Skrevet av Emne: 8-Step Praying Mantis  (Lest 1454 ganger)

Utlogget mrlee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

  • Elvis has left the building.....
8-Step Praying Mantis
« : 09. oktober 2007, 09:58 »
For noen dager siden filmet jeg meg selv mens jeg kjørte gjennom formen "Li Pi" fra 8-Step Praying Mantis systemet, og for de av dere som ikke er kjent med Mantis, så kan dette kanskje være av interesse...

http://www.youtube.com/watch?v=heNMfr3b-EQ

Li Pi er en begynnerform, selv om den faktisk er ganske så teknisk komplisert, MYE vanskeligere enn ting jeg har vært borti før, som f.eks. TKD, Krav Maga etc. Det er dog mange bra teknikker i Li Pi, og det ligger mange gode og praktiske applikasjoner i formen. I tillegg tar den bra på beina, så det er en bra økt i seg selv og kjøre gjennom formen noen ganger. 

Husk at jeg er nybegynner i Mantis, så dette er på ingen måte noen ultimat versjon av Li Pi. Et rask søk på YouTube.com vil forøvrig gi dere mange forskjellige versjoner av Li Pi, vi gjør alle det samme, men allikevel så ser det veldig ulikt ut....   Men, det er jo slik det skal være. Ingen har lik kroppsbygning, lik bakgrunn eller de samme preferanser mht. treninga.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: 8-Step Praying Mantis
« #1 : 09. oktober 2007, 23:29 »
Så kult ut. Aldri hørt om det før da Tongue

Utlogget mrlee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

  • Elvis has left the building.....
Sv: 8-Step Praying Mantis
« #2 : 10. oktober 2007, 00:35 »
Mantis er morsomt og kult ja, definitivt! 8-Step Praying Mantis (Babu Tang Lang) trenes kun 1 sted i Skandinavia såvidt jeg vet... og det er hos www.oslowutan.com. Jeg bor ikke i Oslo, men får trent med dem innimellom allikevel, og det er der jeg har lært formen.

Gjør du et søk på YouTube.com så finnes det masse Mantis-opptak der. Søk på Tang Lang eller Praying mantis kung fu, wu-tan, eller du kan også søke på f.eks. navnet på noen av de mest kjente mantis-formene, som f.eks. Bong Bu (Beng Bu), Lan Jie, Xiao Hu Yen, eller f.eks. Li Pi (Lipi). Da får du opp masse heftige klipp med gode Praying Mantis utøvere. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!