Skrevet av Emne: Hadde dere gjort det samme?  (Lest 2704 ganger)

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Hadde dere gjort det samme?
« : 25. juli 2007, 15:04 »
http://www.dagbladet.no/tv/?clipid=22012

Det kan se ut som om personen har noe erfaring med tanke på hvordan han plukker ned den første av ranerne, men det tok ikke mange sekundene før han mistet kontrollen.. Må nesten beundre motet til han karen, men med fasit i hånd så var det jo ikke særlig gjennomtenkt.

Selv hadde jeg nok ikke gjort det samme......
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Zuul

Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #1 : 25. juli 2007, 15:11 »
med mindre man er sikker på å lykkes bør man vel strengt tatt ikke prøve

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #2 : 25. juli 2007, 15:14 »
Man burde mao aldrig prøve på noe sånnt......  Jo mer jeg trener, sparrer og jobber, jo mer sikker blir jeg på att man aldrig blir 100% sikker. Spesiellt når det gjelder allt som har med knivforsvar å gjøre. Putt en kniv i hånda på en som er helt amatør, og du har en helt uforutsigbar og svært farlig motstander.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #3 : 26. juli 2007, 11:43 »
En har en ufattelig liten %-sjanse å komme helskinnet fra det hvis man går opp imot en person med kniv, samma hvor mye "knep" man tror man kan. Syns fyren hadde bra flaks der, han tok jo de fleste stikka i beina (hvilket er bedre enn lunger/hals/etc). Men alt i alt, en idiotisk ting å gjøre. Bare gi dem penga liksom, hvem pokker bryr seg hvis alternativet er å bli stabbed.  Huh
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #4 : 26. juli 2007, 13:45 »
Altså.. instinkt? Veit ikkje hvor mange av dere som har vært i enn sånn situasjon, men du blir overasket over hvordan man faktisk reagerer.

I denne situasjonen hadde eg nok latt være, to stykker er for mange Tongue

Om en kar kommer mot deg med kniv, er det veldig liten kjangse for at han klarer å stikke deg i selve kroppen hvis du forsvarer deg med armene (har testet dette med flere personer, med gummi kniv så klart:P). Oppkutta armer, og noen av kutta fingre er bedre enn kniv i lunga. Uansett, denne karen hadde nok litt flaks ja.
Westside disciple

Utlogget Catalonion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #5 : 26. juli 2007, 14:47 »
Liten påminnelse om hva en kniv faktisk gjør med kjøtt/arm/bein:
http://www.youtube.com/watch?v=DJGyxBgf0Is

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #6 : 26. juli 2007, 14:52 »
Han hadde trolig klart seg bedre hvis han etter det relativt effektive angrepet på førstemann (faktisk ganske bra jobba), ikke hadde snudd ryggen til raner nummer to.

Så klart kan man spørre seg hvorvidt det var nødvendig å gripe inn her. Er pengene i kassen på Rema verdt å forsvare? Men kanskje han følte seg truet i øyeblikket, ikke vet jeg ...

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #7 : 26. juli 2007, 15:11 »
Altså.. instinkt? Veit ikkje hvor mange av dere som har vært i enn sånn situasjon, men du blir overasket over hvordan man faktisk reagerer.

I denne situasjonen hadde eg nok latt være, to stykker er for mange Tongue

Om en kar kommer mot deg med kniv, er det veldig liten kjangse for at han klarer å stikke deg i selve kroppen hvis du forsvarer deg med armene (har testet dette med flere personer, med gummi kniv så klart:P). Oppkutta armer, og noen av kutta fingre er bedre enn kniv i lunga. Uansett, denne karen hadde nok litt flaks ja.

Å bli kutta på den måten av en greit skarp kniv vil jo maltraktere arma di så til de grader at du mest sannsynlig ligger og rister i sjokk etter 15sek. Og da er det ikke spess vanskelig å kutte strupen på deg, hehe. Tongue
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #8 : 26. juli 2007, 15:13 »
Han hadde trolig klart seg bedre hvis han etter det relativt effektive angrepet på førstemann (faktisk ganske bra jobba), ikke hadde snudd ryggen til raner nummer to.

Så klart kan man spørre seg hvorvidt det var nødvendig å gripe inn her. Er pengene i kassen på Rema verdt å forsvare? Men kanskje han følte seg truet i øyeblikket, ikke vet jeg ...

Ja, han første gikk greit ned, hehe. Trengte ikke engang gå på double-legen. Cheesy Hadde han bare revet til seg kniven hans og stabba han andre i ryggen med den mens han rota med kassa så hadde det jo blitt litt steven seagal-schwong over det.

Men, den febrilske sparkinga hans redda jo mest sannsynlig livet hans også, så props til han for den, hehe. Cheesy
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #9 : 26. juli 2007, 15:15 »
Synes det ser ut som han blir stukket før han griper inn? 
Han faller sammen før han går til angrep, er det fordi han blir stukket  what
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #10 : 26. juli 2007, 15:18 »
Aner ikke, kanskje han løp seg på kniven ellernoe. Så ikke ut som de traff magen hans noe når han drev med the elevated moonwalk.
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #11 : 26. juli 2007, 15:23 »
Å bli kutta på den måten av en greit skarp kniv vil jo maltraktere arma di så til de grader at du mest sannsynlig ligger og rister i sjokk etter 15sek. Og da er det ikke spess vanskelig å kutte strupen på deg, hehe. Tongue

Nei, tar lengre tid enn som så.. spørs litt.. men klarer deg vanleghvis i ett minutt..

EDIT: i sånne fighter går man etter ballene Wink
Westside disciple

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #12 : 26. juli 2007, 16:53 »
Mange som har instinkt som denne mannen. Jeg har selv opplevd å gripe inn i flere situasjoner uten å tenke meg om, den ene gangen ble jeg også knivstukket.Sad Det er nok ikke smart, men hos noen står rettferdighetssansen så høyt at man reagerer før man rekker å tenke. Men for hva vi vet kan også mannen ha blitt truet, følt seg truet etc. Den åpenbare feilen han gjør (Sett i ettertid) er at han blir værende over angriper nr 1 istedenfor å gå rett på nr 2. Men, det er ikke lett å tenke rasjonelt når dritten har truffet vifta.

Tøft gjort, men unødvendig med mindre han ble truet/følte at det var fare for helse/liv. Og hans reaksjon med beina reddet nok livet hans.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #13 : 26. juli 2007, 18:28 »
Fra artikkelen om hendelsen "Som man ser av videoen forsøkte kunden å stoppe de to maskerte ranerne da de stormet butikken, men han maktet ikke å overrumple begge to. Ranet kunne fort endt i drap da ranerne knivstakk kunden fem ganger i mage og lår"

Det kan se ut som om han blir stukket i magen, og att det er derfor han går ned på kne, men første gangen jeg så det, så syntes jeg det så ut som om han planla takedownen han skulle bruke når han satte seg ned.  Fellinga var fin den, og satt som ett skudd, men med tanke på att det var to motstandere så var det ett dårlig valg. Selv hadde jeg ikke grepet inn i slike situasjoner. 5 knivstikk. For hva?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Hadde dere gjort det samme?
« #14 : 05. august 2007, 23:48 »
Det skal uansett ikke være mer enn ca 4000kr i kassa maks, så ikke akkurat noe å ofre liv og lemmer for. På ranskurs for Rimi så ble jeg kjemperedd under "ranet", så jeg tror ikke jeg hadde reagert som ham.. Men det vet man jo ikke.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!