Skrevet av Emne: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)  (Lest 23536 ganger)

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #30 : 18. september 2007, 13:09 »
Ser at de som har prøvd dette har brukt "tilskudd" om dagen og spist et stort måltid om kvelden.
Med tilskudd menes proteinpulvet, etc? Vil det fungere på samme måte hvis man lever på proteinshaker om dagen, og spiser et stort måltid om kvelden? Da vil jo man slippe å spise et helt enormt måltid om kvelden vel?

Hvordan tror du tarmene ender opp hvis du kun drikker shakes daglig? Wink

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #31 : 18. september 2007, 13:11 »
Ser at de som har prøvd dette har brukt "tilskudd" om dagen og spist et stort måltid om kvelden.
Med tilskudd menes proteinpulvet, etc? Vil det fungere på samme måte hvis man lever på proteinshaker om dagen, og spiser et stort måltid om kvelden? Da vil jo man slippe å spise et helt enormt måltid om kvelden vel?

Vilka syftar du på när du säger "de som har prøvd dette"?

Nej, det vill inte "funka" på samma sätt med proteinshaker på dagen. Då blir det inte längre att betrakta som fasta.

D Smiley


Utlogget pc-kr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #32 : 23. januar 2008, 18:05 »
Hallo!
Jeg har lyst til å prøve dette. Jeg trener litt kondis nå og da, og helkropsprogram for styrke 2-3 ganger i uka. Har hørt at en skal ha karbohydrater så nært etter trening som mulig. Strider ikke dette matprogrammet med dette, slik at treningen mister effekt?
Takk for meg

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #33 : 23. januar 2008, 18:16 »
Hallo!
Jeg har lyst til å prøve dette. Jeg trener litt kondis nå og da, og helkropsprogram for styrke 2-3 ganger i uka. Har hørt at en skal ha karbohydrater så nært etter trening som mulig. Strider ikke dette matprogrammet med dette, slik at treningen mister effekt?
Takk for meg

Hvilket matprogram mener du?

I den typen av periodisk faste som denne tråden i hovedsak omhandler så er en av grunntankene å spise hovedparten av karbohydratene for dagen etter trening...

Et mindre måltid en time eller to før trening, deretter 2-3 store måltider i løpet av de etterfølgende 4-6 timene. Kun vann, kaffe og te resten av døgnet.


Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #34 : 28. juni 2008, 14:45 »
Periodisk faste virker helt genialt, men jeg lurer litt, fordi: Når du trener, er det ikke slik at musklen vil ha næring i et par dager, kanskje dagen etter trening, fra proteiner osv osv, er det slik at kroppen klarer å "lagre" proteinene slik at de kan bli brukt senere liksom? Litt knotete spørsmål jeg stiller, men lurer litt.

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #35 : 28. juni 2008, 20:05 »
Hva med mesteparten av karbs til frokost(2 måltider om dagen, frokost og middag)? Havregryn eller brød er veldig mye greiere enn å begynne å tilbrede kjøtt osv. tildig på morgenen.

Og 1-2 måltider om dagen betyr forsatt en liten mengde mat bestående av karbs rett etter trening?
Hva med før trening?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #36 : 28. juni 2008, 20:16 »
Periodisk faste virker helt genialt, men jeg lurer litt, fordi: Når du trener, er det ikke slik at musklen vil ha næring i et par dager, kanskje dagen etter trening, fra proteiner osv osv, er det slik at kroppen klarer å "lagre" proteinene slik at de kan bli brukt senere liksom? Litt knotete spørsmål jeg stiller, men lurer litt.

Skjønner hva du mener, og ja - kroppen har en "forsinkelseseffekt" dersom du "overspiser" protein over en kort tid. Kroppen er ikke så du ser du. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #37 : 28. juni 2008, 20:35 »
Skjønner hva du mener, og ja - kroppen har en "forsinkelseseffekt" dersom du "overspiser" protein over en kort tid. Kroppen er ikke så du ser du. Smiley

Takker for svar:) Honnør! Da satser jeg på å få begynt med dette iløpet av noen uker, blir spennende å se hvordan det går!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #38 : 07. februar 2009, 17:47 »
Skjønner hva du mener, og ja - kroppen har en "forsinkelseseffekt" dersom du "overspiser" protein over en kort tid. Kroppen er ikke så du ser du. Smiley

Har du kilde på dette? Har prøvd å finne selv men greier ikke. I så fall skal du (eller den som gjør det) få honnør.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #39 : 07. februar 2009, 18:15 »
Holdt på med periodisk faste i heile 2008, noko som funka knallbra. Blei vanligvis 4 måltider om dagen. 1 før trening og resten etter trening.
No praktiserer eg Health And Fitness Concept.
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #40 : 08. februar 2009, 01:31 »
Tror jeg skal prøve periodisk faste en stund fra nå av. Gjorde noe liknende før og merket ikke noe særlig ubehag. Er dritt lei av å planlegge når på dagen jeg skal spise hele tiden, i tillegg blir sansene skjerpet når man er litt sulten, istedet for å være sløv og jævlig når man er mett.

Så.. 9.februar starter det!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #41 : 08. februar 2009, 12:16 »
Har du kilde på dette? Har prøvd å finne selv men greier ikke. I så fall skal du (eller den som gjør det) få honnør.

Det finnes kilder på det her inne, men søkemotoren her er ikke imponerende. Skal se om jeg finner det.... Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget hallo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 68

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #42 : 08. juni 2009, 18:01 »
Søkte på " 1 måltid om dagen", da jeg har lyst å prøve dette, og fikk opp denne posten.

Det jeg lurer på er om noen kunne nevne et konkret eksempel på dette ene måltidet.

Det er vel også ekstremt viktig å drikke ekstra med vann mens man lever på denne måten?

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #43 : 08. juni 2009, 18:53 »
Søkte på " 1 måltid om dagen", da jeg har lyst å prøve dette, og fikk opp denne posten.

Det jeg lurer på er om noen kunne nevne et konkret eksempel på dette ene måltidet.
F.eks:
500 gram karbonadedeig, grønnsaker/salat, salsa,100 gram ost og 3 pita brød.
Til dessert et beger med yogurt, en neve med mandler og et par opphakkede frukt.

Ca 2200 kcal, Protein: 160 gram, Karb: 230 gram, Fett: 75 gram


Det er vel også ekstremt viktig å drikke ekstra med vann mens man lever på denne måten?
Hvorfor skal det være det? Kroppen trenger verken mer, eller mindre vann avhengig av måltidfrekvensen. Forøvrig er det tull å drikke så mye vann som mange anbefaler.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: 1 måltid om dagen (periodisk fasta)
« #44 : 08. juni 2009, 19:23 »
Er det egentlig noen profesjonelle idretsutøvere eller personer innen for fitness & bygging som kun spiser et måltid om dagen ?
Argumentasjonen for at det går like bra å spise et måltid høres jo fornuftig ut men er det mange som egentlig gjør det ?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!