Skrevet av Emne: IF (Intermittent Fasting) har gitt meg gode resultater så langt...  (Lest 43082 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Ingen mat før trening? Hva ? Hvordan yter du da? Funker det?

Du kan godt spise noe et par timer før trening hvis du føler at du yter bedre av det, men det er ikke noe must. Personlig drikker jeg som regel bare en proteindrink ca en halvtime før eller tar et tilskudd med frie aminosyrer (EAA) rett før trening. Merker ingen forskjell på hvordan jeg yter i sammenligning med dager hvor jeg har rukket å spise et par måltider før jeg drar på gymet.

Hva slags mat spiser dere da? Så mye kcal (2500) på 3 måltider - noen forslag?

Vanlig mat. Store porsjoner.

Trenger en mer utfyllende artikkel om dette, der det står om måltid før etter trening hva man kan spise under fasten etc?

Faste er jo pr. definisjon å avholde seg fra mat, men det trenger ikke å være 100% av eller på.

Her finner du nok det meste av det du lurer på om periodisk faste à la Leangains / Martin Berkhan:
http://leangains.blogspot.com/search/label/Intermittent%20Fasting%20Primer


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Du kan godt spise noe et par timer før trening hvis du føler at du yter bedre av det, men det er ikke noe must. Personlig drikker jeg som regel bare en proteindrink ca en halvtime før eller tar et tilskudd med frie aminosyrer (EAA) rett før trening. Merker ingen forskjell på hvordan jeg yter i sammenligning med dager hvor jeg har rukket å spise et par måltider før jeg drar på gymet.

Vanlig mat. Store porsjoner.

Faste er jo pr. definisjon å avholde seg fra mat, men det trenger ikke å være 100% av eller på.

Her finner du nok det meste av det du lurer på om periodisk faste à la Leangains / Martin Berkhan:
http://leangains.blogspot.com/search/label/Intermittent%20Fasting%20Primer

Så jeg spiser da altså mine 250 g protein i en periode på 8 timer på 2-4 måltider og blir fra 65-125 g p per måltid.

Samt karbohydrat som ligger på 230 g samme ? Bør jeg øke karbohydrat?

Fettet kommer fra nøtter og udo's choice som vanlig? Samme mengde? Noe som skal fremheves å spise mer av?

Jeg spiser kun ren mat, havregryn, kyllingfilet, ris, etc

Skal prøve din "pre workout meal" med shake og som i bloggen et lite måltid av mat og se hvilken som funker best!

Etter trening, bør jeg da ta en shake med protein og karbohydrat? Og spisedag er den OK eller blir den unødvendig?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Samt karbohydrat som ligger på 230 g samme ? Bør jeg øke karbohydrat?

Ikke hvis du ikke føler at du trenger det. Er dog ingen ulempe å variere litt på karboinntaket fra dag til dag ("carb cycling").


Fettet kommer fra nøtter og udo's choice som vanlig? Samme mengde?

Jeg spiser kun ren mat, havregryn, kyllingfilet, ris, etc

Høres bra ut.


Skal prøve din "pre workout meal" med shake og som i bloggen et lite måltid av mat og se hvilken som funker best!

Husk at hva du spiser dagen/dagene før har stor innvirkning. Jeg merker ofte stor forskjell om jeg har spist mye karbo dagen før trening eller ikke.


Etter trening, bør jeg da ta en shake med protein og karbohydrat?

Karbohydratpulver er totalt meningsløst, hvis du nå ikke driver med utholdenhetstrening på høy nivå og trener flere ganger i løpet av dagen, eller muligens hvis man sliter med å få i seg nok kalorier, men da finnes det bedre alternativ enn slike høy-GI sukkerpulver.

Proteinshake etter trening er bra.



Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Glemte denne:

Og spisedag er den OK eller blir den unødvendig?

Spisedager er ikke nødvendige, hvis man nå ikke har et veldig kjedelig kosthold på ukene og ikke varierer/sykler karboinntaket fra dag til dag.



Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Ikke hvis du ikke føler at du trenger det. Er dog ingen ulempe å variere litt på karboinntaket fra dag til dag ("carb cycling").


Høres bra ut.


Husk at hva du spiser dagen/dagene før har stor innvirkning. Jeg merker ofte stor forskjell om jeg har spist mye karbo dagen før trening eller ikke.


Karbohydratpulver er totalt meningsløst, hvis du nå ikke driver med utholdenhetstrening på høy nivå og trener flere ganger i løpet av dagen, eller muligens hvis man sliter med å få i seg nok kalorier, men da finnes det bedre alternativ enn slike høy-GI sukkerpulver.

Proteinshake etter trening er bra.



Gode svar, gode svar!
Ingen karb etter trening fra pulver altså, men bør man ha karb etter trening eller bare protein shaken også det store måltidet når man kommer hjem?

Hva spiser du på daglig basis slik at jeg har et grunnlag å forholde meg til?

Beklager massingen, men vil gjøre ting rett og du er "the go to" man!

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Ingen karb etter trening fra pulver altså, men bør man ha karb etter trening eller bare protein shaken også det store måltidet når man kommer hjem?

Karbo etter (styrke)trening har ingen større hensikt så lenge man får i seg protein.


Hva spiser du på daglig basis slik at jeg har et grunnlag å forholde meg til?

Spiser "vanlig" mat, med fokus på mye protein og grønnsaker. Spiser som regel mer karborik mat dagen før treningsdager, og så mer proteinrik mat på treningsdagene. Føler at jeg presterer bedre på trening av å gjøre det slik.


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Karbo etter (styrke)trening har ingen større hensikt så lenge man får i seg protein.


Spiser "vanlig" mat, med fokus på mye protein og grønnsaker. Spiser som regel mer karborik mat dagen før treningsdager, og så mer proteinrik mat på treningsdagene. Føler at jeg presterer bedre på trening av å gjøre det slik.

Ok, får prøve. Hiver i meg en 40g proteinshake før trening og en etter trening også når jeg kommer hjem lager jeg ris og karbonadedeig på 1500 kcal? også resten ut på kvelden i form av et eller annet også en kasein shake før bedtime eller skyr naturell høres det greit ut?

Jeg bør fremdeles spise trege karbs right?

Så en havregryn shake på kvelden bestående av resten av maten er greit? 1000 kcal i havregryn protein / udo's choice?

Eller fy fy? Hehe.. føler meg fortapt Cheesy

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Ok, får prøve. Hiver i meg en 40g proteinshake før trening og en etter trening også når jeg kommer hjem lager jeg ris og karbonadedeig på 1500 kcal? også resten ut på kvelden i form av et eller annet også en kasein shake før bedtime eller skyr naturell høres det greit ut?

Jeg bør fremdeles spise trege karbs right?

Så en havregryn shake på kvelden bestående av resten av maten er greit? 1000 kcal i havregryn protein / udo's choice?

Eller fy fy? Hehe.. føler meg fortapt Cheesy

Ville prøvd å få i meg proteinene i solid form, cottage cheese eller egg f.eks før sengetid da de gir deg bedre metthetsfølelse og kan hjelpe deg med sultfølelsen under fasten dagen etterpå. De fleste IFere er litt "motstandere" av shaker etter hva jeg har forstått.
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Ok, får prøve. Hiver i meg en 40g proteinshake før trening og en etter trening også når jeg kommer hjem lager jeg ris og karbonadedeig på 1500 kcal? også resten ut på kvelden i form av et eller annet også en kasein shake før bedtime eller skyr naturell høres det greit ut?

Høres bra ut.


Jeg bør fremdeles spise trege karbs right?

Selvsagt.


Så en havregryn shake på kvelden bestående av resten av maten er greit? 1000 kcal i havregryn protein / udo's choice?

Ja, det er greit.


Ville prøvd å få i meg proteinene i solid form, cottage cheese eller egg f.eks før sengetid da de gir deg bedre metthetsfølelse og kan hjelpe deg med sultfølelsen under fasten dagen etterpå. De fleste IFere er litt "motstandere" av shaker etter hva jeg har forstått.

Enig. Ingenting i veien med proteinpulver, men blander det mye heller i noen form for mat enn drikker det i en shake.


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

"Weight Gain 4000"
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081


Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Høres bra ut.


Selvsagt.


Ja, det er greit.


Enig. Ingenting i veien med proteinpulver, men blander den mye heller i noen form for mat enn drikker den i en shake.

Honnør til deg! Jeg på min side, føler proteinshake + havregryn gir meg metthet i LANG tid - så dette blir mojo! Tusen takk beefcake, du er en evig kilde til informasjon!

Btw alle kildene og studiene som du disher opp med, hvor får du de fra? vil gjerne lese meg opp litt Smiley

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Btw alle kildene og studiene som du disher opp med, hvor får du de fra? vil gjerne lese meg opp litt Smiley

"Alt" finnes jo på internett, men hvis du vil lese deg opp om kosthold og trening så anbefaler jeg å starte med å lese noe av f.eks. Lyle McDonald, Alan Aragon, Martin Berkhan og Børge Fagerli.

Hvis det er forskning du er ute etter så finner du det på http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/


Utlogget Mats_AA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Er det en must å få i seg shake etter trening?? Man hører jo ofte at man bør fylle på med proteiner etter trening på grunn av kroppen suger til seg næringen.. Jeg pleier ofte å spise et måltid 1-2 timer før trening med både proteiner og karbs. Ut i fra det jeg har lest av innleggene dine Beefcake så mener du at "lagrene" i kroppen ikke vil bli så fort tomme som mange skal ha det til.  Kan jeg droppe shaken og heller spise et solid måltid med masse proteiner og litt karbs 1 time etterpå utenat dette går utover restitusjonen og oppbyggningen??

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!