Skrevet av Emne: Best treningsmetode for å få opp kondisjonen / max VO2  (Lest 7805 ganger)

Utlogget fanacool

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Takk for svar alle sammen,

jeg kjørte gerilja kardio intervallene og det kjentes ut som det tok på hjertet og ikke belastet muskelene så mye. På trening idag var jeg nesten helt tilbake i form, bare etter en kardio trening. Konge !



Utnyttelsesgraden av VO2max er egentlig summen av alle ting som spiller inn som Melkesyreterskel, teknikk, Væskebalanse, sammensettning av muskelfibre, engergiomsettning i muskulatueren, temperatur i musulatur, taktikk, psyke osv.

Noen av disse er lett og ta tak i å gjøre noe med som teknikk, sørge for god væskeballanse og psyken.

Det stemmer at det ikke alltid er den med det høyeste VO2 opptaket som vinner. I toppen har alle høyt VO2 opptak så det er andre faktorer som skiller dem. Har en over 70 ml/kg/min så har en nok til å kunne hevde seg på elitenivå i de fleste idretter. Etter det spiller utnyttelsesgraden inn.


rett ut fra treningslære boka dette Wink

Utlogget fanacool

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

En bra måte for å trene opp kondisjonen er:

Intervall med 4 drag. 2-3 min. pause mellom hvert drag. Hvert drag skal vare i 4 min, og du skal løpe med 85- 95 % av makspuls.


er det mulig å løpe med 95% av maxpuls i 4 minutter :O

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!