Skrevet av Emne: Kroppsbygger Charlie Abbohs fettholdige kosthold  (Lest 2023 ganger)

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Leste en interessant artikkel i bladet Mat & Helse nr 2 2007 om Charlie Abboh, profesjonell kroppsbygger.

Han mener at tilskudd av omega-3 og kokosfett har gitt ham en ny dimmensjon i karrieren. Han tar 6-7 spiseskjeer Udo's Choice og 2-3 spisesjeer kokosfett hver dag og mener å se klare forbedringer på musklene, huden og ikke minst det mentale. Han har nå mer enn 50 % fett i kostholdet sitt. Han spiser ca 3 gram protein per kroppsvekt. Før konkurranser tar han inntil 1 dl Udo's om dagen når han kutter ned på karbohydratene, og bare 10 energiprosent fra karbohydrater de siste par ukene før konkurranse. Han hevder at han har blitt bedre og bedre som kroppsbygger etter at han begynte med større mengder fett.

Skriver dette som en tankevekker. Kanskje noen andre har lignende erfaringer? Eller er behovet for fett individuelt avhengig? At noen trenger 50% fett, mens andre bør spise mindre? Selvsagt kan man stille seg spørsmål om langtidsvirkninger, men det at han føler seg både fysisk og mentalt bedre tyder jo på at kroppen hans trives.

http://www.charlieabboh.com/

Utlogget DannyOcean

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Interresant..
183 cm.
Morgenvekt før: 96/97 kg. Nå: 87kg.
Mål: Ned i fettprosent/ned i vekt.

If you're gonna walk on ice, you might as well dance!

Logg DannyOcean

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
50 % fett målt i gram eller i energiprosent ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

50 % fett målt i gram eller i energiprosent ?

Energiprosent.

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Alle er forskjellige, og alle kan reagere forskjellig på ting og tang.

Dette betyr ikke at det vil fungere på DEG.

Personer med høy karb sensitivitet har ofte gode resultater med et høyt fettinntak iforhold til karbohydrater.
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

Syns det for meg høres ut som om fyren er sponset av Udos choice!
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
JAH! Samme erfaringer her! I periodene jeg gidder/husker å drikke olivenolja mi merker jeg framgangen mye bedre, mye mer trøkk og jeg blir mye kjappere og kvikkere i hverdagen. Helt merkelig. Litt teit at jeg ikke passer på å få i meg nok sunt fett.. Tongue Men dette var litt wake-up call for mitt vedkommende i allefall! Honnør til Mr T76. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

JAH! Samme erfaringer her! I periodene jeg gidder/husker å drikke olivenolja mi merker jeg framgangen mye bedre, mye mer trøkk og jeg blir mye kjappere og kvikkere i hverdagen. Helt merkelig. Litt teit at jeg ikke passer på å få i meg nok sunt fett.. Tongue Men dette var litt wake-up call for mitt vedkommende i allefall! Honnør til Mr T76. Smiley

Hvor mange gram er det snakk om? Når du merker bedre fremgang, altså ..
Ingen vecka utan deca!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
I perioden jeg merka forskjell prøvde jeg å ta et par spiseskjeer olivenolje til hvert måltid. 6-7 ganger til dagen eller så, glemte det av og til..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

I perioden jeg merka forskjell prøvde jeg å ta et par spiseskjeer olivenolje til hvert måltid. 6-7 ganger til dagen eller så, glemte det av og til..

12-14 ss olivenolje om dagen? Lurer på om det ikke er kaloriene som hjalp deg, gitt Tongue
Ingen vecka utan deca!

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

I perioden jeg merka forskjell prøvde jeg å ta et par spiseskjeer olivenolje til hvert måltid. 6-7 ganger til dagen eller så, glemte det av og til..

Det var nok kcal overskuddet som hjalp deg gitt Smiley
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Kroppsbygger Charlie Abbohs fettholdige kosthold
« #11 : 27. juni 2007, 22:16 »
Her er artikkelen  Smiley
http://www.matoghelse.no/getfile.php/470683.961.pfwvabdcdf/M0207_s082_fett_muskler_st%E5l.pdf

Kjempe bra artikkel og jeg må si meg meget imponert over Charlie Abboh. Hans fysikk og hans prestasjoner er helt fantastiske.
Passion trumps fucking everything!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!