Skrevet av Emne: Pollen medisin  (Lest 3169 ganger)

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Pollen medisin
« : 27. mars 2007, 19:26 »
Jeg har sterk pollen allergi og må derfor bruke tabletter.
Det jeg lurer på er om det finnes noe som helst bivirkninger eller negative virkninger i forhold til trening og kosthold av dette?
Medisinen heter Aerius. Det står på pakken at hver tablett inneholder 5 mg desloratadin.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Pollen medisin
« #1 : 27. mars 2007, 19:30 »
Nå bruker jeg ekstreme mengder astma og pollenmedisiner .

Aerius er en veldig mild medisin, og eneste bivirkningen kan være at du blir fortere trett..

Ut over det har de ingen bivirkninger når det kommer til trening.

Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Pollen medisin
« #2 : 27. mars 2007, 19:58 »
Nå bruker jeg ekstreme mengder astma og pollenmedisiner .

Aerius er en veldig mild medisin, og eneste bivirkningen kan være at du blir fortere trett..

Ut over det har de ingen bivirkninger når det kommer til trening.

Nann

Ok. Det høres ikke ille ut.
Gjør ikke noe om jeg blir litt trøtt Smiley

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Pollen medisin
« #3 : 27. mars 2007, 20:01 »
Ok. Det høres ikke ille ut.
Gjør ikke noe om jeg blir litt trøtt Smiley
Da er det ingen fare, bare tren og kos deg du Smiley
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Pollen medisin
« #4 : 27. mars 2007, 20:47 »
Noen som har erfaring med en såkalt "pollensprøyte" ? Fungerer den ? Hørte en del snakk om den i fjor. Når må den settes i så fall ? Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Pollen medisin
« #5 : 27. mars 2007, 21:25 »
Noen som har erfaring med en såkalt "pollensprøyte" ? Fungerer den ? Hørte en del snakk om den i fjor. Når må den settes i så fall ? Smiley

Ca 20 % av befolkningen lider av mer eller mindre alvorlig pollenallergi- ca. 900 000 nordmenn iht Norges Astma og allergiforbund.

Det er to typer sprøyter man kan ta.
Kortison
Den ene er Kenacort , en sprøyte som demper ubehaget i 6-8 uker . Inneholder kortison, og funker veldig bra ( personlig erfaring) .
Kortisonsprøyten kan gi dårligere beintetthet , dårlige emalje på tenner og problemer med slimhinnene i kroppen, ved mye bruk over tid.

Allergivaksne:
Sønnen til min venninne har brukt en annen type, som er en form for "vaksine".
Behandlingen kalles hyposensibilisering .
Allergivaksinasjon går ut på at små doser med ekstrakter av det allergenet man reagerer på, sprøytes inn under huden. Dosene skal i utgangspunktet være så lave at de ikke utløser allergireaksjon. Dosene økes så gradvis og forsiktig opp til den høyeste dosen som tåles. Denne vedlikeholdsdosen gis vanligvis hver 6.- 8. uke i en periode på 3-5 år. På denne måten kan man utvikle toleranse mot de allergenene som benyttes i behandlingen.
allergivaksinasjon vurderes, skal vanlig allergibehandling med antihistaminer og lokale midler for øye og nesesymptomer være grundig utprøvd. Hvis symptomene vedvarer til tross for dette, kan allergivaksinasjon være et godt alternativ.


Viktig å få med seg : Kryssallergilisten: Pollenallergikere kan ofte ha kryssallergier , som forsterker den opprinnelige allegien:
http://naaf.no/no/Fakta/Pollen/Faktaark_kryssreaksjoner_revidert_21_juni_2006/

Råd til pollenallergikere :
• I pollensesongen er en lett overømfintlig for andre allergener og irritanter. Vær nøye med renholdet, sterke lukte, tobakksrøyk og lignende
• Unngå utlufting av huset når pollenutslippet er størst, nemlig fra morgenen til ut på ettermiddagen.
• Ikke tørk klærne utendørs midt på dagen. Pollenkornet fester seg lett til tøyet.
• Vask/skyll håret før sengetid.
• Fysisk aktivitet ute bør legges til tider hvor spredningen er minst. Noen kan ha nytte av å bruke en støvmaske ved f. eks sykling.
• Bruk av solbriller kan begrense symptomer fra øynene.
• Skoleelever og studenter med pollenallergi kan søke (i god tid)om å få forlenget eksamenstid. Det må legges ved legeerklæring.


Nann
Kilde www.naaf.no
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Sv: Pollen medisin
« #6 : 27. mars 2007, 21:36 »
Jeg skal prøve homeopat i år, se om det kan hjelpe på allergien. Hjalp modern hvertall, hun har ikke brukt allergimedisiner på flere år siden
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Pollen medisin
« #7 : 27. mars 2007, 21:38 »
Jeg skal prøve homeopat i år, se om det kan hjelpe på allergien. Hjalp modern hvertall, hun har ikke brukt allergimedisiner på flere år siden

Er mange måter å dempe pollenallergi på . Jegfant en gammel kjærringrådoppskrift for mange år siden, som skulle smøres under fotbladene til folk med gressallergi
Min kjære mor har brukt dette hver eneste sommer siden, og klipper gress og luker i hagen uten store problemer .
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget JAJ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Pollen medisin
« #8 : 08. april 2007, 22:12 »
Har du prøvd akkupunktur? Det annbefaler jeg, funket ialefall på meg..

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Sv: Pollen medisin
« #9 : 09. april 2007, 14:57 »
Hvis man lurer på mulige biviskninger o.l. av medikamenter bør man sjekke http://www.felleskatalogen.no/


C
 Aerius Schering-Plough
 
 
 Antihistamin.
 
 
 Pakningsvedlegg
VarenummerATC-nr.: R06A X27
 




Forsiktighetsregler: Sikkerhet og effekt hos barn under 1 år er ikke klarlagt. Hos barn under 2 år er diagnosen på allergisk rhinitt spesielt vanskelig å skille fra andre former for rhinitt. Fravær av øvre luftveisinfeksjoner eller strukturelle unormalheter, samt pasienthistorie, fysiske undersøkelser og relevante laboratorie- og hudtester bør vurderes. Bør brukes med forsiktighet ved alvorlig nyresvikt. Sirupen inneholder sakkarose og sorbitol. Tablettene inneholder laktose. Pasienter med de sjeldne arvelige sykdommene fruktoseintoleranse, galaktoseintoleranse, Lapp lactase deficiency (en spesiell form for hereditær laktasemangel), glukose-galaktosemalabsorpsjon eller sakkarose-isomaltosedefekt bør ikke bruke dette produktet.



Bivirkninger: Tolereres svært godt. Hyppige (>1/100): Tretthet, søvnløshet, feber, diaré. Mindre hyppige: Munntørrhet, hodepine. Sjeldne (<1/1000): Gastrointestinale: Mavesmerter, kvalme, oppkast, dyspepsi, diaré. Lever: Økning i leverenzymer, økt bilirubin, hepatitt. Muskel-skjelettsystemet: Myalgi. Neurologiske: Svimmelhet, somnolens, insomni, psykomotorisk hyperaktivitet, kramper. Psykiske: Hallusinasjoner. Sirkulatoriske: Takykardi, palpitasjoner. Svært sjeldne tilfeller av hypersensitivitetsreaksjoner (slik som anafylaksi, angioødem, dyspné, kløe, utslett og urticaria).
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!