost" er den bedre enn "normalkosten" Helt klart ja   Er det en sunn kost?  absolutt ikke

Jeg vil heller si at en fitnesskost er mindre "usunn" En av grunnene vi ikke kan kalle det sunt er at det blir brukt store mengder animalsk ( kjøtt og melk). En ting som er sikkert er at vi nesten uansett hva vi spiser får i oss litt miljøgifter, men problemet med animalsk er at det her er ganske store mengder og ihvertfall ,mange ganger mer miljøgifter enn i vegetarkost. En annen ting er at når en ser på menneskekroppen så er ikke den "laget" for å spise andre vesener. Dette kan vi se på flere ting blant annet tarmlengdene. Kjøttspisende dyr har korte tarmer slik at avfallsproduktet kommer fort ut, mens vi mennesker har lange tarmer som gjør at det samles over lengre tid i kroppen og skaper dårlige bakterier etc. Melk er jo for kalver og ikke mennesker noe vi ser med den store mengden mennesker som er melkeintolerante. Jeg har også visst at melk er en dårlig kalsiumkilde.
Å drikke nok rent vann er veldig viktig blant annet fordi det hjelper kroppen å skylde ut miljøgifter. Fitnessfolk er som regel flinke til å drikke mye vann noe  som er veldig bra men også her er det rom for forbedringer når det gjelder å redusere inntak av miljøgifter. Vannet er idag ikke rent, det er riktignok kvalitetsforskjeller men selv der vannet sies å være rent vil det alikevel være en del ulumskheter. uten å være fanatikere kan folk idag derfor med fordel selv rense vannet hjemme.

Hva er det jeg skal frem til egentlig, at folk skal slutte å spise kjøtt? Nei, poenget er bare å si at det finnes rom for forbedringer og at blir man alvorlig syk så kan det kanskje være verdt å prøve å gjøre noen forandringer. Man blir iallefall ikke sykere av å kutte ned på animalsk ( og velge økologisk) og drikke masse renset vann.

Ps  Anbefaler ikke å bli vegetarianer. En grunn til dette er at vi idag nok har endel fettløselige miljøgifter som kvikksølv i kroppen og for å beskytte oss mot disse og for å transportere disse ut av kroppen trenger vi kolestrol fra animalske kilder, og her har egg visst seg å være en veldig bra kilde

Regner med at det blir litt "kjeft" å få fra diverse kostholdseksperter her på forumet for dette innlegget også he he

Blir nå borte fra forumet en stund da jeg skal besøke villmarken i Alta. Får eventuelt fortsette "kranglingen" senere  Wink


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #83 : 23. april 2007, 14:28 »
Du mener å si at mennesket ikke er noen kjøtteter opprinnelig ? Den må du i grunn forklare nærmere. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #84 : 23. april 2007, 14:28 »
Trodde man ble syk av bakterier og virus jeg, så feil kan man ta.

edit:
Om vi ikke opprinnelig var kjøttetere.. Hva levde vi av da? Bær og nøtter?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #85 : 23. april 2007, 14:38 »

Om vi ikke opprinnelig var kjøttetere.. Hva levde vi av da? Bær og nøtter?

Det også ja. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Walter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #86 : 23. april 2007, 14:54 »
Nå må dere prøve å lese hva jeg skriver her da.  Smiley  Jeg skriver at når man ser på menneskekroppen så er ikke den optimal for å spise kjøtt. Jeg er fullstendig klar over at mennesket faktisk har spist kjøtt i lange tider

Er det noen her som kan påstå at det ikke er mye mer toxiner i kjøtt enn vegetarkost
Og at kjøtt idag er sunt

Du har helt rett roolfe man blir syk av bakterier og virus. Jeg tenkte mer på livstilssykdommer jeg nå da kreft, diabetes etc.    Men en kropp som inneholder mye miljøgifter vil normalt også være svekket som betyr at man lettere blir syk av bakterier og virus og at det tar lengre tid å bli frisk


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #87 : 23. april 2007, 15:13 »
Det du gjør er å sammenligne oss med kjøttetere fra naturen i den hensikt at de er optimale for å spise kjøtt. Men er de virkelig det ? Jeg mener, du kan overhodet ikke sammenligne spisemønsteret til en løve og et menneske for deretter å si at løven er den optimale kjøtteter. Da har du lagt ned ganske så mange antagelser du ikke har grunnlag for før du i det hele tatt begynner å ressonere.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Walter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #88 : 23. april 2007, 15:20 »
Jeg skjønner hva du skal frem til.

Når vi mennesker spiser kjøtt vil det ligge mye lenger i systemet enn i feks en løve. noe som skaper grobunn for dårlige bakterier

enig eller uenig den påstanden?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #89 : 23. april 2007, 15:23 »
Både og, da det vil avhenge av resten av kostholdet vårt også; blant annet.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!