Skrevet av Emne: Hildeborg i Aftenposten i dag  (Lest 7623 ganger)

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #15 : 25. april 2007, 20:20 »
En ting er uansett sikkert: Toppidrettsutøverene idag har det rett og slett for godt. Skulle bare mangle om de ikke tok full utdanning ved siden av treningen Smiley

Flere mosjonister jeg omgås med har jo en travlere hverdag enn som så med 100% studier, gjerne 100% jobb og en treningtimesplan som tidsmessig danker ut de fleste styrkeløftere på topp-plan  Smiley

Nja, njo... er ikke helt enig i den der. Toppidrettsutøvere er ikke bare avhengige av å få trent to ganger om dagen (slik de fleste topp-idrettsutøvere gjør), de er også avhengige av hvile, både psykisk og fysisk dersom de skal prestere maksimalt i den respektive idrettsgrenen. Skole tar mye på mentalt, det å vite at man har innleveringer, prøver, eksamener osv over seg i tillegg til at man må prestere høyt idrettsmessig kan i lengden bli svært tungt.

Det mange toppidrettsutøvere har gjort er å studere på halv-tid ved siden av idretten. Dette går som regel mye bedre. Hildeborgs tilfelle skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke vet noe om hennes opplegg.

Det at noen mosjonister har mye "tettere" timeplaner i aktiviter over tid (regnet i antall timer per dag), blir noe helt annet og kan ikke sammenliknes med toppidrettsutøveres opplegg som er vel så mye basert på mental og fysisk hvile.

Men dette kan jo bli et interresant diskusjonstema for oss utpå lørdagskvelden ;-)

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #16 : 25. april 2007, 20:33 »
At den godeste Hildeborg har vært drevet for hardt kan diskuteres. Å kombinere skole og toppidrett har latt seg gjøre for svært mange andre atleter på topp internasjonalt nivå. Å tro at styrkeløft en en idrett som ikke kan kombineres med sportslig satsing og skole blir for dumt.

Hildeborg har utvilsomt et anlegg for styrkeløft som er fantastisk. Det jeg lurer på er om denne løfteren faktisk har det som skal til for å kunne dominere styrkeløftverdenen i mange år fremover. Etter å ha vunnet sitt første VM gull mister hun all motivasjon for idretten sin. En slik reaksjon på å lykkes mener jeg sier litt om utøveren. Enhver utøver som lykkes i sin idrett og vinner VM for første gang bør bli enda mer motivert for å satse mer og hardere.

Hildeborg kommer sannsynligvis til å dominere internasjonal styrkeløft i et par år fremover, men jeg tror ikke hun har det som skal til for å holde oppe motivasjonen og prestere over feks en tiårsperiode!

Og angående en eventuell deltakelse i strongwoman så er jeg seriøs. Tror kanskje det kunne vært en vitamin-innsprøyning å gjort noen annet enn bøy, benk og mark. En slik deltakelse ville dessuten gjort utøveren til en mer komplett styrkeatlet.
 
Fordi om du liker strongman og woman, betyr det ikke at alle skal like det.
Om de også blir bedre styrkeatleter? Tja... jeg har ikke tro på det. Blir ihvertfall bedre på skader.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #17 : 25. april 2007, 21:23 »
Fordi om du liker strongman og woman, betyr det ikke at alle skal like det.
Om de også blir bedre styrkeatleter? Tja... jeg har ikke tro på det. Blir ihvertfall bedre på skader.

Jeg liker strongman, aldri vært tvil om annet. Jeg har aldri sagt at alle andre må ha samme meninger som meg. Om man liker styrkeløft eller ballett så samme for meg.

Hvis frk. X driver idrett og blir "utbrent" av å oppleve suksess i sin idrett etter å ha drevet seriøst i et par år, mener jeg at dette kan være et tegn på svakhet.
Håper jeg tar feil, men den som lever får se.

At en styrkeatlet vil bli bedre av å ha et større øvelsesutvalg og nye styrkeutfordringer er jeg ikke i tvil om...
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #18 : 25. april 2007, 21:24 »
Nja, njo... er ikke helt enig i den der. Toppidrettsutøvere er ikke bare avhengige av å få trent to ganger om dagen (slik de fleste topp-idrettsutøvere gjør), de er også avhengige av hvile, både psykisk og fysisk dersom de skal prestere maksimalt i den respektive idrettsgrenen. Skole tar mye på mentalt, det å vite at man har innleveringer, prøver, eksamener osv over seg i tillegg til at man må prestere høyt idrettsmessig kan i lengden bli svært tungt.

Det mange toppidrettsutøvere har gjort er å studere på halv-tid ved siden av idretten. Dette går som regel mye bedre. Hildeborgs tilfelle skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke vet noe om hennes opplegg.

Det at noen mosjonister har mye "tettere" timeplaner i aktiviter over tid (regnet i antall timer per dag), blir noe helt annet og kan ikke sammenliknes med toppidrettsutøveres opplegg som er vel så mye basert på mental og fysisk hvile.

Men dette kan jo bli et interresant diskusjonstema for oss utpå lørdagskvelden ;-)

Enig med deg hvis vi snakker om toppidrettsutøvere i idretter som langrenn, skiskyting og curling. Totalt uenig hvis vi snakker om fotball og styrkeløft.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #19 : 25. april 2007, 21:26 »
Fordi om du liker strongman og woman, betyr det ikke at alle skal like det.
Om de også blir bedre styrkeatleter? Tja... jeg har ikke tro på det. Blir ihvertfall bedre på skader.

Skadet blir du uvettig trening og dårlig treningsplanlegging. Sterk blir du av variert trening!

MVH MSc Ossie

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #20 : 25. april 2007, 22:29 »
uansett hva folk har å si om hildeborg ,så er hun iallefall verdens sterkeste i sin alder , og om hun har litt nedtur psykisk ,og har kommet til et punkt der hun reflekterer litt på hva hun vil i livet ,så synes jeg  ikke at det er noe galt i det. er jo ikke lett å vere "sulten "hele tiden.dessuten så har hun ingenting mer å bevise. Cool så om hun slutter nå, eller fortsetter i 20 år til .så vil jeg respektere henne like mye for det  Wink
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #21 : 25. april 2007, 22:51 »
Enig med deg hvis vi snakker om toppidrettsutøvere i idretter som langrenn, skiskyting og curling. Totalt uenig hvis vi snakker om fotball og styrkeløft.

Ikke kødd med styrkeløfterne a. Det er umennesklig hardt å trene mandag, onsdag og fredag.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #22 : 26. april 2007, 01:39 »
Enig med deg hvis vi snakker om toppidrettsutøvere i idretter som langrenn, skiskyting og curling. Totalt uenig hvis vi snakker om fotball og styrkeløft.

Hahahaha.....! Deler gjerne den filosofien der ja, men curling da..... Den kunne du ha spart deg for  Grin

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget tutt@

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 67

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #23 : 26. april 2007, 13:49 »
Det blir helt latterlig å diskutere det her..  what

Jeg håper hvertfall at Hildeborg som er en så flott person (noe jeg har fått inntryk av) og ikke mins et super talent kommer tilbake..
Håper jeg får se mange tunge og gode løft av henne i fremtiden. (men det er opp til henne selv)  Cheesy

Hildeborg er rå!  Cheesy 
junior løfter - klasse 60kg
167,5 - 112,5 - 170 = 450 sammenlagt.. 
Sterk, blid og DOPINGFRI - så flott a gitt Wink

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #24 : 26. april 2007, 13:50 »
Ikke kødd med styrkeløfterne a. Det er umennesklig hardt å trene mandag, onsdag og fredag.

Det finnes litt forskjellig opplegg innen styrkeløft. Noen trener tradisjonelt, 3 dager pr uke, mens de aller fleste på landslaget trener 4-5 økter.
Jeg trener kun 3 dager, men ideelt burde de øktene vært delt opp i 5 el 6. I tillegg så sykler jeg endel.

(Hadde jeg kunnet styre dagen min helt selv så ville jeg hatt 2 økter om dagen, lett om formiddagen og tyngre på kvelden.)

Og, joda bare kødd med oss, men da må du også tåle litt igjen Wink  
Blenda!

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #25 : 26. april 2007, 15:13 »
Styrkeløft er jo en slakkissport....   

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #26 : 26. april 2007, 15:22 »
Styrkeløft er jo en slakkissport....  

Den lar seg ettersom jeg hører kombineres med tungt fyll Smile

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #27 : 26. april 2007, 15:53 »
Det finnes litt forskjellig opplegg innen styrkeløft. Noen trener tradisjonelt, 3 dager pr uke, mens de aller fleste på landslaget trener 4-5 økter.
Jeg trener kun 3 dager, men ideelt burde de øktene vært delt opp i 5 el 6. I tillegg så sykler jeg endel.

(Hadde jeg kunnet styre dagen min helt selv så ville jeg hatt 2 økter om dagen, lett om formiddagen og tyngre på kvelden.)

Og, joda bare kødd med oss, men da må du også tåle litt igjen Wink  

Hei ! Takk for sist Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #28 : 26. april 2007, 16:17 »
Den lar seg ettersom jeg hører kombineres med tungt fyll Smile

Jaja! Uten tung fyll, ingen styrkeløft.
Og kake! Må ikkje gløyme kake! KAAAAAAAAAKE!!! Kake for fa#¤! 

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #29 : 26. april 2007, 17:44 »
Jeg liker strongman, aldri vært tvil om annet. Jeg har aldri sagt at alle andre må ha samme meninger som meg. Om man liker styrkeløft eller ballett så samme for meg.

Hvis frk. X driver idrett og blir "utbrent" av å oppleve suksess i sin idrett etter å ha drevet seriøst i et par år, mener jeg at dette kan være et tegn på svakhet.
Håper jeg tar feil, men den som lever får se.

At en styrkeatlet vil bli bedre av å ha et større øvelsesutvalg og nye styrkeutfordringer er jeg ikke i tvil om...


For det første håper jeg Hildeborg blir skånet for å lese innlegg fra idioter som ikke vet hva de uttaler seg om.

For det andre er Hildeborg en idrettsutøver - ikke en sirkusartist - så jeg skjønner ikke hvorfor strongman/woman blandes inn i dette her.

For det tredje har Hildeborg drevet med styrkeløft i mer en et par år. Hvis jeg ikke tar feil startet hun allerede i 14-15års alderen. Siden den gang har hun dominert de ulike alderskategoriene nasjonalt og etterhvert internasjonalt. Som et klimaks avslutter juniorkarriæren med å bli verdensmester i åpen klasse! Hun er den styrkeløfteren som har blitt eksponert mest i media gjennom de siste årene og lokalt må hun nesten regnes for å være kjendis. På toppen av det hele har det vært en konstant kamp om å tilpasse fulltidsstudiene med idretten. Etter det jeg kjenner til har UiS (tidligere HiS) ikke vært den mest tilretteleggende læringsinstitusjonen.

Når hun umiddelbart ikke har lyst å satse videre da hun føler seg utbrent etter å ha vunnet det som kan vinnes karakteriseres dette som en svakhet...
Denne formen for uvitenhet gjør meg mildt sagt oppgitt.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!