Skrevet av Emne: Viktig sprsm..  (Lest 3024 ganger)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Viktig sprsm..
« #15 : 11. mai 2007, 19:39 »
Kan forresten legge til at jeg ikke har fått igjen menstruasjonen ennå. ( har kanskje ikke noe å si men.. )

Når jenter ikkje får mensen over lengre tid kan det tyde på under-ernæring..

Det er på ingen måte farlig å sløyfe en trening, og man mister ingenting av å ha treningsfri opptil en uke.

Det absolut mest grunnleggende når det gjelder styrke trening er nok mat, og nok hvile! Får du ikkje nok hvile går det rett og slett til helvette;) det samme med mat.

Det er flere styrke programmer som blir laget med inkludert hvile-tid. Dette er så musklene skal få tid til å hente seg inn igjen.

Selv tar eg fri fra trening til faste tider, opp til en hel uke!
Det andre alternativet er å trene svært lett. Dette er det mange som gjør.

Videre vil eg bare si at du gjør en fantastisk jobb! Eg syns du er kjempe flink, det er ikkje mange som er sterke nok psykisk til å hente seg opp å gjøre noe med problemet, men det er du Wink
Ikkje ta til deg drit-snakk, ta til deg alle de positive tilbakemeldingene, og ignorer de dårlige. Fordi du er flink og sterk!
Westside disciple

Utlogget HoneyBun

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

Sv: Viktig sprsm..
« #16 : 11. mai 2007, 20:00 »
Når jenter ikkje får mensen over lengre tid kan det tyde på under-ernæring..

Det er på ingen måte farlig å sløyfe en trening, og man mister ingenting av å ha treningsfri opptil en uke.

Det absolut mest grunnleggende når det gjelder styrke trening er nok mat, og nok hvile! Får du ikkje nok hvile går det rett og slett til helvette;) det samme med mat.

Det er flere styrke programmer som blir laget med inkludert hvile-tid. Dette er så musklene skal få tid til å hente seg inn igjen.

Selv tar eg fri fra trening til faste tider, opp til en hel uke!
Det andre alternativet er å trene svært lett. Dette er det mange som gjør.

Videre vil eg bare si at du gjør en fantastisk jobb! Eg syns du er kjempe flink, det er ikkje mange som er sterke nok psykisk til å hente seg opp å gjøre noe med problemet, men det er du Wink
Ikkje ta til deg drit-snakk, ta til deg alle de positive tilbakemeldingene, og ignorer de dårlige. Fordi du er flink og sterk!

Tusen, tusen takk Cheesy Veldig hyggelig å høre. Var mange beroligende ord her Smiley
Hadde influensa for et par uker siden, og da var det egentlig veldig deilig med treningsfri, kjente at jeg kanskje var litt overtrent/sliten.

Takk også til Benpressmannen for beroligende ord Smiley
Alder: 19 år
Kjønn: Kvinne
Høyde: 168 cm

Utlogget HoneyBun

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

Sv: Viktig sprsm..
« #17 : 12. mai 2007, 17:42 »
Gikk meg en tur idag da.. Smiley Jeg forvillet meg litt i skogen, og det virker som om jeg gikk Varsjøtrimmen..  :Smiley Skulle egentlig bare ta en liten tur for å klarne hodet, men endte opp med en tur på nesten 2 timer.. Bra trim? eller? Undecided
Alder: 19 år
Kjønn: Kvinne
Høyde: 168 cm

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Viktig sprsm..
« #18 : 12. mai 2007, 17:50 »
Går tur i skogen har vel ingen vondt av Wink
Westside disciple

Utlogget ingakrokstad

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 71

  • Lev her og nå - imorgendagen trenger ikke å komme
Sv: Viktig sprsm..
« #19 : 31. juli 2007, 18:08 »
Med ny jobb og greier er det ikke rart at du er sliten, psykisk og fysisk. Ta deg fri og hvil. Gjør noe du liker, sånn som f.eks å dra til byen og shoppe, du har jo fått deg ny jobb, så det fortjener du!
En av grunnene til at man får slike knekker som den du beskriver kan være at man presser seg for hardt, prøver å lykkes (perfeksjonisme..), men aldri blir fornøyd. Personlig synes jeg du prøver mer en hardt nok, så ta deg litt fri. Hva er det verste som kan skje om du kutter ut en treningsøkt når du er sliten og lei? hvis det å få overskudd og å holde på helsen føles negativt, kan man legge til det som det verste. Dersom man liker smerte må man bare fortsette å trene.. med alle sykdommene som føler med på kjøpet.. Trening trenger ikke alltid være bra. Og hva er vel bedre enn litt hvile?

Har selv kjørt meg gjennom trening når jeg har følt meg dårlig/vært syk. Og det resulterte i et lavere immunforsvar og mycoplasma i 5 måneder osvosv. Aldri om jeg vil det igjen.

Leste også at du ikke har fått tilbake mensen enda, noe som er leit å høre. For en måned siden var jeg så heldig å få tilbake min.. men det måtte vel en 3-4 kilo fett på kroppen min før den var fornøyd. Men vet  du? Det var verdt det... I tilegg til å ha enda mer energi enn før, glede osv har jeg også fått tilbake min sårt forlatte sexlyst. Deilig! Desverre krever det mye mot og styrke for å gjøre det, gå opp i fettprosent.. og man vil oppleve mange tårer med det også. Klarer du det, skal jeg virkelig klappe hendene sammen for deg!
forresten gjør jeg det allerede, for at du har klarte å overleve det som kunne blitt døden. Imponerende.

Lykke til videre
Du får det du gir - også i treningssammenheng!

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Viktig sprsm..
« #20 : 31. juli 2007, 18:28 »
Når mensen er borte over lang tid for en kvinne/jente som trener mye, så kommer det av for lav østrogenproduksjon som igjen er ett resultat av for lav fettprosent. (fettvev er østrogenproduserende) Dette leder igjen til øket nedbryting av benvev, samt minsket nybygging av benvev. Dette vil over tid føre til Osteoporose eller benskjørhet. Kalles for female athlete triad.

Det høres ut for meg som om du trenger å fokusere på helt andre ting en trening nå. Prøv å søk hjelp fra noen du stoler på! Du er verdt det, og du fortjener å ha det godt med deg selv  Smiley
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Viktig sprsm..
« #21 : 01. august 2007, 17:15 »
Veldig stolt! Ta det en helg fri meg GOD sanvitighet, får du sove nok? er det kansje derfor du føler deg sliten?
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Viktig sprsm..
« #22 : 04. august 2007, 01:19 »
honeybun du er kjempeflink Smiley men du må ikke være så streng med deg selv! det er viktig at du forstår det er til din egen fordel å droppe en økt hvis du er for sliten. Da trenger du ikke ha dårlig samvittighet.

mvh petter
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!