Skrevet av Emne: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!  (Lest 16913 ganger)

Utlogget city

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« : 16. juli 2007, 22:06 »
leste på viking-power mobiblogg
quote:

I dag fikk Richard Skog bekreftelse fra TWI som arrangerer WSM om at han er tatt ut på Wildcard !
Vi er selvfølgelig veldig glade og stolet på Richards vegne, og gratulerer stort !

For å svare på spørsmål som selvsagt kommer når det gjelder Espen Aune er det begrunnet slik:

WSM skal ha 30 deltakrere totalt.

Top 5 fra USA blir plassert 1 i hver gruppe.
Top 5 fra Great Britain skal også ha 1 i hver gruppe.

Så har det blitt kvalifisert 10-12 gjennom Super Serien i år som f.eks på
Storefjell ble Magnus Samuelsson og Jarek Dymek tatt ut som 2 og 3 plass.
Fra storefjell var det top 4 som kunne i teorien bli tatt ut. Siden Mariusz  vant-går man ikke nedover og direkte kvalifiserer Janne Virtanen på 5 plass.

Når disse fra USA og GB er tatt ut, samt de som er direkte kvalifisert fra SS fies det ut
wildcard. Per i dag er det kun Richard Skog fra Norge spm har fått dettte. Svend og jeg har gjort, og gjør vårt beste for å få med Espen Aune også, da vi synes det er litt "urettferdig" for Espen siden han har slått Richard i 2 stevner i år. Men dette er det IKKE vi som bestemmer !!! Vi har bare sagt hva vi mener, og synes er rettferdig.

Vi håper til det siste at Espen også får dra !

Men vi skal unasett heie og hjelpe våre gutter som får dra til California Disneyland på WSM!!

dette hva jo kult, igrunnen litt rart, men de likte sikkert skog og følte han med sine 2meter har et kjempe potensiale, ikke vet jeg, men ser ikke noen annen grunn til at han sko bli tatt ut og ikke espen aune..
Alder: 21 Vekt: ca 112-117kg Høyde: 180cm

Benk: 155kg
Knebøy: 220kg
Markløft: 280kg

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #1 : 16. juli 2007, 22:08 »
Ønsker "monstret" lykke til. Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #2 : 17. juli 2007, 15:07 »
Gratulerer til Skog da:)

Er dog enig, ville vært mer rettferdig om Espen fikk dra.


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #3 : 17. juli 2007, 16:15 »
Må presisere et par ting:

1 Jeg er glad RIchard får dra til WSM.
2 Jeg skulle ønske TWI hadde sportslig prestasjon som kriterie OGSÅ FOR WILDCARDENE sine.
3 INGEN fra Norge er KVALIFISERT, så det er kun på godvilje og showmanship at vi har fått et wildcard.
4 Det er fortsatt mulig Espen også kan få reise. Svend prøver å få Superserien til å påvirke TWI

Utlogget Arild "Hulk" Haugen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #4 : 17. juli 2007, 18:10 »
for å gjøre det helt klart, så liker jeg ricard veldig godt og unner han det beste.
Men det at han får reise til VM syns jeg blir jævlig feil....Sad

Forstår veldig godt at ricard reiser, og takker. Men det som blir feil her er at Espen skulle så absolutt fått invitasjonen først.. Så her er det "noen" som har handlet svært urettferdig. Alle vet at espen har slått ricard på både nsm og vcp.. Kjenner personlig espen godt og vet hvor sinnsykt mye han har jobbet for nettop dette. Det at han han nå er den som har plassert seg beste av de norske som deltok på vcp men forsatt ikke er først prioritet forteller bare at plassering/prestasjon teller lite kontra "trynetilegg" og dette syns jeg er et Korrupt system... 

Stiller bare et lite spørsmål ved at Ricard direkte etter vcp inngikk sponsoravtale med sportsfood....... og få dager senere fikk invitasjonen til wsm. Jeg forstår at svend ikke har noe med uttaket å gjøre, men syns det virker litt rart!


For alle som elsker strongman og vil at beste mann skal vinne, så syns jeg personlig det er viktig å vise hva man syns om slike avgjørelser...det handler om samholdet i sporten og at rettferdigheten skal seire.....

uansett hva som skjer så ønsker jeg lykke til den eller de som måtte få reise til wsm.





Norges Sterkeste Mann 2007 og 2008

Min hjemmeside: www.arildhaugen.com

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #5 : 17. juli 2007, 18:14 »
Synes heller at Espen burde fått dratt. Men mine gratulasjoner til Ricard uansett. Lykke til.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #6 : 17. juli 2007, 18:23 »
Honnør til Arild for at endelig en av dem som er høyt oppe tørr å si hva de mener. Er helt enig med deg, noe alle dem som bryr seg om en rettferdig strongmansport burde være! Hørte flere hadde reagert på sponsoravtalen mellom richard og svend...  Huh

Utlogget Svend Viking Karlsen

  • Verdens Sterkeste Mann 2001
  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 238
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #7 : 17. juli 2007, 19:37 »
For det første er det ikke noe sponsoravtale mellom meg og Richard, men mellom Heijden Sport Næringsprodukter a/s og Richard.
Nå har det seg sånn at jeg jobber for dem og spurte om vi kunne sponse Richard, noe vi har diskutert lenge. Etter at Wim Heijden så Richard på Storefjell sa han ja.
Bare noen dager etterpå ringer Richard til meg å sier at han har blitt ringt opp fra TWI og spurt om han ville stille på WSM. Jeg gratulerte da Richard, men ringte straks til Collin Bryce i Super Series og spurte om en forklaring. For jeg mente at dette var urettferdig da Espen har slått Richard i 2 stevner. Han sa da at ingen av dem er kvalifisert, men at de ville ha med Richard da de tror han har et veldig stort potensial.
Hadde jeg bestemt så skulle selvsagt Espen gått føre Richard, noe han også gjorde da han ble sendt til Polen på Europas Sterkeste Mann. For til dette stevne ble jeg spurt hvem som skulle representere Norge. Da svarte jeg Arild, men nå ble jo han skada så da ble det Espen.
Jeg har nå i den siste uke prøvd å komme i kontakt med Collin, for han lovte å prøve å få inn Espen også. Men han har ikke svart meg ennå.
Jeg prøver faktisk å jobbe med å få med flest mulig Norske utøvere til internationale stevner. Men det er blitt kritisert helt siden jeg starta med Strongman.
Nå har jeg å Lene jobba med å få strongman på TV siden 1999, og prøver å jobbe med det all den fritiden vi har. At vi ikke er perfekte ennå håper jeg vi er unnskyldt, vi skal prøve å bedre oss til neste år. Vi har alt gjort mange forbedringer fra NSM til Storefjell.
Men vi er kanskje litt hårsåre akkurat nå, vi er begge veldig slitene og prøver som best å lade batteriene.
Derfor er det litt tungt å få sånne beskyldninger som at jeg har noe med dette å gjøre og at jeg er korrupt.

Svend V


Verdens Sterkeste Mann 2001
www.viking-power.no


Sjef for Legger uten grenser (57 cm @ 137 kg KV)

Utlogget Zuul

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #8 : 17. juli 2007, 19:53 »
Tviler på at noen har gjort mer de siste åra for strongman i Norge enn Svend.  Nekter å tro noe annet enn at han er opptatt av sportens beste

Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #9 : 17. juli 2007, 20:06 »
Se hva Svend har gjort med Strongman i Norge de siste årene.

Han har fått Arild og Espen ut i Europa/verden for å vise seg fram. Han reklamerer for sporten på en meget god måte og er også en veldig god representant for strongman sporten i Norge. Stiller jo tilogmed opp på små stevner som dommer.

Internasjonalt er han godt kjent selv og høster såklart ære for dette, men bruker alt det for å hjelpe gutta boys som driver på i dag. Han har laget sponsoravtaler(og reklame) for utøvere som ikke akkurat tjener grovt på sporten, og han har skaffet en mediadekning som er veldig bra. TV2 i beste sendetid. 2år på rad har han fått NSM på TV også. I år var det satt av en time til dette. Meget bra.

Man kan vel si hva man vil om Svend, men at han gjør en utrolig god jobb for strongman Norge er det ingen tvil om. bare se hvordan det går med rekruteringen. Tilfeldig? Neppe...
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget Gymsokk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #10 : 17. juli 2007, 22:07 »
Gratulerer Skog! Smiley

Ser mange synes det er synd at espen ikke er invitert, og det er selvfølgelig synd. Men hva med Arild? Hvorfor tar de ikke med den beste av alle de 3?

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #11 : 17. juli 2007, 22:10 »
Gratulerer Skog! Smiley

Ser mange synes det er synd at espen ikke er invitert, og det er selvfølgelig synd. Men hva med Arild? Hvorfor tar de ikke med den beste av alle de 3?

Arild er desverre skadet, men han kommer sterkt tilbake Smiley

Utlogget city

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #12 : 17. juli 2007, 22:40 »
vant ikke skog over espen på showliften??
Alder: 21 Vekt: ca 112-117kg Høyde: 180cm

Benk: 155kg
Knebøy: 220kg
Markløft: 280kg

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #13 : 17. juli 2007, 22:43 »
vant ikke skog over espen på showliften??

Ja, so what? Polepush er jo ikke akkuratt en strongmanøvelse....

Utlogget city

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Ricard skog er tatt ut til WSM 2007!!
« #14 : 17. juli 2007, 22:44 »
Ja, so what? Polepush er jo ikke akkuratt en strongmanøvelse....
åja hva det den han vant.
ja men då så.
Alder: 21 Vekt: ca 112-117kg Høyde: 180cm

Benk: 155kg
Knebøy: 220kg
Markløft: 280kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!