Skrevet av Emne: Styrkeløft og strongman, skill de.  (Lest 15587 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #105 : 14. oktober 2007, 15:17 »
Var ikke min intensjon om å jage han fra TF, alle er velkommne her.

Everhuge fortsatte dog diskusjonen per PM med meg, og jeg må inrømme at jeg gav noen kvasse svar.

Men av respekt for privacy på nett osv, lar jeg vår samtale ligge, så den vil ikke bli postet her.

EH hadde bare litt for radikale syn etter min mening,

Kort konkludert; treningsmetodene innen strongman og styrkeløft er veldig like, og dette forumet diskuterer ikke doping doseringer eller lignende, så hvorfor skille dem?

Treningen er faktsik (ja, dere hører rett folkens) likens for en dopet og ikke dopet atlet med det mulige unntaket av kortere påkrevd restutisjon for den dopede.

I dette forumet der trening osv er diskutert ser jeg da ingen grunn til å skille dem.

Det er helt seperate sporter, som bare bruker litt like treningsmetoder, for Ola Normann vil vektløfting, styrkeløft og strongman være ett fett uansett; Folk som løfter tunge ting. Ikke mer. Og uansett hvor mange tester som blir tatt f.eks i styrkelft vil de fleste vanlige nordmenn tenke på steroidekulturen fra tyskland back in the days osv.

Det er bare slik, svartmaleded idretter vi lever i, og ja, jeg skjønner provikasjonen for de som er styrkeløftere som har drevet i mange år med testing o.l når de blir kallt dopere, ala de "strongmanfolka", men Ola forandrer neppe syn uansett:)

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!