Skrevet av Emne: Flyes  (Lest 1692 ganger)

Utlogget dassmaskin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Flyes
« : 09. juli 2007, 21:40 »
Hei.

Når jeg skal ta flyes, skal armene være rette når de er senket til skuldernivå, eller skal albuene bøyes?  Og dersom armene er rette, er det fullstendig feil og gir ikke noe effekt (lurer siden jeg har gjort det på denne måten et par ganger nå)?

Jeg har sett noen bilder på nettet, og lest noen forklaringer, men synes det har vært kronglete forklart og kronglete å se.

Utlogget Danni0812

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 214

Sv: Flyes
« #1 : 09. juli 2007, 23:38 »
når du tar flyes skal albuene være litt bøyde. Synes selv at jeg ikke får noe ut av det hvis jeg har strake armer
Maksløft:

Knebøy - 155kg
Benkpress - 105kg
Markløft - 165kg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98369.msg1468410;topicseen#new

20 år gammel
79kg tung

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Sv: Flyes
« #2 : 09. juli 2007, 23:43 »
Bøyde albuer.

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Flyes
« #3 : 10. juli 2007, 11:00 »
Som nevnt tidligere her, skal albuene være litt bøyd, mens armene senkes rett ut fra kroppen. Har du ingen som kan lære deg øvelsen ?

Hvis du ikke har det, og ikke får den til riktig - så bør du heller ikke bruke den. Du kan f.eks. heller kjøre decline benk og dips.

Utlogget Gonzalez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Sv: Flyes
« #4 : 10. juli 2007, 13:29 »


Øvelsen er jo ikke såå inmari vanskelig, men det er sikkert lurt å starte med litt lette vekter for å øve inn teknikken. Smiley

Utlogget speediie

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Flyes
« #5 : 10. juli 2007, 14:27 »
Jeg kjører m bøyde albuer. synes det funker best jeg Wink
De fleste viktige ting i verden er gjennomført av personer som har fortsatt å prøve selv når det har sett ut som om alt håp har vært ute.

Utlogget dassmaskin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Flyes
« #6 : 10. juli 2007, 15:49 »


Øvelsen er jo ikke såå inmari vanskelig, men det er sikkert lurt å starte med litt lette vekter for å øve inn teknikken. Smiley

Se der, ja. Må man ha beina i den possisjonen? Kan man ikke ha dem på gulvet? Og bør jeg ta denne øvelsen skrått òg?

Utlogget Tannfeen

Sv: Flyes
« #7 : 11. juli 2007, 18:35 »
Best å ha bena planta på gulvet, jeg pleier å variere med både skrå og horisontale flyes. Når det gjelder knekken i albuen så trenger ikke den være så stor, bare nok til at du kjenner at det er bicepsen som holder igjen slik at ikke albueleddet presses bakover.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Flyes
« #8 : 11. juli 2007, 20:47 »
Best å ha bena planta på gulvet, jeg pleier å variere med både skrå og horisontale flyes. Når det gjelder knekken i albuen så trenger ikke den være så stor, bare nok til at du kjenner at det er bicepsen som holder igjen slik at ikke albueleddet presses bakover.

agreed.. Men når jeg har tatt skrå flyes føles det får meg at det er noe feil.. vet ikke ossen det er med dere andre :p så jg tar skrå hantelpress isteden får det Smiley
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Tannfeen

Sv: Flyes
« #9 : 11. juli 2007, 21:57 »
Kan det være at du har for stor stor vinkel på benken da? Slik at det går mer på skuldrene?
Men uansett så føler jeg at det tar vel så bra når jeg bruker horisontal benk.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget slappfesken

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

  • Eat healty and your body rewards you.
Sv: Flyes
« #10 : 11. juli 2007, 22:59 »
Når jeg kjører Flyes tar jeg dem ganske raskt ned for så å rive litt i musklene , sånn at jeg får mest styrke i bunnløftet, siden jeg sliter litt med det i benkpress. Utrolig god følelse når det river i brøstet Tongue
Alder: 20
Høyde: 187
Vekt: 107

Utlogget Gonzalez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Sv: Flyes
« #11 : 11. juli 2007, 23:58 »
Når jeg kjører Flyes tar jeg dem ganske raskt ned for så å rive litt i musklene , sånn at jeg får mest styrke i bunnløftet, siden jeg sliter litt med det i benkpress. Utrolig god følelse når det river i brøstet Tongue

Den vakke dum Wink  Tror jeg skal begynne med det og også. Smiley

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Flyes
« #12 : 12. juli 2007, 00:02 »
du kan jo kjøre like dybt med skrå hantelpress, du kan få det til å bli en push og strekk øvelse.. du tar den så dybt og ganske breit ut med vektene, så blir det som om du løfter flyes i bånn også pusher du den opp resten av løftet Smiley
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Tannfeen

Sv: Flyes
« #13 : 12. juli 2007, 00:07 »
Jeg vet ikke om det akkurat anbefales å senke raskt mtp eventuelle skader og strekk. Tror nok det beste er å senke sakte og kontrollert, jeg pleier å bruke dobbelt så lang tid ned på moderate sett, og like lang tid på tunge sett.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!