Skrevet av Emne: størelse på arma vil ikke opp:S  (Lest 4572 ganger)

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: størelse på arma vil ikke opp:S
« #15 : 16. juli 2007, 09:31 »
Nå bruker jo de fleste kroppsbyggere sitt lille "godteri" noe som gjør at de har økt proteinsyntese, bedre restutisjon, aktiverer lettere fler muskelfibere, mer hormoner i kroppen osv så det er vel ikke akuratt dem man burde nevne som eksempel her.

Det er mange tenåringer som trener typiske kroppsbygger program og får minimalt med fremgang.

Jeg har heller ALDRI sagt man skal trene som en strongman eller styrkeløfter. Det var bare et lite eksempel på at armene ikke trener egene dager og hundrevis av øvelser for å vokse. Men det som får armene til å vokse er rett og slett tunge baseøvelser som fremoverbøyd roing, pull-ups, chins osv + noen få øvelser på biceps og triceps og ikke egene dager for armene. Kroppsbyggere kan kanskje ha bra fremgang med egene armdager, men nå er ikke tenåringer kroppsbyggere akuratt.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: størelse på arma vil ikke opp:S
« #16 : 16. juli 2007, 09:37 »
Det er mange tenåringer som trener typiske kroppsbygger program og får minimalt med fremgang.

Hvor mange tenåringer er det som spiser som en kroppsbygger? :Smiley
Det er nok der den manglende fremgangen ligger...

Ellers så var jeg stort sett enig med deg Wink

Utlogget Pepz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: størelse på arma vil ikke opp:S
« #17 : 16. juli 2007, 13:15 »
Jeg sa bare at Strongmen ikke trener armene så ofte som tenåringer som har egene dager for armene. Jeg sa selvfølgelig ikke at han skulle trene som en strongman eller styrkeløfter. Det jeg mente var at det ikke er optimalt å ha egene dager for armene.

Altså, hva vet du om hva som er optimalt for andre folk? La oss si jeg trener en 5 split, og velger å legge biceps / triceps til Fredag. Hvordan kan du si at det er mindre optimalt enn å trene noen sett etter rygg / bryst dagene?
Det er individuelt hva som fungerer.

Og å si at styrkeløftere har store armer blir litt feil, da de fleste har en fett % på 25++. Hvem som helst får store armer når man er relativt feit.

Til trådstarter: Slutt å tenk så vanskelig. Gjør det enkelt. Hvis du nå trener armer etter en annen muskelgruppe, så bytt om å legg armene til en egen dag for eksempel.

Det enkle er oftest det beste. Cheesy
oh yeah baby Cheesy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: størelse på arma vil ikke opp:S
« #18 : 16. juli 2007, 16:20 »
trener 3set x 6-8 reps nå på biceps og triceps.
går over til 8-10 reps etter sommern.

HER har du årsaken til at armene dine ikke vokser. Du fokuserer på små detaljer uten å tydeligvis se det store bildet. Suboptimalisering er ikke alltid så lurt.

Gjør følgende eksperiment. Dropp å trene armer direkte i 8 uker. Men i denne perioden trener du systemmatisk for å  øke 6 RM i benk mest mulig og 6 RM i fremoverbøyd roing mest mulig. Mål armene dine etterpå, og se hva som skjer. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: størelse på arma vil ikke opp:S
« #19 : 16. juli 2007, 20:06 »
HER har du årsaken til at armene dine ikke vokser. Du fokuserer på små detaljer uten å tydeligvis se det store bildet. Suboptimalisering er ikke alltid så lurt.

Gjør følgende eksperiment. Dropp å trene armer direkte i 8 uker. Men i denne perioden trener du systemmatisk for å  øke 6 RM i benk mest mulig og 6 RM i fremoverbøyd roing mest mulig. Mål armene dine etterpå, og se hva som skjer. Smiley

hehe kk. prøver det ut etter sommern. best for deg at  måla er større:P neida. men takk for hjelpen.
UNKNOWN

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: størelse på arma vil ikke opp:S
« #20 : 16. juli 2007, 20:35 »
jojo på di siste 2 månedene har jeg gått opp fra 78kg til 84kg.
 gikk ned mye i starten av mai pga sjukdom. så fått tilbake den massen + litt til.
UNKNOWN

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!