Skrevet av Emne: Soverommet stinker!  (Lest 6816 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Soverommet stinker!
« #45 : 23. mai 2007, 10:10 »
Åjoda (kommer inn under holdbarhet):

Sitat:

HVA ER TESTET
Vi har testet følgende:


- hvor godt madrassen transporterer fukt


- hvor godt madrassen isolerer


- på hvilken måte madrassen tilpasser seg kroppen, herunder hvordan madrassen håndterer trykk fra kroppsdeler med forskjellig tyngde, hvor stabil og hvor elastisk den er.


- hvor god holdbarheten er. Dette er gjort ved å simulere ca. 10 års bruk ved hjelp av en tung valse. Etter holdbarhetstesten har vi sjekket om madrassen har blitt innsunket på midten der hvor eieren ligger, om det har oppstått skader på madrassen, og hvordan madrassens form er etter 10 års simulert bruk.

13 av de 16 madrassene er også testet for hvor lett-antennelige de er. Alle besto testen.

Samtlige madrasser er testet for innhold av skadelige kjemikalier. Det ble ikke funnet uønsket høye mengder av farlige stoffer i disse kjemiske testene.



 Wink


Men se på vektene som er brukt..... :

Transport av fuktighet (Teller 15%)     
Liggetemperatur (teller 15%)    
Madrassens evne til riktig tilpassing (Teller 20%)    
Madrassens maksimaltrykk    
Madrassens kontaktflate
Madrassens demping    
Madrassens punktelastisitet
Madrassens evne til å støtte kroppen (teller 20%)    
Holdbarhet (teller 30%)    
Sammensynknig av madrassen etter 10 års simulert bruk



Holdbarhet er med, men ikke sammensynking av madrassen..... Huh Det de har tatt med er altså : Holdbarhet (teller 30%), Madrassens evne til å støtte kroppen (teller 20%) , Madrassens evne til riktig tilpassing (Teller 20%), Liggetemperatur (teller 15%), Transport av fuktighet (Teller 15%) .

En annenting du skal passe litt på er kroppsvekt spiller inn, og ikke minst om det er "stor" kroppsvektforskjell på deg og din bedre halvdel.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Soverommet stinker!
« #46 : 23. mai 2007, 10:23 »
Hmmm, jeg tolket det dithen at nedsynkingen kom inn under holdbarheten. Må ha mistolket da.  Undecided Jaja, Nann-Rosita er i alle fall fornøyd med sin, så vi kommer nok til å ta den med i vurderingen uansett. Hittil har vi testet så vidt et par modeller fra Wonderland, Svane og Jensen. Skal uansett teste de grundigere alle sammen. Men foreløpig liker vi best de litt dyrere i alle fall. Og så var det dette her med liten prisforskjell for å få elektrisk da (har TV på soverommet  Grin ). Utfordringen der er å få dem i 150  (2 x 75) bredde. Og som sagt, er det her Ikea kommer litt dårlig ut, siden 160 er det nærmeste. Men det finner vi ut av. Vi tar det kuli foreløpig og sonderer litt.

Kroppsvekt blir tatt hensyn til ja. Min bedre halvdel må ha medium og jeg må ha fast (selv om jeg skulle deffe, deffe og atter deffe er nok fast tingen for meg  Wink ). Dette er en av de få tingene selgerne har vært helt enstemmige på foreløpig.  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!