Skrevet av Emne: Norges største styrkeløftklubb??  (Lest 4111 ganger)

Utlogget Ben Nao

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Norges største styrkeløftklubb??
« #15 : 11. juni 2007, 13:23 »
Bare for å si noe om det med størrelse på en klubb. Det er greit at størrelsen måles i antall medlemmer, men jeg føler ofte det kan være litt feil. Grunnen til dette er når den største andelen av medlemsmassen utgjøres av enten medlemmer som ikke har noe som helst med styrkeløft å gjøre eller er støttemedlemmer. I Bergen SK sitt tilfelle skulle det ikke undre meg om denne massen utgjør 80-90 % av alle medlemmene, og egentlig betviler jeg på at de i det hele tatt er i nærheten av 400 medlemmer inkuldert disse. Jeg synes det da er litt drøyt å hevde at de er norges største styrkeløftklubb.

Som BadBoy er inne på så er det nok en fordel å kjenne til forholdene i Bergen før en uttaler seg om nettopp disse. Jeg skal ta en opplevelse som jeg hadde med Bergen SK for noen år tilbake som et eksemple på hvordan ledelsen er den i klubben. Bergen SK hadde 4 deltakere som skulle være på et Jr. NM, men tingen var at de ikke hadde noen til å hjelpe seg. To av utøvere trente fast sammen med oss i Haukelandshallen, og derfor sa jeg at jeg kunne være med å hjelpe dem. Reise og oppholdet betalte jeg fra egen lomme. Da vi kom tilbake ble lederen i Bergen SK sur fordi at jeg hadde hjulpet disse stakkars utøverene. Jeg hørte ikke et pip personlig men fikk vite dette gjennom utøverene selv, noe som er rart i seg selv. Grunnen til han ble sur var at jeg ikke hadde spurt ham om lov først, men jeg vet jo at dette egentlig bare var litt av sannheten what. De aller fleste blir takknemelig hvis noen er villige til å ta i et tak, og da vanligvis uansett hvem det skulle komme fra. Etter dette bestemte jeg meg for å ikke noe som helst med den klubben å gjøre.

Etter som tiden har gått har jo noen av løfterene til Bergen SK byttet klubb til Odin SK som BadBoy også var inne på. Da dette skjedde ble Odin beskyldt for å ha overtalt og stjålet medlemmer av Bergen SK, noe som ikke var tilfelle. Løfterene byttet klubb av fri vilje. Det morsomme var jo at etter dette fikk ikke noen av medlemme i Bergen SK lov å trene sammen med oss i Odin SK i frykt om at vi skulle ”stjele” flere medlemmer. Istedenfor å faktisk innse at deres egen klubb mangler kompetanse på flere områder og gjøre noe med nettopp disse, legger de skylden over på Odin SK. Dette sier vel litt om hvordan forholdene er i Bergen. Uansett vil jeg bare tilføye at vi i Odin har utrolig flott treningsmiljø til tross for dette.  Slike ting går ikke inn på oss lenger, tvertimot tar vi det heller som et komplement på at vi gjør ting riktig Grin.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Norges største styrkeløftklubb??
« #16 : 11. juni 2007, 15:41 »
Størrelsen på klubba måles i cangtimeter. Det sa ihvertfall hun jeg traff på nattklubb på lørdag.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Norges største styrkeløftklubb??
« #17 : 11. juni 2007, 15:43 »
Størrelsen på klubba måles i cangtimeter. Det sa ihvertfall hun jeg traff på nattklubb på lørdag.


Mens du mente det måtte minst være tommer?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!