Skrevet av Emne: Trene styrke 5 ganger i uka?  (Lest 1126 ganger)

Utlogget Davidentotre

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Trene styrke 5 ganger i uka?
« : 13. september 2007, 18:23 »
Hvis jeg kun trener hver muskel, 1 gang i uka, og deler det opp i 5 økter\dager. Trener til muskelen ikke klarer mere, ved å bruke stor variasjon. Vil jeg da få god effekt...

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Trene styrke 5 ganger i uka?
« #1 : 13. september 2007, 19:19 »
Ja, men som nybegynner ville jeg heller ha gjort ting litt enklere, fordi du har fremgang uansett.
Etterhvert som du blir mer erfaren og kjenner kroppen din, så kan du begynne å dele opp kroppen osv.
Smiley

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Trene styrke 5 ganger i uka?
« #2 : 21. september 2007, 21:05 »
Personlig har jeg erfart at det med å "dele opp kroppen" ikke fungerer så veldig bra. (Dette kan selvsagt være veldig individuelt).

For meg gir f.eks en upper-lower split eksempelvis 4 ganger i uka bedre resultater.

Med en upper/lower split tenker jeg på:

Dag1: overkropp
Dag2: ben/underkropp

Dag3: overkropp
Dag4: ben/underkropp


Husk for så vidt også på at baseøvelser er veldig gode. Man blir ikke nødvendigvis stor av tricep-pushdowns, eller biceps-curls. Baser programmet ditt rundt knebøy, markløft, chins, roing osv. I det hele tatt - øvelser som aktiverer store deler av kroppen samtidig. Er du ute etter å øke i masse elsn, er det ikke så veldig viktig å fokusere så veldig mye på f.eks triceps. Denne trenes f.eks veldig godt gjennom en øvelse som benkpress, sammen med en rekke andre muskelgrupper i samme slengen.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!