Skrevet av Emne: holdning til boler  (Lest 28226 ganger)

Utlogget Diver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: holdning til boler
« #120 : 07. juni 2007, 22:20 »
En liten digresesjon, men likevel innefor temaet: Bruk et par timer på forumet til Steroider.net. Les dere gjennom et vilkårlig utvalg av foruminnlegg. Dere vil garantert lese mange innlegg fra smådesperate bolere som trenger hjelp med uønskede bivirkninger. Det har ingen statistisk verdi, men det er tallrike vitnesbyrd om det brede spekteret av bivirkninger som kan oppstå i kjølvannet av steroidebruk. Disse innleggene bekrefter i stor grad tilstedeværelsen av de bivirkingene som brukes i det noen omtaler som skremselspropaganda fra blant annet ADN. Som sagt, jeg vet at dette kun er anekdotiske fortellinger. Men det er interessant å konstatere klare forbindelseslinjer mellom virkelighetsoppfatningen til de som boler mye og de eksempelvis ADN..

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: holdning til boler
« #121 : 07. juni 2007, 22:21 »
en mann står for det standpunktet han har, uansett hvilket standpunkt han har.


Nei.. ikke hvis standpunktet strider mot "bedre vitende"... Hvis jeg syns sex med barn er greit, så vil det ikke ha noen hensikt å spre min mening bare for å være mann. Det vil vel forvolde mer skade og trøbbel både for meg og min familie enn det vil gjøre min man-factor noe godt. (jada, vet jeg kverulerer;) )

Likeledes ville jeg alltid rådet en ung bygger til IKKE å begynne med steroider, selv om jeg personlig mener det er nødvendig for å oppnå gode plasseringer innen bygging. Ikke av feighet, men fordi det er forskjell på perspektivet til en som er 30 og en som er 17.

Ting er ikke lenger helt sort/hvitt... alt for mye grått og offwhite Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: holdning til boler
« #122 : 07. juni 2007, 22:24 »
en mann står for det standpunktet han har, uansett hvilket standpunkt han har.

Jo da. Men hvis standpunktet er snevert og galt, gjør jeg mitt for å hjelpe..

er ikke sideeffekt og bivirkning en og samme sak ?

noen som bruker AAS er mer hissige enn andre, men de fleste som bruker AAS er nok ikke hissigere enn folk generelt.

Det er min oppfatning.

Blir man ekstra hissig av AAS, så er man muligens predisponert for det.

Her ja. Rasjonalitet. Takk.

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: holdning til boler
« #123 : 07. juni 2007, 22:24 »
En liten digresesjon, men likevel innefor temaet: Bruk et par timer på forumet til Steroider.net. Les dere gjennom et vilkårlig utvalg av foruminnlegg. Dere vil garantert lese mange innlegg fra smådesperate bolere som trenger hjelp med uønskede bivirkninger. Det har ingen statistisk verdi, men det er tallrike vitnesbyrd om det brede spekteret av bivirkninger som kan oppstå i kjølvannet av steroidebruk. Disse innleggene bekrefter i stor grad tilstedeværelsen av de bivirkingene som brukes i det noen omtaler som skremselspropaganda fra blant annet ADN. Som sagt, jeg vet at dette kun er anekdotiske fortellinger. Men det er interessant å konstatere klare forbindelseslinjer mellom virkelighetsoppfatningen til de som boler mye og de eksempelvis ADN..

Om du går inn på Dr. Online vil du finne en del folk som også lurer på om det er bra om de fortsatt bruker 10-12 Ibux hver eneste dag. I praksis samme sak. Det vil ikke si at AAS er bra, men de som frekventerer slike forum er gjerne de som ikke kan det de holder på med hvorpå bivirkningene gjerne dukker opp i hopetall på grunn av manglende forhåndsregler som ikke er overholt. Det de har lest har gjerne vært litt feil, og de har snakket med noen i det hele tatt. Synd, men sant.

ADN har en opplagt agenda, noe som er helt naturlig, og de vil derfor alltid være noe skjeve i sine synspunkt på dette. Noe annet ville være direkte unaturlig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: holdning til boler
« #124 : 07. juni 2007, 22:25 »
En liten digresesjon, men likevel innefor temaet: Bruk et par timer på forumet til Steroider.net. Les dere gjennom et vilkårlig utvalg av foruminnlegg. Dere vil garantert lese mange innlegg fra smådesperate bolere som trenger hjelp med uønskede bivirkninger. Det har ingen statistisk verdi, men det er tallrike vitnesbyrd om det brede spekteret av bivirkninger som kan oppstå i kjølvannet av steroidebruk. Disse innleggene bekrefter i stor grad tilstedeværelsen av de bivirkingene som brukes i det noen omtaler som skremselspropaganda fra blant annet ADN. Som sagt, jeg vet at dette kun er anekdotiske fortellinger. Men det er interessant å konstatere klare forbindelseslinjer mellom virkelighetsoppfatningen til de som boler mye og de eksempelvis ADN..
Ingen som sier bivirkningene ikke forekommer... det er den bastante og usubstansierte skremselspropagandaen som er feilslått.

Kjøp en pakke paracet, og les bivirkningene som står i vedlegget der.. de er mer levertoxiske tablett for tablett enn russere er, og bivirkningene forekommer. Tror faktisk du kan dø hvis du tar for mange... men likevel er det ikke forbundet med overhengende fare å ta opp til 4 gram paracetamol om dagen. Smiley Å PÅSTÅ at det er farlig selv om man kan dø av det ved misbruk, vil også være feilslått... Men å spre kunnskap og fordre til moderasjon eller avhold, det er bra enten det gjelder alkohol, medisin eller tobakk.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: holdning til boler
« #125 : 07. juni 2007, 22:27 »
Ingen som sier bivirkningene ikke forekommer... det er den bastante og usubstansierte skremselspropagandaen som er feilslått.

Kjøp en pakke paracet, og les bivirkningene som står i vedlegget der.. de er mer levertoxiske tablett for tablett enn russere er, og bivirkningene forekommer. Tror faktisk du kan dø hvis du tar for mange... men likevel er det ikke forbundet med overhengende fare å ta opp til 4 gram paracetamol om dagen. Smiley Å PÅSTÅ at det er farlig selv om man kan dø av det ved misbruk, vil også være feilslått... Men å spre kunnskap og fordre til moderasjon eller avhold, det er bra enten det gjelder alkohol, medisin eller tobakk.

Ahh. Spikerhodet.. Bang! Wink
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Diver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: holdning til boler
« #126 : 07. juni 2007, 22:29 »
Om du går inn på Dr. Online vil du finne en del folk som også lurer på om det er bra om de fortsatt bruker 10-12 Ibux hver eneste dag. I praksis samme sak. Det vil ikke si at AAS er bra, men de som frekventerer slike forum er gjerne de som ikke kan det de holder på med hvorpå bivirkningene gjerne dukker opp i hopetall på grunn av manglende forhåndsregler som ikke er overholt. Det de har lest har gjerne vært litt feil, og de har snakket med noen i det hele tatt. Synd, men sant.

Ja, jeg ser poenget ditt. Men samtidig kan det synes som om mange av de som stiller spørsmål på steroider.net faktisk er ganske kunnskapsrike, og har gjort grundig forarbeid mht. til å forsøke å unngå bivirkninger. Kan det være slik at de birivrkningene som opptrer hos disse individene ikke er til å unngå så lenge steroidene misbrukes i moderate doser? Jeg er nok ikke enig i at alle de aktuelle personene er kunnskapsløse eller dårlig forberedt. Jeg tror de kjemper en kamp mot det til dels uungåelige.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: holdning til boler
« #127 : 07. juni 2007, 22:30 »
Om du går inn på Dr. Online vil du finne en del folk som også lurer på om det er bra om de fortsatt bruker 10-12 Ibux hver eneste dag. I praksis samme sak. Det vil ikke si at AAS er bra, men de som frekventerer slike forum er gjerne de som ikke kan det de holder på med hvorpå bivirkningene gjerne dukker opp i hopetall på grunn av manglende forhåndsregler som ikke er overholt. Det de har lest har gjerne vært litt feil, og de har snakket med noen i det hele tatt. Synd, men sant.

ADN har en opplagt agenda, noe som er helt naturlig, og de vil derfor alltid være noe skjeve i sine synspunkt på dette. Noe annet ville være direkte unaturlig.

Ny spiker. Bang! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Diver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: holdning til boler
« #128 : 07. juni 2007, 22:33 »

Kjøp en pakke paracet, og les bivirkningene som står i vedlegget der.. de er mer levertoxiske tablett for tablett enn russere er, og bivirkningene forekommer. Tror faktisk du kan dø hvis du tar for mange... men likevel er det ikke forbundet med overhengende fare å ta opp til 4 gram paracetamol om dagen. Smiley Å PÅSTÅ at det er farlig selv om man kan dø av det ved misbruk, vil også være feilslått... Men å spre kunnskap og fordre til moderasjon eller avhold, det er bra enten det gjelder alkohol, medisin eller tobakk.

Men er det noen som bruker steroider i de dosene som tilsvarer medisinsk erstatningsdose da? Det er jo praktisk talt ingenting hvis du vil bygge muskler. Din sammenlingning med Paracet er ikke så god...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: holdning til boler
« #129 : 07. juni 2007, 22:33 »
Ja, jeg ser poenget ditt. Men samtidig kan det synes som om mange av de som stiller spørsmål på steroider.net faktisk er ganske kunnskapsrike, og har gjort grundig forarbeid mht. til å forsøke å unngå bivirkninger. Kan det være slik at de birivrkningene som opptrer hos disse individene ikke er til å unngå så lenge steroidene misbrukes i moderate doser? Jeg er nok ikke enig i at alle de aktuelle personene er kunnskapsløse eller dårlig forberedt. Jeg tror de kjemper en kamp mot det til dels uungåelige.

Poenget er at en kropp er en kropp, og det er bare du som kan fortelle hvordan din kropp vil reagere. Når disse du omtaler har gjort "grundig" research så er dette gjerne ved å lese på tilsvarende fora. Medlemmer der er ikke alltid veldig kunnskapsrike, det finnes noen få men de er ikke i overtall. Man lærer ikke om sin egen kropp ved å lese på internett, og det er det ikke alle som forstår. Noen blir smårusa av 2 paracet, andre må knaske ned 8-10 før det har noen virkning.

Research er alltid viktig, men poenget er at hva kompisen gjør ikke automatisk blir noe sannhetsvitne for hvordan DU vil reagere. Blander man i tillegg 2-3-4 forskjellige hormoner så har man en liten suppe man overhodet ikke aner hvordan noe av dette virker hver for seg. Man må gjette og da er det sørgelig lett å gjette feil.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Diver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: holdning til boler
« #130 : 07. juni 2007, 22:38 »
Poenget er at en kropp er en kropp, og det er bare du som kan fortelle hvordan din kropp vil reagere.

Dette er nok litt for enkelt. I min arbeidsverdag gir jeg rikelig med medisiner til pasienter. De reagerer med få unntak ganske likt. DET kan jeg garatere deg etter mange år i bransjen.. Hvorfor skal AAS skille seg fra alle andre medisiner jeg omgås i det daglige? Effekten er selvsagt litt individuell, men styrke, preparat, administrasjonsmåte, dosering er det som virkelig gjelder. Genetikk er ikke så betydningsfullt som du antyder.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: holdning til boler
« #131 : 07. juni 2007, 22:43 »
Dette er nok litt for enkelt. I min arbeidsverdag gir jeg rikelig med medisiner til pasienter. De reagerer med få unntak ganske likt. DET kan jeg garatere deg etter mange år i bransjen.. Hvorfor skal AAS skille seg fra alle andre medisiner jeg omgås i det daglige? Effekten er selvsagt litt individuell, men styrke, preparat, administrasjonsmåte, dosering er det som virkelig gjelder. Genetikk er ikke så betydningsfullt som du antyder.

Selvsagt reagerer pasienter likt fordi pasienter med samme lidelser er ofte en forholdsvis homogen gruppe mennesker. Det som er tilfelle med AAS er at en liten utrent fyr på 70 kg føler for å prøve dosene som han på 130 kg bruker; da blir det opplagt en liten krasj her. Videre er brukerdosene for AAS langt utover det som regnes som "medisinsk forsvarlig" og følgelig blir sammenligningen din veldig snål.

Ellers er vi enig i at AAS ikke burde skille seg veldig ut, og det gjør det heller ikke gitt at det brukes på "medisinsk nivå". Men jeg er alikevel uenig med deg i at genetikk ikke er betydningsfullt. Det er vel i grunn bare å se på hvordan alkohol fungerer på mennesker og hvor forskjellige tolleransegrenser vi har der. Samtidig vil jo hele hormonbildet bli "forrykket" mer eller mindre ved bruk av AAS og da vil jo helt klart det genetiske utgangspunktet spille en stor rolle, samt behovet for "motvirkende midler" også være ulikt. Og da oppstår problemene om man ikke har kontroll eller administrer dette feil.

Jeg forstår ikke helt hva du mener med at administrering er viktig, men ikke genetikk ? Blir ikke det to sider av samme sak ? Administrering i forhold til genetiske forutsetninger ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: holdning til boler
« #132 : 07. juni 2007, 23:50 »
Og i steroidenes "verden" har jeg sett på flere bekjente at mest IKKE alltid er best mht muskelvekst (som jo ofte er målet). Men MEST resulterer ofte i de værste fysiske bivirknignene og psykiske senskadene (en havnet på psykriatisk institusjon, en havnet i fengsel etter mordforsøk, og en er død). Ingen av disse 3 som jeg her nevner har vært aktive kroppsbyggere, men de har vært "hobbybolere" fra dag 1. Dosene deres har blitt større og større etter hvert som kroppene deres ikke har respondert som de ønsket, og til slutt ble det vel hestedoser. Jeg kjenner andre igjen, aktive kroppsbyggere, som trener bra, spiser bra, lever og ånder for kroppsbygging, OG som tar en kur noen ganger i året, men i langt MINDRE skala enn de 3 tidligere nevnte.
Og bivirkningene er også svært forskjellige. Mye av sykdomsbildet ligger latent i kroppen, og det skal kanskje svært lite til for at den bryter ut. Det være seg psykiske lidelser eller fysiske lidelser, som f.eks. lever- og nyresvikt. Noen får gyno bare de ser på en tablett, mens en annen kan knaske så det tyter ut av ørene hans uten å merke noen verdens ting.......om effektene er så like, så kan jeg ikke forstå hvordan DET kan være mulig!?!



Vel er nok sant det at man reagerer forskjellig, men mye av grunnen til dette er nok også livstil osv. Du sier jo noe av det selv, de som vet hva de driver med, som spiser bra og lever for dette får bedre resultater. Det er vel akuratt det som er forskjellen.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: holdning til boler
« #133 : 09. juni 2007, 01:21 »
Nei, det er ikke det som er den viktigste faktoren i forhold til bivirkninger.

naits

  • Gjest
Sv: holdning til boler
« #134 : 10. juni 2007, 23:35 »
Vel er nok sant det at man reagerer forskjellig, men mye av grunnen til dette er nok også livstil osv. Du sier jo noe av det selv, de som vet hva de driver med, som spiser bra og lever for dette får bedre resultater. Det er vel akuratt det som er forskjellen.

Du kan ha så bra livstil som det går ann, gjøre alt rett, å fortsatt være uheldig å få for eks masse kviser, gyno og veldig høyt blodtrykk, mens andre på akkurat samme stoffet, som lever på cola og pizza, lever herrens glade dager med 0 bivirkninger.

ALLE reagerer forskjellig på AAS.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!