Skrevet av Emne: Skal begynne å trene  (Lest 870 ganger)

Utlogget paradoks

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Skal begynne å trene
« : 15. september 2007, 16:12 »
Hei,
har tenkt å begynne å trene, men har flere spørsmål og ting jeg lurer på...
Det har seg slik at jeg ser ganske gjennomsnittlig ut, men har ikke trent på flere år. Er 16 år, sluttet med fotball da jeg var 12, har bare trent litt og litt siden da. Nå vil jeg begynne i treningsstudio, og vil satse både på styrke og størrelse. Kondisjon vet jeg hvordan jeg vil trene, men jeg trenger hjelp til de andre. Kunne godt tenkt meg å trene 3 ganger i uka, og trenger råd om hvordan dette bør gjøres. Begynner ikke før vinteren/senhøsten står for døra, så jeg har også tid til litt bulking. Anbefal gjerne en type proteinpulver og lignende kost jeg bør anskaffe. Så ja, da var det meste sagt - hva er deres råd?

EDIT:
PM fra "snakes":

hva er dine løft? mark/benk/knebøy/skulderpress/hantelcurl?
Svar:

Det vet jeg helt ærlig ikke. Trente litt i studio i 8. klasse men da fikk jeg streng beskjed om ikke å gjøre tunge løft, men heller lettere, flere repetisjoner. Er nok ikke så sterk at det gjør noe...
...
Vet vel egentlig ikke hva de fleste er engang.

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Skal begynne å trene
« #1 : 15. september 2007, 16:33 »
Tren knebøy, markløft, benkpress, militærpress, chins, dips, stangroing, stangcurl, smalbenk, stakmark. Lær deg teknikken i disse øvelsene og ikke legg på mye vekt før teknikken sitter skikkelig. Start treningen allerede nå!

Spise sunn mat. Havregryn, egg, kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, melk, tran, fullkornsris, fullkornspasta, poteter, grovt brød/knekkebrød.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget luke_chadwick

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Skal begynne å trene
« #2 : 19. september 2007, 14:15 »
Tren knebøy, markløft, benkpress, militærpress, chins, dips, stangroing, stangcurl, smalbenk, stakmark. Lær deg teknikken i disse øvelsene og ikke legg på mye vekt før teknikken sitter skikkelig. Start treningen allerede nå!

Spise sunn mat. Havregryn, egg, kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, melk, tran, fullkornsris, fullkornspasta, poteter, grovt brød/knekkebrød.

hehe kunne ikke sagt det bedre selv, det må være den enkleste men samtidig den beste beskrivelsen av trening på, du manglet bare "sov 8 timer natten" =)

Utlogget speediie

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Skal begynne å trene
« #3 : 19. september 2007, 19:22 »
Tren knebøy, markløft, benkpress, militærpress, chins, dips, stangroing, stangcurl, smalbenk, stakmark. Lær deg teknikken i disse øvelsene og ikke legg på mye vekt før teknikken sitter skikkelig. Start treningen allerede nå!

Spise sunn mat. Havregryn, egg, kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, melk, tran, fullkornsris, fullkornspasta, poteter, grovt brød/knekkebrød.
Der fikk du vel svar på det meste.. Kan legge til noe som hjalp meg når jeg bynte.. bynte med lette vekter på alle basisøvelser.. 12-15reps i noen uker med god hjelp fra en styrkeløfter! angrer ikke et sec på at jeg bynte rolig de første ukene.. teknikken og riktig mat har alt og si vist man skal ha fremgang! Bynn dagen med en god frokost, som består av havregryn evnt. protein shake vist du har det! 2-3 glass melk og TRAN Wink spis minst 6måltider med sunn og rik mat!
De fleste viktige ting i verden er gjennomført av personer som har fortsatt å prøve selv når det har sett ut som om alt håp har vært ute.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!