Skrevet av Emne: Hvordan trener DU ryggen?  (Lest 7743 ganger)

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hvordan trener DU ryggen?
« #30 : 27. juli 2007, 14:20 »
enig forskning på noe slikt høres dumt og urealistisk ut.

Serveruler

  • Gjest
Sv: Hvordan trener DU ryggen?
« #31 : 28. juli 2007, 03:19 »
ryggen min og armene er forran resten, ryggen har jeg pleid å trent med BARE markløft og roing, variert mellom overhånds og underhånds grep, må si at roing med curl grep bygger en del bredde i tilleg til tykkelse, nå i det siste har eg i tillegg begynnt å trene roing i apparat, nedtrekk, dips og liggende stangroing.

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Hvordan trener DU ryggen?
« #32 : 28. juli 2007, 09:44 »
Har akuratt begynt med markløft så trener ikke det så tungt før jeg får teknikken helt inn Grin

-Trener en trekk øvelse lett/tungt 2 ganger i uken
-Trener en ro øvelse lett/tungt 2 ganger i uken

Hardt = 4-6 reps tungt
Lett= 10-12 reps, tungt det og egentlig

Trener trekk og ro øvelsen helt til det stopper opp med fremgang og når det skjer så bytter jeg ut øvelsen med en annen.

Har vel 12 sett på lats og 3 sett på korsrygg til sammen hver uke. Tar markløft på 1 underkropp dag og lats på begge overkropp dagene.

Har vel bra masse allover, men triceps og skuldre utklaserer vel rygg og biceps.

"Hiver" aldri vektene, men jeg kan f.eks bruke litt mer momentum på roing og ikke gå helt ned i til brystet med nedtrekk eller svinge meg litt opp på pull-ups når jeg trener skikkelig tungt. Men mister aldri teknikken så mye at jeg skader meg.

- Presse ryggen maksimalt på toppen 2-3 sekund
- Få maksimal kontakt med musklene Smiley
Gjorde det før (ikke presse i 2-3 sek, men helt strict) og det gjorde at ryggen hang ganske mye etter, men med en gang jeg begynte å trene tungt hvor jeg lar teknikken ikke være alt for strict, men ikke for dårlig heller så har ryggen blitt mye bedre.

JEppz, forskning viser at Ryggøvelser skal gjøres kontrolert og lett, ikke tungt. For eks. jeg trener med 12 reps.
Det hørtes rart ut, kan jeg få en artikkel og kanskje en forskningsraport?

Selv mener jeg alle muskler trenger trening med få reps og mange reps pga de trege og de raske muskelfibrene i muskelen.

ryggen min og armene er forran resten, ryggen har jeg pleid å trent med BARE markløft og roing, variert mellom overhånds og underhånds grep, må si at roing med curl grep bygger en del bredde i tilleg til tykkelse, nå i det siste har eg i tillegg begynnt å trene roing i apparat, nedtrekk, dips og liggende stangroing.
Er lurt å trene trekk øvelser i tillegg til roing, så du ikke får en dårlig kroppsholdning. Så er bra at du trener trekk øvelser nå og Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hvordan trener DU ryggen?
« #33 : 28. juli 2007, 14:24 »
JEppz, forskning viser at Ryggøvelser skal gjøres kontrolert og lett, ikke tungt. For eks. jeg trener med 12 reps.

Pisspreik, tusseladd.

Venter spent på "forskningen" her.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget speediie

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Hvordan trener DU ryggen?
« #34 : 29. juli 2007, 00:07 »
Jeg kjører markløft ganske tungt, 8-10 reps. Jukser kanskje litt på den andre eller siste reppen. Chins nedtrekk og roing. Varierer litt av og til! Holder meg fra 8-10 reps på det meste egentlig!

Det som henger etter er, skuldrene synes jeg!
De fleste viktige ting i verden er gjennomført av personer som har fortsatt å prøve selv når det har sett ut som om alt håp har vært ute.

neonX

  • Gjest
Sv: Hvordan trener DU ryggen?
« #35 : 29. juli 2007, 00:09 »
kjører som regel med 3-5 sec negativer på alle muskelgrupper.

Rygg nå for tiden er rygghev, kabel/hantel roing..chins/nedtrekk.

Siden jeg ikke har tilgang til fristang i benk/bøy og mark.. Så må bruke smith en måned for lår..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!