Skrevet av Emne: ADN og veksthormoner  (Lest 6299 ganger)

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

ADN og veksthormoner
« : 07. august 2007, 23:12 »
(prøvde å finne en halveis passende topic, godt mulig jeg mislykkes litt der)

Hvordan er det med antidopingarbeidet og testing av disse stoffene:

* Hgh
* Igf-1
* Mgf
* Insulin

Hvis jeg ikke tar feil så har aldri noen utøvere blitt testet for disse stoffene i Norge. Er det fordi at det ikke er mulig å teste for dette med den teknologien adn har (mangler)? Eller er det fordi at det er for dyrt å teste for disse stoffene? Jeg vil tro at utøvere i idretter med dopingtester ser på dette som "safe" stoffer da de er sikre på at de ikke vil bli testet.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: ADN og veksthormoner
« #1 : 07. august 2007, 23:15 »
så et bilde i media hvor langrennsløperne nå ble testet på sommertrening, og det ble tatt blodprøver. Der påvises bruk av hgh og igf-1 og igf-1LR3.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: ADN og veksthormoner
« #2 : 07. august 2007, 23:32 »
så et bilde i media hvor langrennsløperne nå ble testet på sommertrening, og det ble tatt blodprøver. Der påvises bruk av hgh og igf-1 og igf-1LR3.

Hvem? Hvor? Link? Wink

Edit: Har ADN nødvendige apperater (eller hva man bruker) til å teste dette?

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: ADN og veksthormoner
« #3 : 08. august 2007, 00:02 »
Historien har vel vist at man aldri skal føle seg for sikker. I tillegg til å leve med vissheten om at man bedrar alle rundt seg og de som ser opp til en, så lever man i konstant bekymring for å bli tatt.

Huskere dere skandalen med de finske skiløperene? En i støtteapparatet uttalte den gang: "Men vi skulle aldri blitt tatt".


Nå vet ikke jeg hvor flinke ADN er til å teste utøvere i kraftsportrelaterte idretter utenom stevner/samlinger, men om man vil, regner jeg med at det er mulig å jukse i Norge også. Men man setter mye på spill, og har kanskje mer å tape enn å vinne på det.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: ADN og veksthormoner
« #4 : 08. august 2007, 00:08 »
Hvem? Hvor? Link? Wink

Edit: Har ADN nødvendige apperater (eller hva man bruker) til å teste dette?
hadde jeg husket hvilken artikkel jeg så bildet i, så hadde jeg linket, men jeg er 100% sikker på at det var blodprøver som ble tatt. det er relativt lett å detekte juks med hgh og igf.. Antall røde blodlegemer og nivå av igf gir mer enn en indikasjon på at det har vært tilført saker og ting. Smiley Men jeg har enda ikke hørt om noen som har blitt tatt.

ins og mgf tviler jeg på kan detektes.. men det vil alltid finner små smutthull.

Jeg tror det er få idrettsfolk i norge som doper seg. Og jeg tror det er forsvinnende få i styrkeløft og vektløfting på NM-nivå. Smiley

Jeg hadde ikke turt gamble med noe, for selv vi middelmådige har blitt testet jevnt og trutt. selv om man KUNNET slipp eunna, så er sjansen for å bli tatt veldig stor I TILLEGG til at alle resultater og progresjon legges ut etterhvert, så en plutselig forbedring ville slått ut i røde lamper hos alle venner og kjente. Smiley


Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: ADN og veksthormoner
« #5 : 08. august 2007, 08:54 »
Angående Insulin

Sitat
How to catch an insulin-doping athlete

A growing number of athletes reportedly take insulin to boost their performance illegally, but controlling insulin abuse has gone largely unchecked. Now, a urine test designed by German and Belgian scientists could be set to change all that.
Although it is unclear whether or not shooting up with insulin improves athletic performance, the International Olympic Committee banned the use of this hormone by non-diabetic athletes in 1998. But a test to catch insulin dopers does not exist.

'So far no doping control assay is able to differentiate synthetic insulins from endogenously produced insulin,' explained Mario Thevis, a biochemist at the German Sport University in Cologne. 'In order to prevent athletes from administering this drug, a reliable and sensitive method is necessary,' he said. Thevis and colleagues have now reported such a test in the journal Analytical Chemistry.
Thevis' team purified degradation products of natural and synthetic insulin from the urine of healthy volunteers or patients and athletes being treated for diabetes mellitus.

'Therapeutics are commonly monitored in blood and the metabolic fate of these drugs in urine was considered negligible,' explained Thevis. 'Now, modern analytical instruments have allowed for the detection of low-level compounds and metabolites.' For instance, 'the amino acid compositions are different in human insulin and most synthetic analogues,' he said, 'this factor can be determined using mass spectrometry.'
Synthetic insulin could improve performance in non-diabetic athletes
The test unambiguously discriminates metabolites of Lantus insulin, a long acting synthetic insulin, from human insulin based on modifications introduced by pharmaceutical companies, said Thevis. It is currently being assessed for use in future drug tests by the World Anti-Doping Agency.
'It is clear that a lot of good work has been achieved,' Olivier Rabin, director of science at the World Anti-Doping Agency in Montreal, Canada told Chemistry World. 'We would want to apply this method to maximise our chances of catching cheaters,' he added.

Although the researchers validated the test for one type of synthetic insulin, the method did not work for the urine samples from the diabetic patients treated with recombinant human insulin or Levemir, two other commercially available long acting insulins.

'The discrimination is more complex as the molecules [natural and recombinant human insulin] are identical,' explained Thevis.
However, the researchers found that when they compared the ratio of a degradation product of the synthetic insulins to endogenous insulin, the ratio was elevated in diabetic patients treated with either recombinant human insulin of Levemir. Thevis says that a ratio profile is a 'promising approach' for identifying the misuse of these types of insulin that his team is currently pursuing.

Insulin, when used as a performance enhancer, works to slow down the degradation of muscle tissue, which is attractive to such athletes as bodybuilders especially when they are also doping with a growth hormone. For endurance athletes, cyclists and runners, for example, insulin provides fuel for muscle cells and improves stamina. Although the prevalence of insulin doping is not known, luggage seizures at airports and testimonials from formerly doped athletes suggest that the abuse of this hormone is a real problem.

'We know insulin abuse is part of the doping regimen of some athletes,' said Rabin.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: ADN og veksthormoner
« #6 : 08. august 2007, 10:48 »
Nå vet ikke jeg hvor flinke ADN er til å teste utøvere i kraftsportrelaterte idretter utenom stevner/samlinger, men om man vil, regner jeg med at det er mulig å jukse i Norge også. Men man setter mye på spill, og har kanskje mer å tape enn å vinne på det.

Jeg aner ikke hvor flinke ADN er til å teste utøvere utenom stevner/samlinger, men skjer gjør(gjorde) det ihvertfall. For en del år tilbake så trente jeg i de samme lokalene som Fredrisktad Styrkeløftforening brukte og brått sto de der og avkrevde selv meg en urinprøve. Det hører med til historien at jeg aldri har vært aktiv utøver. Knapt nok en passiv utøver Tongue
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: ADN og veksthormoner
« #7 : 08. august 2007, 12:04 »
Jeg aner ikke hvor flinke ADN er til å teste utøvere utenom stevner/samlinger, men skjer gjør(gjorde) det ihvertfall. For en del år tilbake så trente jeg i de samme lokalene som Fredrisktad Styrkeløftforening brukte og brått sto de der og avkrevde selv meg en urinprøve. Det hører med til historien at jeg aldri har vært aktiv utøver. Knapt nok en passiv utøver Tongue

Var du medlem i i styrkeløftforbundet da? Eller annen organisasjon tilknyttet NIF?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: ADN og veksthormoner
« #8 : 08. august 2007, 12:25 »
Var du medlem i i styrkeløftforbundet da? Eller annen organisasjon tilknyttet NIF?
Trenger ikke ha signert kontrakt for å bli spurt om å avlegge. det holder at man er tilstede ¨på trening i klubb tilsluttet NIF. Feks i klubblokale på trening der. Smiley

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: ADN og veksthormoner
« #9 : 08. august 2007, 12:29 »
Trenger ikke ha signert kontrakt for å bli spurt om å avlegge. det holder at man er tilstede ¨på trening i klubb tilsluttet NIF. Feks i klubblokale på trening der. Smiley

Huh

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: ADN og veksthormoner
« #10 : 08. august 2007, 12:30 »
Jeg aner ikke hvor flinke ADN er til å teste utøvere utenom stevner/samlinger, men skjer gjør(gjorde) det ihvertfall. For en del år tilbake så trente jeg i de samme lokalene som Fredrisktad Styrkeløftforening brukte og brått sto de der og avkrevde selv meg en urinprøve. Det hører med til historien at jeg aldri har vært aktiv utøver. Knapt nok en passiv utøver Tongue

Du skulle ha tissa på dem! Dem!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: ADN og veksthormoner
« #11 : 08. august 2007, 12:33 »
Du skulle ha tissa på dem! Dem!

Du mener slikt?

ADN vs Shortone

Deal 

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: ADN og veksthormoner
« #12 : 08. august 2007, 12:42 »
Trenger ikke ha signert kontrakt for å bli spurt om å avlegge. det holder at man er tilstede ¨på trening i klubb tilsluttet NIF. Feks i klubblokale på trening der. Smiley

Hva vil da skje hvis en person som trener i et klubblokale er dopet? Vedkommende kan jo ikke stenges ute da man ikke konkurrerer. Får man da bare en bekrefterlse på at ''man'' bruker og det er det?

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: ADN og veksthormoner
« #13 : 08. august 2007, 12:43 »
Var du medlem i i styrkeløftforbundet da? Eller annen organisasjon tilknyttet NIF?

Nope.

Du skulle ha tissa på dem! Dem!

Skulle gått greit det, med tanke på at en eller annen tvilsom kar faktisk fysisk skulle se pisset forlate den lille (den er egentlig stor altså Tongue ) og entre koppen. Hadde bare vært å snu seg litt kjapt. Men jeg hadde forsåvidt mer enn nok med å få skviset ut noen dråper. Det er ikke så helt enkelt når noen står og glaner på urineringsredskapen din.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: ADN og veksthormoner
« #14 : 08. august 2007, 12:44 »
den positive prøven tror jeg blir "belastet" klubben han da trener i... Men dette er teori. I praksis vil denne nekte å avlegge prøve, og denne nektingen bli sett på som en sak.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!