Skrevet av Emne: Medlemmer som klager på vondt i ryggen  (Lest 6159 ganger)

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #15 : 26. april 2007, 22:21 »
Det er en større belastning for leddene om man driver og springer rundt og hopper etter en ball, enn om man f.eks trener knebøy med god teknikk, det er vel det han tenker på. (Og ja, akkurat det er bevist. Smiley )

Jeg er enig i det meste av det du sier, at vektrening kanskje ikke bør være det første man satser på, og at det er for mye kroppsfokus i ung alder. However, etter 10 år med konkuransesvømming bestemte jeg meg for å legge opp og begynne med vekter, jeg var da 15 år og har enda ikke angret et sekund. Smiley
Ser ingen grunn til at jeg burde ventet i 5 år til.

Det er flere grunner til at folk ikke trener markløft som jeg kan komme på..
-Det er en veldig vanlig misoppfatning det at om du blir sliten i korsryggen så betyr det at du har løftet veldig galt, og 5 prolapser lurker rundt hjørnet. Derfor vil mange tenke at markløft, knebøy, good morning osv ødelegger ryggen.
-Kroppsfikserte gutter gidder ikke å trene bein, ei heller korsrygg. Kan ikke flexe korsryggen på stranda vettu, og markløft tar bort energi som kunne blitt brukt til enda et sett curl ;p
-Instruktørene på de fleste treningssentrene suger balle og har ikke peiling.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #16 : 26. april 2007, 22:24 »
selv var jeg aktiv med friidrett og handball som ung, og lekte alltid ute i skog og mark før jeg startet med idrett.

ja til aktive barn!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #17 : 26. april 2007, 22:26 »

-Instruktørene på de fleste treningssentrene suger balle og har ikke peiling.

Helt riktig!

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #18 : 26. april 2007, 22:40 »
Det er en større belastning for leddene om man driver og springer rundt og hopper etter en ball, enn om man f.eks trener knebøy med god teknikk, det er vel det han tenker på. (Og ja, akkurat det er bevist. Smiley )

Jeg er enig i det meste av det du sier, at vektrening kanskje ikke bør være det første man satser på, og at det er for mye kroppsfokus i ung alder. However, etter 10 år med konkuransesvømming bestemte jeg meg for å legge opp og begynne med vekter, jeg var da 15 år og har enda ikke angret et sekund. Smiley
Ser ingen grunn til at jeg burde ventet i 5 år til.

Det er flere grunner til at folk ikke trener markløft som jeg kan komme på..
-Det er en veldig vanlig misoppfatning det at om du blir sliten i korsryggen så betyr det at du har løftet veldig galt, og 5 prolapser lurker rundt hjørnet. Derfor vil mange tenke at markløft, knebøy, good morning osv ødelegger ryggen.
-Kroppsfikserte gutter gidder ikke å trene bein, ei heller korsrygg. Kan ikke flexe korsryggen på stranda vettu, og markløft tar bort energi som kunne blitt brukt til enda et sett curl ;p
-Instruktørene på de fleste treningssentrene suger balle og har ikke peiling.
godt svar, fint at vekttrening funket bra for deg, går utifra at det var noe som ble utført riktig og med god veilednig. ellers ser jeg bare at du oppsummerer det jeg har påpekt tidligere og de siste punktene du beskriver syns jeg er veldig gode. og det er stort sett de jeg mener ikke bør være medlemmer på dette forumet.

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #19 : 26. april 2007, 22:42 »
selv var jeg aktiv med friidrett og handball som ung, og lekte alltid ute i skog og mark før jeg startet med idrett.

ja til aktive barn!
nettopp:D og det har betalt seg også vil jeg tørre å påstå:)

mvh.

Magnus

Utlogget SirWizard

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 589
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 589

  • Ting tar tid.
Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #20 : 26. april 2007, 22:54 »
godt med svar, men nå er jeg ypen som liker best når folk er enige med meg jeg da:) for å gi litt tilbakemelding da, Ejay, som du sikkert kunne lese påpekte jeg det at interesse var en faktor jeg ikke blandet inn, kun det som var best for kroppen. og den forskeren som mener at vekttrening i en alder av 15 år er bedre enn fotball skulle jeg gjerne ha hatt ett par ord med.
til sirwizard: helt enig i alt du skriver, hadde det bare vært et snev av hold i det. det jeg mener er at når det er 14,15-åringer inne på forumet som gnåler om at den ene biceps er 0,5 cm større enn den andre, spør om kreatin er farlig og sier de skal deffe ved en kroppsvekt på 67 kg, så vitner ikke det akkurat om god treningskultur slik du beskriver. mulig du er en nål i en høystakk og kan litt om temaet, og hvordan en 15 åring bør trene, det veit jeg ikke, men er du ikke enig i det jeg har skrevet nå, så er du dum.

Hehe, der er jeg og du nok helt enige, ja. Jeg kan kanskje si at jeg er en nål i en høystakk, men vi er mange nåler i dette forumet. Jeg har prøvd å lære meg litt teori, og det har vist seg at ved å lære seg ikke bare det helt grunnleggende innen trening, men studere trening, kosthold, kroppen, muskulatur og annet ofte ellers har jeg hatt en veldig fin fremgang. Men du har helt rett i det du sier at det er altfor mange på min alder som gnåler for mye om bagateller.

De fleste på min alder vil bli store og sterke og imponere chixa så raskt som mulig og tror det er gjort over natta, og de fnyser til de som har trent lenge og står der og curler 100kg på gymmet uten å si et ord og bare fokuserer på sin egen trening mens fjortissa står der og må ha hjelp til å curle en 10kg's EZ-stang. Jeg tror ungdommen som er grønn til trening bør fokusere mer på å lære seg teknikk og teori. Bare sider som treningsforum og iform er mer en gode nok til å bli en svært kunnskapsrik person når det kommer til alle sorter fysisk aktivitet og alle tema som er relatert til fitness, kroppsbygging og vektløfting generelt sammen med mange andre flotte idretter.

Det er helt sant det du sier om dårlig holdning og lignende til treninga blandt fjortissa. Som sagt tidligere vil de ha store muskler og være store og sterke 'badboiz', og de tror at de vil bli like store og sterke som han som tar 300kg i bøy på gymmet over natta, og de gir opp og for å dekke over sin egen idioti og dumhet samt dårlig innsatsvilje slenger de med leppa og sier plutselig at vekttrening er for idioter.  De har så klart ikke tatt seg tid til å lese gjennom det elementære for trening. De flamer rett og slett vekttreningen når de ikke blir gigantiske etter de har trent i 2 uker uten å hverken få i seg nok protein, sover dårlig og spiser enda dårligere.

Som sagt, jeg er helt enig med deg og jeg skulle ønske at denne dårlige holdningen til alle fjortissa som vil bli store som Arnold ble litt bedre.

Mye ville forandret seg om de tok seg tid til å studere litt teori. Det er ikke bare å pumpe jern, vettu.
17 år gammel.
1.74cm høy
6x kg

PC-nerd på fitness-rehab

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #21 : 26. april 2007, 22:55 »
godt med svar, men nå er jeg ypen som liker best når folk er enige med meg jeg da:) for å gi litt tilbakemelding da, Ejay, som du sikkert kunne lese påpekte jeg det at interesse var en faktor jeg ikke blandet inn, kun det som var best for kroppen. og den forskeren som mener at vekttrening i en alder av 15 år er bedre enn fotball skulle jeg gjerne ha hatt ett par ord med.
til sirwizard: helt enig i alt du skriver, hadde det bare vært et snev av hold i det. det jeg mener er at når det er 14,15-åringer inne på forumet som gnåler om at den ene biceps er 0,5 cm større enn den andre, spør om kreatin er farlig og sier de skal deffe ved en kroppsvekt på 67 kg, så vitner ikke det akkurat om god treningskultur slik du beskriver. mulig du er en nål i en høystakk og kan litt om temaet, og hvordan en 15 åring bør trene, det veit jeg ikke, men er du ikke enig i det jeg har skrevet nå, så er du dum.
Jeg kan si helt klart at du er HEEEELT på villspor som roolfe påpeker her så er det bevist at det er mer skadelig for leddene å springe etter en ball enn å trene vekter med god teknikk. Hvis ikke det er fysisk å kroppslig så vet ikke jeg.

Det som faktisk stemmer av det du sier er jo det atmange ungdommer begynner å trene er litt feil (overdrevet fokus på kropp). Men dette er jo langt fra fysiske negative sider med vektrening!!! Dette går jo på det mentale.(Så lenge det ikke utvikler seg til en spiseforrstyrrelse såklart.)

Angående at du med en postcount på 32 sier at sirwizard er en nål i en høystakk av 15-16 åringer med peiling på dette forumet får meg til å riste på hodet. Jeg kan love deg at det er mange 15 åringer med peiling som ikke driver å spør slike "noob" spørsmål som du viser til. Kanskje grunnen til at du som ny bruker ikke vet om disse er at du selv har hengt i tenåringsforumet og nybegynnerforumet og bare lagt merke til ungdommene der istedenfor å observere litt videre.
195 høy

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #22 : 26. april 2007, 22:59 »
nettopp:D og det har betalt seg også vil jeg tørre å påstå:)

mvh.

Magnus
Det å holde seg i bra fysisk form vil jo alltid hjelpe på all trening og også mentalt. Men det virker som du skal ha det til at det ikke er bra for ungdommer å trene på studio fordi de ikke har erfart "nok" fotball?  Du synes vel at alle burde melde seg inn i en fotballklubb trene der i 5 år og så er det "greit" å begynne med vekttrening? BS!

Jeg har nesten hele livet mitt hatet lagidretter og vekttrening har gjort at jeg har blitt interrisert i trening etter å ha sittet enormt mye på dataen før...
195 høy

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #23 : 26. april 2007, 23:04 »
Egentlig skulle det være påbudt med et kurs før man fikk begynne på treningssenter.

En ting er at knebøy med god teknikk er mindre skadelig på leddene enn fotball, men det tullet de fleste 15-18-åringene driver med er langt fra skadeforebyggende! Bare pressøvelser og ingen øvelser for baksiden av skuldrene, overtrening, trening med rævva teknikk osv..

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #24 : 27. april 2007, 01:01 »
Det å holde seg i bra fysisk form vil jo alltid hjelpe på all trening og også mentalt. Men det virker som du skal ha det til at det ikke er bra for ungdommer å trene på studio fordi de ikke har erfart "nok" fotball?  Du synes vel at alle burde melde seg inn i en fotballklubb trene der i 5 år og så er det "greit" å begynne med vekttrening? BS!

Jeg har nesten hele livet mitt hatet lagidretter og vekttrening har gjort at jeg har blitt interrisert i trening etter å ha sittet enormt mye på dataen før...
virker på meg som du tar dette litt inn over deg selv, og jeg ser jo at endel av det det spinnes rundt om der du har lagt dine svar dreier seg om mye av det som er nevnt jeg tror mange av oss ser oss for gode for.
ja jeg er vel relativt ny bruker, hengt mange år her og observert, men begynt å delta litt nå fordi jeg syns ting har gått litt vel langt, men er vel ikke akkurat noe fersking kan jeg si.

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #25 : 27. april 2007, 01:02 »
Egentlig skulle det være påbudt med et kurs før man fikk begynne på treningssenter.

En ting er at knebøy med god teknikk er mindre skadelig på leddene enn fotball, men det tullet de fleste 15-18-åringene driver med er langt fra skadeforebyggende! Bare pressøvelser og ingen øvelser for baksiden av skuldrene, overtrening, trening med rævva teknikk osv..
amen, og aldersgrense på bildeprofilene på treningsforum

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #26 : 27. april 2007, 01:26 »
Egentlig skulle det være påbudt med et kurs før man fikk begynne på treningssenter.

En ting er at knebøy med god teknikk er mindre skadelig på leddene enn fotball, men det tullet de fleste 15-18-åringene driver med er langt fra skadeforebyggende! Bare pressøvelser og ingen øvelser for baksiden av skuldrene, overtrening, trening med rævva teknikk osv..

Hvilken 15-18 åring er det som er disiplinert og strukturert med noe som helst, innen for hvilket som helst område?

5% eller færre vil jeg tippe.

De fleste har nok med av å finne ut av seg selv og å passe inn i venneflokken, og å være på fester, lete etter noen av det motsatte kjønn som de kan ha det morro med, kjøre fort på moped og andre ungdomsting.

Det handler om umodenhet.

Derfor trenger ungdommer kyndig veiledning dersom de skal drive med hvilken som helst idrett.



Men på helsestudioer er det ikke noe skikkelig oppsyn med slikt. Så lenge de betaler, tror jeg det er mange helsestudioeiere som ikke er spesielt bekymret om de trener feil.

Kurs på lik linje med greencard i golf er en god ide. Noe som jeg har luftet mange ganger.

Men bransjen er nok ikke interessert i det virker det som.

Profitt er i dag viktigere enn helsen til kundene for de store kjedene.

Om et individ feiltrener hører det til sjeldenhetene at en treningsveileder bryr seg om dette.

Til det er de altfor opptatt med å ha førstegangsinstruksjoner med kunder som salgsapparatet pumper inn i organisasjonen.

Smiley

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #27 : 27. april 2007, 17:43 »
amen, og aldersgrense på bildeprofilene på treningsforum
Hvorfor det? Det er en av tingene som motiverer meg til å trene. Ingen grunn til å nekte unge folk å trene eller lage bildeprofil! Hvorfor mener du egentlig at det burde være slik? At man kunne fått et kosthold og treningskurs før man begynte på treningsstudio synes jeg er en god idè

Sitat
virker på meg som du tar dette litt inn over deg selv, og jeg ser jo at endel av det det spinnes rundt om der du har lagt dine svar dreier seg om mye av det som er nevnt jeg tror mange av oss ser oss for gode for.
Hva står der egentlig?
195 høy

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #28 : 27. april 2007, 17:50 »
Hvorfor det? Det er en av tingene som motiverer meg til å trene. Ingen grunn til å nekte unge folk å trene eller lage bildeprofil! Hvorfor mener du egentlig at det burde være slik? At man kunne fått et kosthold og treningskurs før man begynte på treningsstudio synes jeg er en god idè
Hva står der egentlig?
no offense mot noen, men blir du motivert av 14 år gamle guttevalper på 60 kilo?
så det ble litt surr i det siste innlegget der men det jeg mente hardt og brutalt var: aldri sett så mye dumt diskutert som det du er med på å diskutere.
så der har du det..

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Medlemmer som klager på vondt i ryggen
« #29 : 27. april 2007, 17:52 »
no offense mot noen, men blir du motivert av 14 år gamle guttevalper på 60 kilo?
så det ble litt surr i det siste innlegget der men det jeg mente hardt og brutalt var: aldri sett så mye dumt diskutert som det du er med på å diskutere.
så der har du det..
Så fint at du går personlig på meg istedenfor å diskutere saken. Jeg snakker ikke om at DU eller JEG skal bli motivert av noen jeg snakker om at enkelte 14åringer på 60 kg faktisk kan ha glede eller få motivasjon av å ha en bildetråd hvor folk kan motivere til videre trening og se fremgang! Det virker nesten som at du ikke syns at unge mennesker skal få ha bildeprofil fordi du ikke blir motivert av de!
195 høy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!