Skrevet av Emne: knekking av planker?  (Lest 28559 ganger)

Utlogget Anonym

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: knekking av planker?
« #90 : 16. mars 2007, 15:16 »
Poenget med knusing av planker, takstein, murstein og lignende, er blandt annet for å sjekke om slagene/sparka er riktig utført, presisjonen din, trene opp viljestyrken din (det er ikke alle som syns det er så fristende å kline til 10 takstein med neven sin Tongue) og kraftige nok teknikker. Er ganske sikker på at jeg kunne kommet på fler, men gidder ikke det nå Tongue

Mvh
En vennlig TKD instruktør

Utlogget wAND

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Sv: knekking av planker?
« #91 : 17. mars 2007, 04:17 »
Taekwondo er bare patetisk... Som f.eks en som var tøff over forum, sloss mot en MMA trener  fra Trondheim Fightgym han taekwondo fyren klarte ikke en dritt.
Det ble lett K.O

Knekke ting... herregud
17år
72 kg

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: knekking av planker?
« #92 : 17. mars 2007, 06:24 »
Taekwondo er bare patetisk... Som f.eks en som var tøff over forum, sloss mot en MMA trener  fra Trondheim Fightgym han taekwondo fyren klarte ikke en dritt.
Det ble lett K.O

Knekke ting... herregud

Pass på så du ikke er for tøff over forum selv  :Smiley

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Ben Dover

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 337

Sv: knekking av planker?
« #93 : 18. mars 2007, 16:19 »
Hadde han drevet med en mindre udugelig kampsport hadde han vel heller ikke blitt
truffet i det hele tatt..men,men.. :Smiley

Mindre udugelig kampsport? Da er jeg spent på hva du anbefaler i forhold...

JO det er et problem å prøve seg på hoppende spark på glatt føre, uansett hvor mye tkd du har trent. Lever du i en egen personlig drømmeverden? Eller er det bare at du aldri prøver det du anbefaler?

Det du da mener er at man nesten stiller seg på lik linje uansett hvor mye tkd man har trent enten ute eller inne? Jeg har aldri anbefalt å sparke noen som helst i hodet (utenom på trening), og å påstå noe annet er latterlig. Som jeg skrev ovenfor ville nok jeg valgt å gjøre noe helt annet. Grunnen til at jeg tok det opp, var fordi en "smart" sjel sa at hodespark var verdiløst. Smiley
Gutt 1988
Høyde: 199
Vekt 98 kg

ML: in progress...
BP: in progress...
KB: in progress...

Min treningslogg.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: knekking av planker?
« #94 : 18. mars 2007, 17:03 »
Hodespark ER så å si verdiløst utendørs, spesielt i Norge, fordi nytte/risiko-vurderingen er som den er.

Et ballespark er LANGT mindre farlig og risikabelt å utføre, og vil i de fleste tilfeller utløse en sterkere reaksjon, det er mindre fare for rettslig etterspill og er generelt sunnere for alle involverte parter.. Smiley

Jeg har trent tkd i ganske mange år, og er utmerket godt kjent med "propagandaen" rundt slike teknikker innad i miljøet, så det er ikke det. Poenget er bare at høye spark er for risikable, uansett treningsbakgrunn, til at man bør bruke det i selvforsvarsøymed.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: knekking av planker?
« #95 : 18. mars 2007, 18:06 »
Mindre udugelig kampsport? Da er jeg spent på hva du anbefaler i forhold...
Hadde vedkommede drevet med tennis hadde han vel hatt større muligheter for å se slaget..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: knekking av planker?
« #96 : 18. mars 2007, 18:09 »
Kan noen forklare hvordan Thomas Og Harald klarte å slå igjennom 3 (tilsynelatende) solide murblokker? Uten noe som helst trening eller kampsportbakgrunn (antar jeg).

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: knekking av planker?
« #97 : 18. mars 2007, 19:45 »
Taekwondo er bare patetisk... Som f.eks en som var tøff over forum, sloss mot en MMA trener  fra Trondheim Fightgym han taekwondo fyren klarte ikke en dritt.
Det ble lett K.O

Knekke ting... herregud

Det var en kung fu utøver om jeg husker rett og det var ikke en KO. Men ja,det var tragisk å se på. kanskje du kunne dratt dit å vist hvordan han skulle ha gjordt det?

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: knekking av planker?
« #98 : 18. mars 2007, 19:58 »
Aldri noen lur idé å utfordre noen til å gå en kamp med et regelverk du aldri har trent på før..

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: knekking av planker?
« #99 : 18. mars 2007, 20:02 »
I høst her kjøpte jeg en kløyveøks, det er en øks med et skaft på 1,5m og 1kg øksehode. Den er fin til å knekke planker. Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Ben Dover

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 337

Sv: knekking av planker?
« #100 : 18. mars 2007, 22:20 »
Hadde vedkommede drevet med tennis hadde han vel hatt større muligheter for å se slaget..

Smart. Fett å forsvare seg også da, kan jeg tenke meg...?
Gutt 1988
Høyde: 199
Vekt 98 kg

ML: in progress...
BP: in progress...
KB: in progress...

Min treningslogg.

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Sv: knekking av planker?
« #101 : 04. april 2007, 10:16 »
Kan noen forklare hvordan Thomas Og Harald klarte å slå igjennom 3 (tilsynelatende) solide murblokker? Uten noe som helst trening eller kampsportbakgrunn (antar jeg).

Å knuse disse blokkene er ikke så forferdelig vanskelig, de er ikke like massive som de ser ut. Thomas har jo litt mer masse å legge bak slagene enn Harald, pluss at han hadde den "gi f..."-mentaliteten som trengs. Harald var tydelig redd for å slå seg, mens Thomas skulle knuse de jæ... blokkene, noe som tydelig vistes i måten de kom seg igjennom på. Når du knuser uten å være vant til det får du vondt, og det er bare snakk om å bite tenna sammen og ignorere det. Klarer du det, så klarer du å knuse sånne blokker.

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Sv: knekking av planker?
« #102 : 04. april 2007, 10:23 »
Taekwondo er bare patetisk... Som f.eks en som var tøff over forum, sloss mot en MMA trener  fra Trondheim Fightgym han taekwondo fyren klarte ikke en dritt.
Det ble lett K.O

Og det er langt bedre å prate ut om ting du ikke har peiling på? Det var ikke taekwondo, det ble ikke K.O., fyren hadde aldri trent grappling og ante ikke hvilke regler han skulle komme ut for. Han var svær i kjeften i forkant, men hadde i hvert fall baller nok til å møte opp og ta fighten, noe som er langt mer enn de fleste keyboardwarriors noen sinne gjør. Får håpe han lærte noe, som for eksempel ikke å slenge med leppa på et forum Wink

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: knekking av planker?
« #103 : 04. april 2007, 10:32 »
Kan noen forklare hvordan Thomas Og Harald klarte å slå igjennom 3 (tilsynelatende) solide murblokker? Uten noe som helst trening eller kampsportbakgrunn (antar jeg).

Det var inte murblock. Det var lättbetong (nästan som gips), de går sönder bara du mister dem i backen... Smiley Hade det varit leca-block eller liknande hade det varit en annan sak.



Taekwondo er bare patetisk... Som f.eks en som var tøff over forum, sloss mot en MMA trener  fra Trondheim Fightgym han taekwondo fyren klarte ikke en dritt.
Det ble lett K.O

Knekke ting... herregud

Det här inlägget är så patetiskt dumt att det inte ens är värt att kommenteras.


Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Sv: knekking av planker?
« #104 : 04. april 2007, 10:41 »
Det här inlägget är så patetiskt dumt att det inte ens är värt att kommenteras.

Hehe, sant nok... Jeg kunne bare ikke la være Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!