Skrevet av Emne: IF (Intermittent Fasting) har gitt meg gode resultater så langt...  (Lest 43088 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
men jeg føler at IF er mere beregnet på mennesker som er svært inaktive på dagen.
kjipt å ikke kunne bli med f.eks:gutta for å spille fotball eller no aktivitet på dagen pga det vil være ugunstig for kroppen som er i faste.eller er det en løsning på det?

Periodisk faste/ IF er kun en måte å legge opp sin hverdag og sitt kosthold på, ikke en religion som ikke tillater avvik... Hvis du har vært veldig aktiv, og føler at du trenger mat, så spiser du mat. Enkelt og greit.  Smiley

At IF skulle være mere beregnet på mennesker som er "svært inaktive" syns jeg ikke. Så lenge man bare spiser nok i løpet av det nærmeste døgnet så klarer man alltid å vende proteinbalansen til positiv. Man trenger ikke å spise med en gang bare fordi man beveget litt på seg.


Utlogget Anger is a Gift

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

HIT, har du tatt prot/karbo-shake etter trening iløpet av deffen, eller har du bare dratt rett hjem for å innta et konge-måltid som skulle dekke behovet du har etter trening-----og vell så det? Jeg begynte på IF i går, faster fra 02 til 18.00, spiser et måltid kl 18, et ca 22.30 og siste kl 02.

 Jeg er litt usikker på om jeg skal innta en shake etter trening eller ikke, og bør det inneholde karbo? Kjører 20-30 min kardio etter treninga, så det er kanskje nødvendig med en shake, sålenge det totale kcal-inntaket ikke overstiger forbruket?

Utlogget Anger is a Gift

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Beefcake, har du noen formening?

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

når er det du trener da?
men hovedpunktet til if er at du skal tømme magesekken din, derfor ingen næring iløpet av 16 timer..
men da jeg regner med at treningen din er i løpet av dine spisetimer, er det jo ikke noen grunn for at du skal unngå denne shaken

Utlogget geir23

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

du skal ha ett måltid rett før trening og etter som du sier!

Utlogget Anger is a Gift

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

når er det du trener da?
men hovedpunktet til if er at du skal tømme magesekken din, derfor ingen næring iløpet av 16 timer..
men da jeg regner med at treningen din er i løpet av dine spisetimer, er det jo ikke noen grunn for at du skal unngå denne shaken

Trener fra kl 20 til 21.30. Nei, enig i det. Bare lurte på om det var dumt å ta den shaken for så å dra hjem hive innpå måltid nr 2 (regner ikke shaken som måltid), men dette er vel egentlig irrelevant så lenge det totale kcal-inntaket ikke overstiger forbruket Smiley

Utlogget Anger is a Gift

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Vil et par gram l-glutamin på morningen sammen med vitaminer og mineraler ha noe å si for fastingen? Proteinshake ødelegger jo fasten. Proteiner består av aminosyrer, og l-glutamin er jo en aminosyre. Derfor ble jeg litt usikker..

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Vil et par gram l-glutamin på morningen sammen med vitaminer og mineraler ha noe å si for fastingen? Proteinshake ødelegger jo fasten. Proteiner består av aminosyrer, og l-glutamin er jo en aminosyre. Derfor ble jeg litt usikker..

Glutamin vil også stimulere til insulinutskillelse, men et par gram har nok ikke særlig stor betydning.

Men hvorfor skal du ha glutamin på morgenen?
(eller snarere; hvorfor ekstra glutamin i det hele tatt..?)

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=70454.msg981589#msg981589


Utlogget martinokei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Jeg skal nå prøve dette 1-3 måneder alt etter resultater. Har gjort det i 2 uker og har gått ned 2kg (se logg for bilder akkurat nå). Synes dette virker spennende og skal gi det en sjanse!
martinokeis trenings- og kostholdslogg:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66779.new#new

Utlogget Anger is a Gift

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Glutamin vil også stimulere til insulinutskillelse, men et par gram har nok ikke særlig stor betydning.

Men hvorfor skal du ha glutamin på morgenen?
(eller snarere; hvorfor ekstra glutamin i det hele tatt..?)

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=70454.msg981589#msg981589

Interessant Beefcake, som vanlig. Hva kan jeg med god samvittighet innta iløpet av fasten bortsett fra vann? Vil kaffe stimulere til insulinutskillelse? Eller CLA? Det er jo fett, så det er kanskje ikke så lurt..?

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Interessant Beefcake, som vanlig. Hva kan jeg med god samvittighet innta iløpet av fasten bortsett fra vann? Vil kaffe stimulere til insulinutskillelse? Eller CLA? Det er jo fett, så det er kanskje ikke så lurt..?

Du skal i det hele tatt prøve å unngå kalorier utenom når fasten brytes. Kaffe/te går greit, men kaloriinneholdige matvarer/drikkevarer er noe man burde unngå. Dette inkluderer også noe så uskyldig som en bit extra tyggegummi.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Anger is a Gift

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Du skal i det hele tatt prøve å unngå kalorier utenom når fasten brytes. Kaffe/te går greit, men kaloriinneholdige matvarer/drikkevarer er noe man burde unngå. Dette inkluderer også noe så uskyldig som en bit extra tyggegummi.

Ta med tannbørste på jobb da? :p Eller nei....er vel kanskje en kalori i tannkremen, hah Smiley

Neida, jeg skjønner.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Ta med tannbørste på jobb da? :p Eller nei....er vel kanskje en kalori i tannkremen, hah Smiley

Neida, jeg skjønner.

jeg vet ikke med deg, men jeg spiser ikke tannkremen min

Utlogget Anger is a Gift

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

jeg vet ikke med deg, men jeg spiser ikke tannkremen min

Det har du absolutt til overs å prøve. Blander litt i proteinshaken for å få en ekstra funky smak.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

jeg spiser fortsatt ikke tannkrem





Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!